به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۶۵۱۹۲

بوکوحرام ۴۰ نفر را ربود، ۱۱تن را کشت

گروه بين الملل: گروه تروریستی بوکوحرام در حملات جداگانه به روستایی در نیجریه و اتوبوسی در کامرون ، ۴۰ نفر را ربودند و ۱۱ تن دیگر را کشتند.
بوکوحرام ۴۰ نفر را ربود، ۱۱تن را کشت
افراد ربوده شده در روستای نیجریه جوانان ۱۵ تا ۲۳ هستند. بوکو حرام همچنین با حمله به اتوبوس مسافربری در شمال کامرون و هم مرز با نیجریه، 11 نفر را که همگی مرد بودند، کشتند و سپس اتوبوس را که تعدادی زن نیز در آن بود با خود به نقطه ای دیگر انتقال دادند. سه شنبه گذشته نیز این گروه تروریستی بیش از 12 راننده کامیون در «مورا » در منطقه ای در شمال کامرون را کشته شدند.

گروه نروریستی بوکوحرام سال گذشته نیز صدها دختر دانش آموز مسيحي از جمله دهها کودک خردسال را از شهر چیبوک ربوده بودند. سركرده این گروه تهدید کرد همه این دختران را مانند برده در بازار خواهد فروخت و یا به اجبار به ازدواج جنگجویان بوکو حرام در خواهد آورد. بوکوحرام كه اردیبهشت امسال با حمله به روستایی در شهر گامبورو انگالا نیجریه بیش از ۳۰۰ را به قتل رساند در پنج سال گذشته بیش از 13 هزار نفر را کشته و حدود یک و نیم میلیون نفر دیگر را در نیجریه بی خانمان و آواره کرده است. بوکوحرام شاخه ای از طالبان و القاعده است.