به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۹۱۴۷
قاچاق پوشاک آسیب بزرگی به نساجی کشور زده

95 درصد پارچه‌های چادر مشکی وارداتی است

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه طاقه‌فروشان قماش در کشور گفت: 95 درصد پارچه‌های مشکی برای دوخت چادر و لباس در کشور وارداتی است. قاچاق پوشاک آسیب بزرگی به نساجی کشور زده
حسن صادقی  با اشاره به آغاز ماه محرم و افزایش تقاضای مردم برای خرید پارچه‌های مشکی، اظهار کرد: متاسفانه 95 درصد پارچه البسه و چادر‌های مشکی موجود در بازار، خارجی است و این موضوع به دلیل نبود تکنولوژی و فناوری تولید کالاهای مرغوب در کشور است. وی با بیان اینکه از نظر تامین میزان پارچه مشکی موجود در بازار برای نیاز مردم در ماه محرم مشکلی نداریم، افزود: پارچه مشکی داخلی و خارجی به حد کافی در بازار موجود است و تقاضای مردم بیشتر از عرضه نیست.

رئیس اتحادیه طاقه‌فروشان قماش مشهد با بیان اینکه مصرف پارچه مشکی در ماه محرم بیشتر از سایر ماه‌ها است، تصریح کرد: پارچه‌های مشکی مورد نیاز برای سیاه‌پوش کردن تکایا، مساجد و هیات مذهبی از نوع داخلی و بخشی از پرچم‌ها و پارچه‌های ساتن مورد نیاز آنها از جنس چینی است که در عرضه آن مشکلی نداریم. وی درباره وضعیت قیمت و نظارت بر نرخ در بازار طی ماه محرم گفت: برای تامین پارچه مشکی، بسیاری از فروشندگان ما از نظر اخلاقی متعهد و پایبند بوده و برای فروش به مساجد و هیاتها ممکن است پارچه‌ها را زیر قیمت بفروشند اما عرضه و تقاضای سایر پارچه‌ها در ماه محرم فرقی نمی‌کند.

صادقی با بیان اینکه به طور معمول در عرضه پارچه در مشهد مشکلی نداریم، اظهار کرد: متاسفانه بازار به حدی راکد است که پارچه‌های موجود هم متقاضی زیادی ندارند و به ویژه در بخش منسوجات همیشه عرضه بیشتر از تقاضا است. وی درباره موضوع قاچاق کالا و تاثیر آن بر وضعیت منسوجات داخلی نیز گفت: موضوع قاچاق کالا به ویژه در بخش منسوجات یک معضل مهم است. قاچاق پوشاک آسیب بزرگی به منسوجات و صنعت نساجی کشور زده و آن را فلج کرده است. با قاچاق پوشاک، تقاضا برای خرید منسوجات داخلی پایین آمده و صدمات زیادی به این بخش وارد شده است.
مرجع : ایسنا