به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۶۱۷۲۴

تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر

گروه اقتصادی: مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور از انجام سالانه 400 هزار بازرسی کارگاهی خبر داد و گفت: صیانت و حفاظت از نیروی کار مورد تاکید وزارت کار است.
تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر
محمد اصابتی گفت: با داشتن 800 بازرس کار و بیش از 2 میلیون و 500 هزار کارگاه، با محدودیت نیروی انسانی مواجهیم به نحوی که انجام بازرسی از همه کارگاهها به چندین سال زمان نیاز دارد. وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش‌های مختلف مانند ساختمان به دنبال بهره‌گیری از ظرفیتهای بخش‌های غیردولتی هستیم.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار باید نسبت به شناسایی عوامل موثر در ایجاد و بروز حادثه، برآورد وضعیت ایمنی، میزان خطر در محیط کار و ارائه راهکارهای مدیریتی همراه با توجیه موضوع به کارفرما اقدام کنند. به گفته اصابتی برای افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها باید از ظرفیتهای موجود در قانون و آیین نامه‌های مربوطه استفاده شود. وی درباره مشاغل سخت و زیان آور گفت: براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور محیط کار باید ایمن و استانداردسازی شود تا کارگران در معرض خطر و عوامل خطرساز قرار نگیرند.

اصابتی با بیان اینکه جنبه‌های حمایتی قانون مشاغل سخت و زیان آور نباید بر جنبه‌های ایمنی و استانداردسازی محیط کار غلبه یابد و استانداردسازی و ایمن سازی محیط کار فراموش شود، خاطرنشان کرد: وزارت کار بر لزوم استانداردسازی محیط کار در جهت حفظ سلامتی کارگر برای خانوده، کارگاه و جامعه تاکید دارد و رویکردهای این وزارتخانه حفاظت و صیانت از نیروی کار، سیاستگذاری، تلاش برای پیشگیری از حوادث و توسعه فرهنگ ایمنی در محیط کار است.
مرجع : ایسنا