به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۶۵۲۴۳
توسط مقامات مصری؛

بازداشت همسر جورج کلونی تكذيب شد

گروه هنري: مقام‌های مصری گزارش‌های منتشر شده در مورد تهدید به بازداشت امل علم الدین، حقوق‌دان در زمینه حقوق بشر و همسر جورج کلونی بازیگر آمریکایی را شایعه دانسته و آن را تکذیب کردند.
بازداشت همسر جورج کلونی تكذيب شد
پیش از این گفته شده بود که مقام‌های مصری به امل علم‌الدین (کلونی) که از نظام قضایی مصر به دلیل زندانی کردن روزنامه‌نگاران شبکه الجزیره انتقاد کرده بود هشدار داده‌اند که در صورت ورود به این کشور بازداشت خواهد شد. یک منبع مصری دولت مصر در بیانیه‌ای کوتاهی اعلام کرد که خبر هشدار به امل علم‌الدین (همسر جورج کلونی) درباره ورود به مصر "نادرست است و واقعیت ندارد."

یک مقام امنیتی در فرودگاه قاهره گفته است که از موضوع منع ورود امل علم‌الدین به کشور بی اطلاع است. او گفته دسترسی به این اطلاعات ممکن نیست و این گونه موارد "تنها زمانی روشن می‌شود که فرد در حال سفر به کشور باشد یا وارد کشور شده باشد."

این موضوع پس از آن آغاز شد که علم الدین عیب‌های نظام قضایی مصر را که به محکومیت سه خبرنگار شبکه «الجزیره» انجامید، فاش کرد. به نوشته روزنامه بریتانیایی گاردین، این هشدار هنگامی به علم الدین رسید که به همراه همسر و شماری از دوستانش از جمله سندی کرافورد مدل سابق و همسرش، تعطیلات کریسمش را در مکزیک می‌گذراندند.

با وجود اینکه کلونی تلاش کرد بار فشار کاری را از همسر حقوق دانش بکاهد، اما به نظر می‌رسد پرونده‌ها، او را تا مکزیک هم دنبال کرد. علم الدین که وکیل مدافع محمد فهمی خبرنگار الجزیره است، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گفت: «سه خبرنگار زندانی، قربانیان نظام قضایی مصر هستند. یک تیم حقوقی وابسته به من در گزارشی که فوریه سال ۲۰۱۴ منتشر کرد، از عیب‌های این نظام قضایی پرده برداشت.»

مسئولان مصری گزراش فوریه ۲۰۱۴ را جنجال برانگیز توصیف کردند و علم الدین و تیمش را تهدید کردند در صورت اقدام به انتشار این گزارش داخل مصر، آن‌ها را بازداشت خواهند کرد. علم الدین گفت: «هنگامی که برای ارائه گزارش رفتیم، مسئولان مصری مانع ما شدند و ما را تهدید کردند. پرسیدند: آیا گزارش ارتش، دستگاه قضایی یا دولت را مورد انتقاد قرار می‌دهد؟ پاسخ دادیم: آری. پس گفتند: در این صورت با خطر بازداشت روبرو هستید.»