به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۶۲۵۱۶
ابتکار در یک نگاه

کيميايي:لحاف مرگ را از روی شهر جمع کنید

گروه سیاسی : روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه تیترهای بستن عرصه بحث های آزاد ظلم به ولایت فقیه است و اعتراض به عدالت سیاه و سفید را انتخاب کرد.
کيميايي:لحاف مرگ را از روی شهر جمع کنید
این روزنامه تیتر یک را به عنوان بستن عرصه بحث‌های آزاد ظلم به ولایت فقیه است، اختصاص داد و نوشت: حجت‎الاسلام سید محمود علوی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون قم، با اشاره به جنگ سرویس‌های اطلاعاتی گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است. وزیر اطلاعات بیان کرد: تفکر ولایت فقیه، زمانی می‌تواند به همه شبهات پاسخ دهد که در حوزه علمیه بتواند در کمال آرامش بحث‌های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه پردازی کند. علوی با بیان اینکه اساتید باید بتوانند با مباحث علمی در بحث تضارب آرا نظریه پردازی کنند، گفت: اگر آرامش و اطمینانی در حوزه نباشد خدمت به مباحث ولایت فقیه نیست، بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع اعتراض به عدالت سیاه و سفید، نوشت: تبرئه پلیس بازهم جنجال ساز شد. حکم یک دادگاه عالی در آمریکا مبنی بر تبرئه افسر پلیسی که یک سیاهپوست را خفه کرده بود؛ بازهم آمریکایی‌ها را خشمگین کرد. اعتراضات به برخورد ناعادلانه همچنان ادامه دارد و مردم شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض نسبت به برخورد خشن پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند. معترضان معتقدند که این تصمیم (تبرئه افسر قاتل) و تصمیمات این چنینی در سرتاسر کشور، نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی می‌توانند بدون نگرانی از تنبیه و مجازات، به صورت نابجا از نیروی مرگ آور استفاده کنند.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان این لحاف مرگ را از روی شهر جمع کنید، نوشت: مسعود کیمیایی کارگردان سینما که برای افتتاح نمایش دو دلقک و نصفی به تماشا خانه ایرانشهر آمده بود، از شیوع بیماری سرطان در جامعه انتقاد کرد. نمایش دو دلقک و نصفی به کارگردانی جلال تهرانی هم در شب افتتاحیه میزبان مسعود کیمیایی کارگردان سینما و نویسنده رمان هایی چون جسدهای شیشه‌ای و حسد بود. کیمیایی که در حین صحبت‌های جلال تهرانی وارد تماشاخانه ایرانشهر شد، خیلی کوتاه حرف زد و ترجیح داد به جای صحبت کردن درباره موضوعات دیگر از سرطان بگوید که مثل لحاف روی این شهر(تهران) افتاده است؛ من خیلی حالم خوب نیست؛ متاسفانه سایه سرطان بر سر تمام مردم شهر تهران، افتاده و به جان همه ما صدمه زده است. دلم می‌خواهد مسوولین به فکر بیفتند و لحاف مرگی(سرطان) که روی شهر افتاده را جمع کنند.

فعالیت 7000 موسسه مالی غیر مجاز، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. حمید تهرانفر در یک گفت وگو، تعداد موسسات مالی غیرمجاز در کشور را در حدود 7 هزار موسسه تخمین زده است. معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از فعالیت تمامی موسسات غیر مجاز وجود ندارد و هیچ کسی نمی‌داند که با سپرده‌های مردم در حال چه کاری هستند، گفت: تصور ما دریافت مجوز پنج موسسه تا پایان سال بود که تاکنون ساماندهی موسسه آرمان و نور محرز شده است.

این روزنامه با انتخاب موضوع چشم انداز مبهم حزب رهروان، نوشت: اول بار بهروز نعمتی، از اعضای هیات رییسه مجلس و عضو فراکسیون رهروان خبر از تشکیل حزبی با محوریت علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی داد. این خبر بعدا توسط محمدرضا باهنر، دیگر عضو هیات رییسه مجلس مورد تکذیب قرار گرفت. فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اکثریت مجلس نهم به شمار می‌رود. این فراکسیون با بیش از 170 عضو بیشتر کرسی‌های هیات رییسه مجلس را از آن خود کرده است و علی لاریجانی نیز با حمایت همین فراکسیون به ریاست مجلس شورای اسلامی رسید.