به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۱۲:۵۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۶۵۲۳۶
مرورگر جدید مایکروسافت؛ «اسپارتان»

مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت

گروه فناوري: شرکت مایکروسافت در روزهای پایانی 2014 اعلام کرد که مرورگر اکسپلورر را منقضی خواهد کرد وقرار است که ویندوز ۱۰ با مرورگر جدیدی به بازار بیاید.
مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشت
مرورگر جدید «اسپارتان» نام دارد اما از نظر تکنیکی تفاوت زیادی با اکسپلورر نخواهد داشت و بیشتر تغییر نام است. این مرورگر از موتور جاوااسکریپت چاکرا (Chakra) و موتور اجرای تریدنت (Trident) استفاده خواهد کرد. مرورگر سافاری اپل از وب‌کیت (WebKit) استفاده می‌کند و گوگل کروم بر مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای منبع باز به نام بلینک (Blink) قرار گرفته است. اسپارتان شباهت بسیاری به فایرفاکس و کروم خواهد داشت و مرورگر سبکی خواهد بود که در کامپیوترها و ویندوزفون به کار می‌آید. ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ در ۲۱ ژانویه عرضه خواهد شد اما این ویندوز تا پاییز ۲۰۱۵ به بازار نخواهد آمد. مرورگر اینترنت اکسپلورر شهرت خوبی در میان کاربران و متخصصان ندارد و یکی از علت‌های آن به سیاست سنتی مایکروسافت برای ترجیح دادن نرم‌افزارهای اختصاصی بر استانداردهای باز برمی‌گردد.

لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ۱۳:۰۶
خیلی دیگه جواد شده بود (275035)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ۱۶:۲۱
هر جا صحبت از جاوا اسکریپت میشه تن آدم میلرزه چون مثل برق اطلاعات کاربران را میدزدد،از جاهایی که مرتب به شما گوشزد میکند که جاوا اسکریپت شما بروز نیست صدای امریکا است که داشتن اطلاعات ایرانی ها براشان از نان خوردن هم واجب تر است.بنابراین صد رحمت به فایر فاکس که یک سازمان صد در صد مستقل و با دولت امریکا هم میانه خوبی ندارد،ضمن آنکه هکر های گردن کلفتی هم در فایر فاکس عضو هستند. (275109)