به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۶۲۹۴۱
حجت الاسلام سید علی خمینی:

افراط​گري میوه​ای جز خشونت نخواهد داشت

گروه سیاسی: حجت الاسلام سید علی خمینی با ابراز امیدواری اینکه روزی هیچ گزینه نظامی روی میز نباشدگفت: ‌مادامی که ریشه فاسد اندیشه افراطی در کل زمین وجود دارد و شجره خبیثه افراط گرایی از آن رشد می کند میوه ای جز خشونت نخواهد داشت.
افراط​گري میوه​ای جز خشونت نخواهد داشت
حجت الاسلام سید علی خمینی در اولین کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی گری در سالن اجلاس سران در نخستین پنل تخصصی اظهار داشت: امام خمینی (ره) مردی که در دنیای مدرن که صحبت از کنار گذاشتن رنگ سنت بود ضمن دینداری توأم با عقلانیت راه بازگشت معنویت به جهان را هموار کرد. وی افزود: سخن گزاف نمی گویم فقط کافی است با دیدی آماری به بررسی جامعه بشری پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران نگاه کنیم و هیچ محقق منصفی نمی تواند منکر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بشود.

سید علی خمینی درباره تاثیرات دیگر انقلاب گفت: این انقلاب توانست بار دیگر پرچم دینداری توآم با عقلانیت را حاکم کند. وی گفت: در این جمع فرصت نیست که از رابطه میان عقلانیت و افراط و خشونت و تعریف این واژه ها سخن بگویم اما نکته ای به ذهنم رسید که به آن اشاره کنم و آن اینکه افراط گرایی می تواند به دو ساحت نظری و عملی تقسیم شود یعنی افراط در ساحت اندیشه و عمل. یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان های بین المللی و قدرت های نظامی- سیاسی جهان همچون شورای امنیت و دیگر سازمان های کشوری و بین المللی وجه غالب همت و تلاش خود را بر این گذاشتند که با افراطی گری در ساحت فکری و عملی در جهان مبارزه کنند.

وی افزود: سازمان ها و ارتش های مختلفی آمدند و در معرکه های افراطی گری مشغول اند و البته از این که آنها از سر صدق وارد شدند تردید است. سخن در این باره بسیار و گلایه بی شمار است که گوشه ای از این موارد را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود مورد اشاره قرار دادند. سید علی خمینی ادامه داد: وجه غالب نظر من از افراط گرایی در مقام عمل نیست شایسته است که پیش از برخورد با افراط گری در میان نبرد ابتدا دغدغه نظری داشته باشیم و تا زمانی که تفکر تکفیری وجود داشته باشد، عقیده این است و جز این نیست.

وی تصریح کرد: اگر این عقیده که من حق و دیگران باطل در میان اندیشمندان وجود داشته باشد هر میزان تلاش برای جلوگیری از خشونت در میدان عمل به خشونت دیگر می انجامد ولو خشونت دیگری نباشد. یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی به کشته شدن جوانان بیگناه عراق و شام اشاره و خاطر نشان کرد: چه می توان کرد که خون اینها به دست تروریست های مسلمان، یهودی، مسیحی، دیندار و غیر دین آغشته است.

حجت الاسلام  خمینی درباره برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس هایی در مبارزه با تروریست و افراطی گری اشاره کرد و افزود: این کنفرانس ها برای این است که بنیان اندیشه افراطی گری را با جهان فرهنگی ساقط کنیم و تا زمانی که نهادهای فرهنگی و بنگاه های صهیونیستی این اقدامات را محکوم نکنند و مادامی که در نظام های تفکر ساز به تئوریزه کردن تفکرات خود در آن رژیم بپردازند چشم انداز روشنی در این باره وجود ندارد.

وی ادامه داد: مادامی که دنیا با سیاست های دوگانه به کشورها نگاه می کند که مرکز تفکر تکفیری هستند هم نمی توانیم چشم انداز روشنی را برای نابودی آنها داشته باشیم و مادامی که ریشه فاسد اندیشه افراطی در کل زمین وجود دارد و شجره خبیثه افراط گرایی از آن رشد می کند میوه ای جز خشونت نخواهد داشت. یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد.
مرجع : ایسکانیوز