به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۶۲۲۲۷

گوشی‌هایی که با آب‌نبات آپدیت می‌شوند

گروه فناوری: شرکت‌های بزرگ تولید کننده موبایل‌های هوشمند برنامه خود را برای آپدیت مدل‌های مختلف به نسخه جدید اندروید را اعلام کرده‌اند.
گوشی‌هایی که با آب‌نبات آپدیت می‌شوند
در ماه ژوئن امسال، شرکت گوگل از بزرگ‌ترین و جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید با عنوان اندروید 5 آب‌نبات‌چوبی رونمایی کرد. به همراه این به‌روزرسانی، گوگل تغییرات زیادی را در قسمت‌های مختلف سیستم عامل ابزارهای همراه خود ایجاد کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات انجام‌شده معرفی طراحی متریال است. در واقع در زبان طراحی جدید رابط کاربری اندروید بر روی سایه‌ها و رنگ‌ها تاکید بیشتری شده است.

در کنار زبان طراحی جدید، بهبودهای متعدد دیگری نیز در پس پرده اندروید صورت گرفته که برای مثال می‌توان به پروژه ولتا اشاره کرد که به بهتر شدن طول عمر باتری کمک می‌کند. برخلاف گوشی‌های آیفون شرکت اپل که همگی در یک زمان مشخص آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند، گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید در یک زمان مشخص آپدیت آب نبات چوبی را نمی‌گیرند. حتی بسته به شرکت سازنده برخی از آن‌ها حتی به سراغ آپدیت نیز نمی‌روند.

در ادامه به برنامه شرکت‌ها برای آپدیت گوشی‌های خود به آخرین نسخه اندروید خواهیم پرداخت.

گوگل

آخرین گوشی شرکت گوگل با عنوان نکسوس 6 به صورت پیش فرض به اندروید 5 مجهز خواهد بود. نسخه‌های قبلی این گوشی یعنی نکسوس 4 و 5 نیز با فاصله زمانی کوتاه آپدیت جدید اندروید را دریافت می‌کنند. گوگل زمان دقیقی را برای عرضه نهایی آپدیت برای نکسوس‌های قدیمی مشخص نکرده است اما تجربه نشان می‌دهد در فاصله زمانی کم آپدیت برای آن‌ها در دسترس خواهد بود.



اچ تی سی
اچ تی سی وان M8 و نسل قبلی همین گوشی یعنی وان M7 هر دو آپدیت اندروید 5 را دریافت خواهند کرد. جف گوردون مدیر روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است که هردوی این گوشی‌ها در فاصله زمانی 90 روز پس از عرضه نسخه نهایی اندروید 5 آپدیت را دریافت می‌کنند. اچ تی سی در تاریخ سوم نوامبر بازه سه ماهه را برای انتظار کاربران تا عرضه آپدیت تعیین کرد.



موتورولا
شرکت موتورولا هفته گذشته اعلام کرد که نسل اول ودوم گوشی‌های Moto x و Moto G آپدیت اندروید 5 را دریافت خواهند کرد. به روز رسانی نرم افزاری برای این گوشی‌ها تا پایان ماه اکتبر انجام می‌شود. گوشی‌های دیگر این شرکت از جمله Moto E و Droid Ultra و Droid Maxx و Droid Mini نیز آپدیت سیستم عامل جدید را دریافت می‌کنند اما خبری از تاریخ عرضه دقیق آن‌ها از سوی شرکت موتورولا اعلام‌نشده است.



سامسونگ
سامسونگ تاکنون خبری رسمی مبنی بر آپدیت گوشی‌های هوشمند خود به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید منتشر نکرده است. اما از شایعات موجود چنین برداشت می‌شود که آپدیت آب‌نبات‌چوبی برای گلکسی ای 5 سامسونگ تا ماه دسامبر عرضه خواهد شد. در اکانت توئیتر شرکت سامسونگ خبر عرضه آپدیت برای گلکسی نوت 4 نیز اعلام شده است. احتمال دریافت آپدیت توسط گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ مانند گلکسی اس 4 و نوت 3 نیز بالا است.



ال‌جی
ال‌جی به طور رسمی اعلام کرده است که پرچم‌دار هوشمندهایش یعنی جی 3 تا هفته آینده آپدیت اندروید 5 را دریافت خواهد کرد. شروع آپدیت از کشور لهستان آغاز خواهد شد و کم کم گسترش پیدا خواهد کرد. خبرهای غیر رسمی نیز حاکی از آن است که گوشی ال جی جی 2 نیز آپدیت اندروید جدید را در اوایل سال 2015 دریافت می‌کند.

مرجع : بازار خبر