به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۶۰۸۲۶
آرمان در یک نگاه

از هر 9 کشته تصادفات 7 نفر نان آورند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های سفر غیر منتظره میانجی سنتی به تهران و از نمازجمعه تا ریاست خبرگان پرداخت.
از هر 9 کشته تصادفات 7 نفر نان آورند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع سفر غیر منتظره میانجی سنتی به تهران، اختصاص داد و نوشت: مسقط پایتخت سلطان نشین عمان هفته گذشته میزبان یکی از مهمترین مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب بوده و برای اولین بار نشست مشترک ایران و 1+5 در محلی غیر از مقرهای سازمان ملل برگزار شد. برگزاری نشستی چنین مهم در عمان به خوبی نشان دهنده نقش و جایگاه این کشور در سپهر روابط ایران و غرب بود و آنگونه که مقامات مسقط تاکید و تصریح داشتند، مذاکرات عمان پیشرفت‌های قابل قبولی داشته است. حال وزیر امور خارجه این کشور تنها چند روز مانده به آغاز مذاکرات هسته‌ای وین به تهران می‌آید تا با عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی داشته باشد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان از نمازجمعه تا ریاست خبرگان، نوشت: مدیر مسوول روزنامه آرمان نیز با توجه به این عقبه و صبغه ایده نویی را در دستور کار قرار داد: ارتباط مستقیم با آیت ا... هاشمی رفسنجانی مردی که بیش و پیش از هر سیاستمداری خود را به کوران نظرات و سلایق عمومی سپرده و ابایی از دریافت و نظرات مردم و همسان سازی خود با خواست عمومی ملت نداشته است. در همین راستا صندوقی با عنوان یاد شده در غرفه روزنامه آرمان در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات تعبیه شد تا پذیرای نظرات مردمی بوده و در نهایت مطالب طرح شده به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منعکس شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان از هر 9 کشته تصادفات 7 نفر نان آورند، نوشت: همزمان با سالروز یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای (25آبان/16 نوامبر)، وزیر بهداشت اعلام کرد: حوادث رانندگی سومین عامل مرگ ومیر ایرانی هاست و جوانان بین 15 تا 30 سال نیز بیشترین قربانیان آن هستند. همزمان چند اظهار نظر دیگر در این زمینه توسط مسوولان اجرایی، مقامات پلیس و کارشناسان انجام شد. در حالی که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: میانگین کشته شدگان در حوادث رانندگی در ایران اواخر سال 2014 از میانگین جهان و آسیا پایین‌تر بوده است، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از هر 9 کشته حوادث رانندگی هفت نفر نان آورند.

مهمانان خیالی در جلسه دلواپسی!، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. تا ضرب الاجل سه آذر کمتر از 10روز باقی مانده است. دیپلمات‌های ایران بیشتر از هر زمانی تلاش می‌کنند تا پرونده هسته‌ای را به نتیجه مطلوب برسانند اما مخالفان توافق نیز بیکار ننشسته‌اند. امروز در تالار اندیشه حوزه هنری باز هم همایشی از جنس دلواپسی برگزار می‌شود. این همایش منهای عزت به علاوه تحریم نام دارد و قرار است نزدیک به 40 نماینده مجلس در این برنامه حضور پیدا کنند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع وداع پرشور با خواننده جوان، نوشت: مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شد و گروه‌های مختلف مردمی از تهران و شهرستان‌ها با خوانش ترانه‌های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند. خیابان شهریار تهران و بخش‌هایی از خیابان‌های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شده بود.