به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۲۸
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۶۰۰۰۹

تایسون:در کودکی مورد آزارجنسی قرار گرفتم

گروه ورزشي: مایک تایسون، یکی از معروف ترین شخصیت های ورزشی و قهرمان بوکس سنگین وزن جهان در گفتگو با شبکه رادیویی "اوپی رادیو" پرده از راز بزرگ زندگی خود برداشت.
تایسون:در کودکی مورد آزارجنسی قرار گرفتم
تایسون اعلام کرد که هنگامی که 7 سال بیشتر نداشت مورد سوء استفاده جنسی فردی بزرگسال قرار گرفته بود. مایک و خانواده اش در محله ای فقیر نشین و خطرناک زندگی می کردند. هرچند مایک هرگز دیگر او را در زندگی اش ندید، ولی سال های کودکی و نوجوانی را در خفا با رنج ناشی از تجاوز سپری کرد. کارنامه خود او نیز پستی و بلندی های فراوانی دارد.

خود او مثل بسیاری از قربانیان تجاوز و خشونت، دست به خشونت و آزار آلود. نه بردهای پیاپی در مسابقات و نه 20 میلیون دلاری که بابت ناک اوت کردن حریفش، مایکل اسپینکس در 91 ثانیه بدست آورد و نام او را در فهرست قهرمانان افسانه ای جا داد، نتوانست روح و روانش را غنی کند. تایسون در سال 1992 به جرم تجاوز به یک زن به 6 سال زندان محکوم و در سال 1995 از زندان آزاد شد.

او در زندان نوشته های مالکوم ایکس و کتاب های کمونیستی را مطالعه کرد، گفت که تحول روحی پیدا کرده و مسلمان شد. باز هم بارها قهرمان شد، گوش حریف خود را گاز گرفت. بخشی از آن را کند و دوباره جنجال آفرید. بارها مغلوب کرد و مغلوب شد، و امروز پس از سال ها بازنشسته شدنش کسی نیست که به ورزش بوکس علاقه داشته باشد و نام و آوازه او را نشنیده باشد.

او اکنون شجاعت آن را پیدا کرده که درباره تجربه تلخ زندگی خود سخن بگوید. کسی نمی تواند او را مقصر بداند یا مسخره اش کند. مایک در واقع به ما می گوید قربانی آزار جنسی مقصر نیست و شجاعت زیادی نیاز دارد، تا بدون نگرانی از قضاوت مردم، بتواند در این باره سخن بگوید. او می گوید اگر قربانی از کمک حرفه ای بهره مند نشود، با وجود افتخارات فراوان، ماجرای تجاوز حل نشده باقی خواهد ماند، و تا چندین دهه خلا و ناامنی او را رها نخواهد کرد و چه گونه فرد احتمالا تلاش می کند این بی عدالتی را با ستم به دیگران جبران کند.