به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۶۲۲۲۴

گوشی‌هايي برای عاشقان اندروید/تصاوير

گروه فناوری: اگرچه داشتن یک گوشی هوشمند که مجهز به سیستم عمل اندروید با اپلیکیشن‌های پیش فرض متعدد و رابط کاربری شرکت تولید کننده گوشی باشد می‌تواند قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. اما همه کاربران به چنین ابزارهایی که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده‌اند علاقه‌ای ندارند.
گوشی‌هايي برای عاشقان اندروید/تصاوير
رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ، سنس شرکت اچ تی سی، و اکسپریا هوم سونی می‌توانند در برخی موارد گیج کننده باشند و حتی راحتی کاربر در کارکردن با قابلیت‌های گوشی را برای کاربر مختل کنند. علاوه براین، تمام این اپلیکیشن‌های پیش فرض و اضافه تا حدودی فضای ذخیره سازی گوشی شمارا اشغال خواهند کرد. از همین جهت بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های همراه مدل‌هایی را با اندروید خالص و دست‌نخورده برای کاربرانی که به رابط‌های کاربری دستکاری‌شده علاقه‌ای ندارند عرضه می‌کنند.گوشی‌هایی که مجهز به اندروید خالص هستند علاوه بر رابط کاربری ساده و سبک به سرعت آپدیت‌های نرم افزاری که گوگل برای سیستم‌عامل خود عرضه می‌کند را نیز دریافت می‌کنند. در ادامه لیستی از بهترین‌ها در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

گوگل نکسوس 6
گوگل در آخرین نسخه از گوشی هوشمند اختصاصی خود به سراغ بازار صفحه نمایش‌های بزرگ رفته است. نکسوس 6 گوگل که به تازگی نیز عرضه شده است صفحه نمایش 5.96 اینچی درخشانی دارد و بزرگ‌ترین عضو خانواده گوشی‌های نکسوس محسوب می‌شود. علاوه بر مجهز بودن به سیستم عامل خالص اندروید 5 گوگل، نکسوس 6 دارای اسپیکرهای استریو در جلو و پردازنده اسنپ‌دراگون 805 است.



موتورولا موتو G (نسخه گوگل پلی)
برای کسانی که به دنبال یک گوشی اندرویدی خالص و کاربردی هستند و در عین حال نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت پرچم‌داران بزرگ بدهند موتورولا موتو G (نسخه گوگل پلی) توصیه می‌شود. از آنجایی که Moto G (GPE) نسبت به دیگر مدل‌های موجود در این لیست قدیمی‌تر است به نسبت قیمت کمتر و سخت افزار قدیمی‌تری نیز دارد. صفحه نمایش Moto G (GPE) 4.5 اینچی بوده و یک دوربین 5 مگاپیکسل و پردازنده اسنپ‌دراگون 400 نیز آن را همراهی می‌کنند.



اچ تی سی وان M8 (نسخه گوگل پلی)
ترکیب طراحی فلزی زیبا و چشمگیر به همراه اندروید خالص و عملکردی روان و فوق‌العاده اچ تی سی وان M8 (نسخه گوگل پلی) را به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل کرده است. در این نسخه از اچ تی سی وان M8 خبری از رابط کاربری معروف اچ تی سی به نام سنس نیست با این حال گوشی از نظر سخت‌افزاری همان کارایی و قدرت اچ تی سی وان M8 استاندارد را دارد.



موتورولا موتو X 2014
با وجود اینکه این گوشی شرکت موتورولا مجهز به نسخه اندرویدی تماماً خالص نیست و برخی از توئیک‌ها و تنظیمات اختصاصی شرکت سازنده را به همراه دارد اما با این حال آن را می‌توان در دسته گوشی‌های خالص اندرویدی قرار داد. موتورولا موتو X مدل 2014 نیز مانند نسخه‌های قبلی خود با همکاری شرکت موتورولا و گوگل تولید و عرضه شده و آپدیت‌های اندرویدی را در اولین فرصت دریافت خواهد کرد که خود یک مزیت در بین گوشی‌های این برند محسوب می‌شود.



گوگل نکسوس 5
نکسوس 5 بعد از آخرین نسخه نکسوس پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند محصول گوگل محسوب می‌شود که به صورت پیش فرض به اندروید خالص 4.4 کیت کت مجهز است. پردازنده نکسوس 5 از نوع اسنپ‌دراگون 800 بوده که برای بسیاری از فعالیت‌های کاربران مناسب به نظر می‌رسد و یک صفحه نمایش آل سی دی IPS 4.95 اینچی نیز صفحه رویی گوشی را تشکیل می‌دهد.بت ورود نکسوس 6 قیمت نکسوس 5 نیز کاهش داشته و هم اکنون در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز آتشین با قیمت 350 دلار در دسترس است.

مرجع : بازار خبر