به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۶۹۶۵۶
نخست وزیر واتیکان:

موضوع​هسته‌ای ایران در جاده درستی افتاده

گروه سياسي: نخست وزیر واتیکان گفت: موضوع هسته ای ایران اخیرا در جاده درستی افتاده و در مسیر گفت و گو قرار دارد. من به کشور و مقامات شما تبریک می گویم و امیدواریم به نتایج خوب برسد.
موضوع​هسته‌ای ایران در جاده درستی افتاده
کاردینال پارولین در ديدار با معاون رئيس​جمهور درامور بانوان افزود: مذاکرات هسته ای مثال خوبی است. اراده و قاطعیت باعث می شود از دشوارترین موضوعات عبورکنیم و به راه حل برسیم. توسل به قوه قهریه راه حل مناسبی نیست و نباید اجازه چنین کاری را دهیم چون خشونت بازتولید می شود. نخست وزیر واتیکان گفت: خداوند پشت و پناه ملت و کشور شما باشد. شما ملتی متفاوت با ویژگی‌های خاص خود هستید و همواره توانایی های خود را نشان داده اید و نشان خواهید داد ولی دقیقا همین ویژگی ها و توانایی ها مسئولیت شما را درباره چالشهایی مانند چالش خانواده خشونت علیه زنان و .. بیشتر می کند.

وی افزود: معتقدیم هرچه قدر نعمت و مواهبی که خداوند به ما اعطا می کند بیشتر باشد باید از طریق اعمال و مسئولیت پذیری در انجام تکالیف شکرگزاری کنیم. پارولین تاکیدکرد: ما در بحرانها نه تنها دربرابر کشور خود بلکه در برابر همه کشورها و ملت ها وظیفه داریم.کشورهای ایران و واتیکان در کانون توجه هاست باید با توجه به عزت و شأن بشر و برای تعالی انسان اقداماتی انجام دهیم و برای صلح تلاش کنیم. همچنین برای دستیابی به همکاری و تعامل و فایق شدن به چالشها باید با هم بیشتر آشنا شویم و برای هم احترام متقابل قایل شویم تا به توافق برسیم.همکاری بین ما و شما امروز می تواند با توجه به خاورمیانه متمرکز باشد. این منطقه دروضعیت اسفناکی قرار دارد و اوضاع در سوریه و عراق بدترو بدتر می شود و انسانهای بیگناه رنج می کشند و می‌میرند.

وی تصریح کرد: جنگ های خاورمیانه راه حل نظامی ندارد. هر اقدام نظامی در خاورمیانه باعث ملتهب شدن اوضاع و رنج بیشتر مردم می شود. در این میان زنان، کودکان و سالمندان بیشتر آسیب می بیننن که تنها راه رفع این مشکلات مذاکره است ولی باید در این زمینه از اراده سیاسی برخوردار بود و دور یک میز جمع شویم و گفت و گو کنیم تا به راه حل برسیم.

نقش ایران می تواند بیشتر و تاثیرگذارتر در حل مشکلات باشد
کاردینال پارولین تاکید کرد: هرچه قدر نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان وزن بیشتری داشته باشد می تواند تاثیرات خوبی را به همراه داشته باشد. در واقع نقش ایران می تواند بیشتر و تاثیرگذارتر در حل مشکلات باشد. وی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران نقش بیشتری درکمک به حل مسالمت آمیز بحران کشورهایی مانند عراق داشته باشد. پارولین با اشاره به پبشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ائتلاف علیه خشونت و افراطی گری گفت: ارایه چنین پیشنهادی نشانه عزم ایران برای مقابله با این اعمال است وامیدواریم در عمل این اراده را به منصه ظهور برسانیم.

نخست وزیر واتیکان تصریح کرد: تا زمانی که امنیت و آرامش نباشد نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شرایط لازم برای دستیابی انسان ها به حقوقشان فراهم شود. وی درباره دعوت مولاوردی ازاو برای ادامه مذاکرات در ایران گفت: امیدوارم بتوانم این دعوت را قبول کنم؛ البته در سال 2015 امکان حضور در ایران فراهم نیست ولی بسیار دوست دارم در سال آینده (میلادی) به ایران سفر کنم، این کشور را ببینم و با مقامات آن گفت و گو کنم. سلام مرا به معاون اول رییس جمهور برسانید و سلام و درود مرا به مسیحیان ایران ابلاغ کنید. پارولین پس از سخنان مولاوردی درباره جایگاه مسیحیان در ایران و اقدامات انجام شده برای اقلیت های مذهبی اظهارکرد: خوشحال شدم که مسیحیان ایران در جامعه ایران جایگاه رفیعی دارند و مسیحیان ایرانی کاملا به کشور خود وفادار هستند و آن را دوست دارند.
مرجع : ایسنا