به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۶۵۹۴۰
باید به روابط با همسایگان توجه کنیم

بحران‌ آلایندگی داریم؛ صنعتگران توجه کنند

گروه اقتصادی: رییس سازمان ملی استاندارد گفت: کشور ما امروز با بحران‌های آلایندگی و محیط زیست روبه رواست و صنعتگران ما در مصارف خود باید به این موارد توجه کنند.
بحران‌ آلایندگی داریم؛ صنعتگران توجه کنند
نیره پیروزبخت در دهمین دوره «جشنواره قهرمانان صنعت ایران» - با بیان اینکه ریشه کلمه استاندارد به معنی انسان کارآمد است، در سخنانی اظهار کرد: در کشور ما و در مناسبت‌های مختلف فعالان و افراد زیادی هستند که می‌توان آنها را با واژه قهرمان تعریف کرد. وی ادامه داد: ما به عنوان سازمان ملی استاندارد توقعاتی در زمینه‌ی تولیدات و فعالیت‌های صنعتی داریم. وقتی یک واحد صنعتی به عنوان قهرمان معرفی می‌شوند باید دارای ویژگی‌هایی باشد و بسیاری از موازین را رعایت کند. بنابراین یکی از اولین وظایف قهرمان صنعتی رعایت استاندارد است. همچنین کیفیت نیز در کنار موضوع استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه باید به نوآوری، مرغوبیت و قیمت مورد تاکید قرار گیرد.

پیروزبخت اضافه کرد: وقتی که کیفیت رعایت شود این امکان به وجود می‌آید که وارد فضای رقابتی شویم ضمن آنکه کشور ما امروز با بحران‌های آلایندگی و محیط زیست روبه رواست و صنعتگران ما در مصارف خود به این موارد توجه کنند. رییس سازمان ملی استاندارد در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: ان شا‌الله بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که دارایی مشروط‌مان از خیلی کشور‌ها بیشتر شود و به این معنی که برند‌های مان در دنیا شناخته شوند. امروز جوامعی در دنیا موفقند که دارای سازمان‌های متعالی و رقابتی باشند،سازمان‌هایی که استراتژی خود را براساس خلاقیت و نوآوری استوار کرده‌اند.

در بخشی از این مراسم علی‌اکبر صالحی – رییس سازمان انرژی اتمی – در سخنان خود عنوان کرد: بنده به اعتبار پیشینه کاری‌ام با سیر تحولات از قبل از انقلاب تا به امروز آشنا هستم ما برای اینکه به این نقطه برسیم دو دوره را گذراندیم، اول دوره برانگیختگی تا پیروزی انقلاب اسلامی بود و دوره دوم از زمان انقلاب تا به امروز که در واقع در حال طی کردن دوران بالندگی هستیم. وی ادامه داد: با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در طی این سال‌ها همواره عزت‌مندانه و قدرتمندانه مسیرمان را طی کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از انقلاب ما تاکنون 35 سال می‌گذرد و زمانی که این مدت را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که چقدر حوادث مختلف را دیده‌ایم. صدامی که در زمان جنگ تحمیلی با تکبر بی‌وصف خودش جولان می‌داد چه بر سرش آمد؟ صالحی با اشاره به روابط امروز ایران با عراق اظهار کرد: امروز اگر کمک ایران به عراق نبود در تابستان‌ها عده زیادی به خاطر گرما تلف می‌شدند. ما به عراق برق را صادر می‌کردیم و آنها بیش از یک میلیارد دلار به ما بدهی داشتند، عده‌ای می‌گفتند که باید برق را قطع کنیم، اما نظام جمهوری اسلامی گفت که این کار را انجام نمی‌دهد چون مردم نیاز دارند.

وی ادامه داد: این ملت با این هویت روز‌به‌روز مقتدر‌تر می‌شود و خداوند به ملت ما به دلیل رفتارهای انسانی‌اش توجه ویژه‌ای داشته است. با وجود اینکه با محدودیت‌های فراوان و توطئه های درونی و بیرونی و نواقص مدیریتی که مواجه بودیم، توانستیم کشور را بسازیم. البته در کنار اینها نواقصی هم وجود داشته است. ما در عرصه بین‌المللی می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و با هزینه کمتری این میزان دستاورد را داشته باشیم، هر رییس جمهوری که در کشور ما آمده ذوق و سلیقه متفاوتی داشته است. ما تا زمانی که این مراحل را طی نکنیم نمی‌توانیم به وضعیت خوبی برسیم. برای رسیدن به نقطه مطلوب احتیاج به زمان داریم، کشور ما با وجود انکه گاهی اختلافاتی در آن وجود دارد، اما می بینیم که مملکت اداره می‌شود.

باید به روابط با همسایگان توجه کنیم
در این مراسم ایروانی از اعضای مجمع تشخیص نظام در سخنانی درباره‌ی این جشنواره صنعتی اظهار کرد: از این جشنواره می‌توان به عنوان جشن خودباوری نام برد.در رژیم گذشته ایرانی‌ها به بهانه‌های مختلف تحقیر می‌شدند، اما بعد از انقلاب این خودباوری توسط رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت. وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند به رشد کشور و درآمد ملی کمک کند، چرا که هر برندی در حوزه کالاها و خدمات و یا پیمانکاری‌ها در عرصه منطقه و جهان مطرح می‌شود پرچم افتخار ایران است. مدیرانی که به این مساله می‌اندیشند باید فراتر از سودآوری فکر کنند و به افق بلند‌تری توجه داشته باشند تا بتوانند افق تولیدات خودشان را تضمین کنند.

ایروانی تصریح کرد: وضعیت کنونی ما به گونه‌ای است که از نظر اسناد بالادستی مشکلی نداریم و این عرصه اجرا است که باید کار را پیش ببرد، چرا که در اسناد بالادستی‌مان به مولفه‌های درون‌زایی و تکیه بر ظرفیت‌های درونی توجه شده است و این وظیفه بخش‌های گوناگون تولیدی است که به آنها توجه کنند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت روابط با کشور‌های همسایه عنوان کرد: امروز کشورهای منطقه فرصت‌های خوبی برای ما هستند. کشور عراق که دوستی بیشتری با ما دارد ذخائر بسیار غنی و مصرف بسیار بالایی دارند. پیمانکاران ما باید در صدد باشند که در این بازار چیزی را از دست ندهند، آنها نباید صبر کنند تا زمانی که همه رقبا وارد عرصه شدند برنامه‌ریزی کنند.امروز در شرایطی هستیم که همسایگان با ما روابط نزدیک و راهبردی دارند.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: باید تولیدات صادرات‌محور مورد توجه قرار گیرد و نباید کاری کنیم که واردات‌محور باشیم. همچنین تحول در نظام مالی دولت باید محقق شود. همچنین در این مراسم نشان قهرمان قهرمانان صنعت در بخش دولتی به علی اکبر صالحی اهدا گردید. صالحی بعد از تجلیل نشان خود را به دکتر قاسمی همسر شهید شهریاری اهدا کرد. همسر شهید شهریاری در سخنانی گفت: در صنعت هسته‌ای تمام کسانی که این کار را شروع کردند و بنیان علم هسته‌ای را گذاشتند قهرمان هسته‌ای هستند. آنهایی که در این زمینه تدریس کردند و تمام مسوولان از ابتدای انقلاب و تمامی روسای رییس جمهور در این عرصه سهیم هستند. تک‌تک مردم ایران قهرمان هسته‌ای هستند.

در بخش‌هایی از این جشن برگزیدگان و قهرمان صنعتی معرفی شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد. در بخش‌ دیگری از این جشن تعدادی از خانواده‌های شهدا مورد تجلیل قرار گرفتند. در این مراسم که شب گذشته 20 دی ماه در مرکزهمایش های صدا و سیما برگزار شد، مسوولان دیگری چون محمد شریعمداری – معاون اجرایی رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی – قائم مقام بنیاد شهید، سید حسین هاشمی – استاندار تهران – حضور داشتند.
مرجع : ایسنا