به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۶۵۴۸۹
تخلفات نهاد روی میز ٢ قاضی

شماره امروز شرق دریک نگاه ؛ 16 دی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه در صفحه نخست تیترهای تخلفات نهاد روی میز ٢ قاضی و رقیب می خواهد به ما حقه بزند را مورد بررسی قرار داد.
شماره امروز شرق دریک نگاه ؛ 16 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تخلفات نهاد روی میز ٢ قاضی اختصاص داد. نزدیک به ١٧ماه از رفتن محمود احمدی نژاد می گذرد و هرچه از دوران ریاست او بر دولت فاصله می گیریم بازار بررسی تخلفات گسترده در دولت گذشته، داغ و داغ تر می شود؛ تخلفاتی که حتی در آخرین روزها نیز، پاستورنشینان دولت دهم را خبرساز کرد؛ آیت الله آملی لاریجانی روز یکشنبه در احکامی جداگانه محمدجواد حشمتی، معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور و نادر خاوندگار، معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور را به عنوان قاضی عضو هیات تجدید نظر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد. به نظر می رسد این تصمیم در ادامه پیگیری های هیات رسیدگی به تخلفات اداری دولت های نهم و دهم در دولت تدبیر و امید باشد؛ هیاتی که به صورت هفتگی زیرنظر نهاد ریاست جمهوری و دفتر رییس جمهوری فعالیت می کند و شخص رییس جمهور در جریان گزارش این پرونده ها قرار می گیرد.

روزنامه شرق با اشاره به عنوان رقیب می خواهد به ما حقه بزند، نوشت: احمد پورنجاتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم و چهره های شناخته شده اصلاح طلب گفت که واقعیت این است که طرف مقابل می خواهد احساس تنگنای اغراق شده در ذهن جامعه القا کند و باید مراقب این حقه باشیم. می خواهند سیستم حیاتی منتقدان رفتارهای خارج از ضابطه سال های اخیر را با القای مسایل غیرواقعی، از کار بیندازند. نباید به این موضوع دامن زد. ایجاد احساس فراتر از واقعیت درباره محدودیت ها و بیان آن، هم دل جامعه را خالی و هم طرف مقابل را جری تر می کند. ما در شرایط بسیار محدود تر از این توانستیم با روش عاقلانه و سنجیده در چارچوب ضوابط قانونی به اتکای حمایت مردم و حتی با فراهم شدن فرصت هایی از طرف بخش های مختلف نظام، آنچه به سود منافع ملی بود را محقق کنیم.

این روزنامه در خبری حمایت مشروط پلیس از آمران به معروف را برجسته کرد و نوشت: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره دکترای دانشگاه علوم انتظامی با اعلام حمایت مشروط پلیس از آمران به معروف گفت که نیروی انتظامی از آمران حمایت می کند به شرط آنکه وارد برخورد عملی نشوند اما اگر حادثه ای رخ داد یا کسانی که مورد امربه معروف برخورد تندی با آمران داشته باشد، پلیس برخورد تندی با آنها خواهد کرد.

صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی، تیتر دیگر روزنامه شرق است. حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در هفتادوچهارمین نشست خبری، درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی محسنی اژه ای گفت: آخرین خبری که من گرفتم، فعلا برای سه نفر از متهمان قرار مجرمیت صادر شده اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است چرا که باید دادستان یا جانشین وی نظر دهند تا کیفرخواست صادر شود وی با اشاره به اینکه در این پرونده شش نفر بازداشت شده اند که برای سه نفر از آنها قرار مجرمیت صادر شده، گفت: از بیش از ٥٠نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است.

این روزنامه با انعکاس عنوان رشد اقتصاد سال91 بدون تحریم هم منفی می شد، نوشت: مسعود نیلی مشاور اقتصادی رییس جمهوری در اختتامیه همایش اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه اگر تحریم هم نمی شدیم رشد اقتصادی در سال91 منفی می شد، مدیریت اقتصاد در سال های وفور درآمد نفت، تحریم، رکود تورمی و قیمت نفت را چهار مشکل اقتصاد دانست و گفت: در اقتصاد کشور بن بست و معجزه نداریم. ما شکاف بزرگی بین آنچه در سال های آینده به آن احتیاج داریم و ظرفیت موجود اقتصاد کشور داریم.