به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۶۱۰۶۳
اطلاعات در یک نگاه

ظریف: وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم

گروه سیاسی: دکتر ظریف: امیدوارم سوم آذر روز پیروزی ملی باشد، رییس جمهوری: طرح تحول سلامت تا دستیابی به اهداف کامل ادامه می‌یابد و برپایی مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان‌های برگزیده روزنامه اطلاعات برای انتشار در شماره روز چهارشنبه محسوب می‌شود.
ظریف: وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم
این روزنامه با بازتاب موضوع دکتر ظریف: امیدوارم سوم آذر روز پیروزی ملی باشد به عنوان تیتر یک نوشت: محمدجواد ظریف دیروز پس از مذاکرات دو جانبه با کاترین اشتون در جمع خبرنگاران گفت: صحبت های خوبی داشتیم و از این پس دیگر به اراده سیاسی نیاز است تا به نتیجه برسیم. کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران نیز بدون پاسخ به سئوال خبرنگاران محل دیدار را ترک کرد. مذاکرات دو جانبه ظریف و اشتون پس از حدود سه ساعت پایان یافت. وزیر امور خارجه دیروزپس از ورود به وین در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم نتیجه هر چه باشد چه توافق و چه ایستادگی در برابر زیاده خواهی، روز سوم آذر روز پیروزی ملی در رسیدن به اهدافی باشد که از این مذاکرات به دنبال آن بودیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران افزود: ما وارد مرحله آخر مذاکرات شدیم. فکر می کنم همانطور که از ابتدا گفتیم در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل داشته باشد، پیشنهادهای متعددی برای این که اطمینان حاصل شود برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است، وجود دارد و مطرح شده است.

روزنامه اطلاعات با بررسی عنوان رییس جمهوری: طرح تحول سلامت تا دستیابی به اهداف کامل ادامه می‌یابد، نوشت: رییس جمهوری با بیان این که طرح تحول سلامت متوقف نمی‌گردد، گفت: طرح تحول سلامت با یک یا دو مرحله تمام نمی‌شود بلکه ادامه می‌یابد و مرحله به مرحله پیش می‌رود تا به نقطه مطلوب امکان پذیر دست یابیم. حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم آغاز ایمن سازی واکسن پنج گانه که در انستیتوپاستور ایران برگزار شد، با بیان این که مساله سلامت دغدغه عمومی همه مردم است، اظهار داشت: هیچ کس بیشتر از فردی که خودش یا یکی از نزدیکانش گرفتار بیماری هستند نیازمند کمک دولت و مردم نیست تا از بیماری نجات پیدا کند و از سلامتش مطمئن شود و بتواند عنصر مفیدی در جامعه باشد. رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری‌های سخت و طولانی می‌شوند علاوه بر اینکه خودشان از بیماری رنج می‌برند، همچنین عده‌ای از نزدیکانش نمی‌توانند عنصر فعالی در جامعه باشند پس باید همه تلاش کنیم تا مردم کمتر مریض شوند و این موضوع با بهداشت امکان پذیر است.

این روزنامه با انعکاس عنوان برپایی مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی نوشت: بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی دیروز با تجلیل از سه کتابدار پیشکسوت و هشت کتابدار نمونه کشوری در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دیروز در جمع کتابداران کشور گفت: اصل مسأله کتاب آنقدر مهم است که در آیات متعدد قرآن مجید به آن پرداخته شده است. کتاب هم در دنیا کاربرد دارد و هم در آخرت. کتاب کار یک کیفرخواست را در قیامت انجام می دهد. وی در ادامه صحبت‌هایش به نقش کتاب در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این فقه پر بار ما و آثار ارزشمندی که از عالمان بزرگ باقی مانده، به وسیله کتاب به ما منتقل شده است. نقش کتاب بسیار ارزشمند است. کتاب مفید هرچه بخواهید ارزشمند است، اما اگر قلمی مسموم، کتابی سمی نوشت و منتشر کرد، ضرر آن هم بسیار بزرگ است.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان اتحادیه اروپا برای تقابل با روسیه به اوکراین مشاوره امنیتی می دهد، نوشت: اتحادیه اروپا و اوکراین با امضای توافقنامه‌ای اعلام کردند که هیأتی از مشاوران اروپایی، کی یف را در بخش امنیتی برای تقابل با روسیه یاری خواهد کرد. براساس توافق اتحادیه اروپا و کی یف، هیات مشاوران اصلاح بخش امنیتی اوکراین قرار است کار خود را از اول دسامبر(10 آذر) آغاز کند. در عین حال، وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا تدوین فهرست سیاه جدیدی را به گونه‌ای که جدایی طلبان اوکراین را نیز شامل شود، خواستار شدند. در این نشست همچنین بر ضرورت عمل به توافق مینسک درخصوص برقراری آتش بس، نظارت بر مرزها و احترام روسیه به وحدت اوکراین تاکید شد.

اقدامات ایران در مرزها قابل توجه است، تیتر دیگر این روزنامه محسوب می‌شود. رئیس شرکت خدمات پلیسی ‏civipol‏ فرانسه گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه کنترل مرزهای سیستان و بلوچستان اقدامات قابل توجهی داشته است. دکتر«رمه» در بازدید از سامانه کنترل الکترونیکی اپتیکی مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: شرکت‌های فرانسوی برای انتقال تجربیات و دستاوردهای فنی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم دراین بازدید گفت: در مرزهای استان با بهره گیری از ظرفیت‌ها، فناوری پیشرفته و اقدامات کنترلی در زمینه کاهش عرضه موادمخدر به اروپا اقدامات قابل توجهی انجام داده ایم. سردار رحیمی افزود: با کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای پاکستان و افغانستان سلامت جوامع را به سایر کشورها هدیه کرده‌ایم.