به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۶۶۶۲۷
لزوم شفاف سازی هزینه های انتخاباتی

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 28 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان های اخطار کاخ سفید به کنگره درباره ایران و کلاه سرما نمی رود پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 28 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع اخطار کاخ سفید به کنگره درباره ایران، اختصاص داد و نوشت: هیچ کس دوست ندارد به پایان دیپلماسی فکر کرده و فضای تیره و مشوش عدم توافق را تصور کند. شکست این کابوس تلخ و آب شدن یخ های بی اعتمادی، مستلزم اهتمام دو چندان و اراده جدی برای تفوق دیپلماسی است و سیاستمداران در هر 2 سوی اقیانوس این روزها بیش از هر زمان دیگری آستین ها را بالا زده و عزم را جزم کرده اند تا بر فراز و نشیب ها فائق آیند و مسیر روشنی را برای توافقی جامع و مانع فراهم سازند. باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده این بار بدون هیچ پرده پوشی و ملاحظه کاری حرف آخر را خطاب به تندروهای کنگره زده و تاکید کرد: تصویب هر قانونی که تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران را در پی داشته باشد «وتو» خواهم کرد. نخست وزیر بریتانیا دیوید کامرون نیز که در کنفرانس مشترک خبری با رییس جمهوری آمریکا حضور داشت، به طور رسمی اعلام کرد که با برخی از اعضای کنگره لابی کرده تا مانع تصویب تحریم های تازه علیه ایران شود.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان کلاه سرما نمی رود، نوشت: دیروز معاون اول رییس جمهور با آنهایی که با ارایه آدرس غلط سعی در اخلال در مسیر مبارزه با فساد دارند اتمام حجت کرد و گفت: قرار نیست کلاه سر ما برود. دوستان دیگری به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند. ما به اشتباه جای دیگری نمی رویم تا از جاهایی که باید غافل شویم. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در چهل و سومین جلسه نمایندگان اتاق ایران خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: ما به عنوان بخش دولت و شما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی باید چند وقت یک بار دور هم بنشینیم و مروری بر مسایل ملی، فرصت ها و تهدیدهایی که روبروی کشورمان است داشته باشیم.

این روزنامه با انتخاب موضوع نامه محمد خاتمی به بان کی مون، نوشت: سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان پس از پایان حضور در پاستور هم از تلاش های خود برای صلح و دوستی در منطقه و جهان منصرف نشده و این روند را ادامه داده است، چنانکه دیروز نامه ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت و در آن ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت بار و افراط گرایانه در سراسر جهان به هر نام و با هر مسلک و مرامی خواستار اقدام جدی سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و خیرخواهان صلح طلب شد.

لزوم شفاف سازی هزینه های انتخاباتی، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که علاوه بر سران سه قوه و اکثریت اعضا، وزرای اطلاعات و دادگستری، روسای کمیسیون های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رییس سازمان صداوسیما و معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی های مبسوط، موارد ذیل به عنوان بندهای دیگری از سیاست های کلی انتخابات به تصویب رسید: ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی، تعیین حدود هزینه های مجاز انتخاباتی، شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی داوطلبان و تشکّل های سیاسی و اعمال نظارت دقیق بر آن. ادامه این مبحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع سالانه 155هزار طلاق در کشور، نوشت: معاون فنی دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از رخ دادن سالانه 155 هزار طلاق در کنار 770 هزار ازدواج در کشور خبر داد. محمد اسلامی افزود: 60 درصد افرادی که طلاق می گیرند ، زنان کمتر از 30 سال هستند و این به آن معناست که سالانه 93 هزار زن طلاق گرفته کمتر از 30 سال وارد جامعه می شوند که باید به فکر سلامت و ازدواج دوباره آنان باشیم. او خاطرنشان کرد: حدود 12 میلیون نفر بالای 18 سال در کشور در آستانه ازدواج قرار دارند که ازدواج آنان درحال به تاخیر افتادن است؛ اگر افراد بالای 15 سال را نیز به این آمار اضافه کنیم، تعداد افراد در آستانه ازدواج خیلی بیشتر می شود. اسلامی ادامه داد: بالاترین تعداد ازدواج ثبت شده در کشور مربوط به سال 89 با 891 هزار مورد ازدواج بوده که این عدد در سال 90 به 870 هزار، در سال 91 به 820 هزار ، در سال 92 به 770 هزار و امسال برآورد می شود به کمتر از 770 هزار مورد در سال کاهش یابد.