به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۶۹۹۲۹

واكنش به اظهارات تحقیر‌آمیز شریف‌حسینی

گروه شهرستانها: نمایندگان، بهتر است بیایند و گزارش دهند که آن دو درصد درآمد حاصل از نفتی که از سه سال پیش برای رفع آلودگی‌ها اختصاص داده بودند چه شده است. حالا با حرکت‌های نمایشی و صحبت‌های و توهین‌آمیز خود نگران مردم شده‌اند.
واكنش به اظهارات تحقیر‌آمیز شریف‌حسینی
شهربانو امانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، درباره اظهارات تند نمایندگان خوزستان نسبت به معصومه ابتکار گفت: این نمایندگان مجلس خیلی زودتر از این‌ها باید نسبت به موضوع ریزگردها در اهواز واکنش نشان می‌دادند نه حالا که کار از کار گذشته از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و توپ را در زمین سازمان حفاظت از محیط زیست بیندازند چراکه بنا به گفته خود دکتر ابتکار اعتبارات پیش‌بینی شده برای مقابله با پدیده گرد و غبار در بودجه 94 را همین نمایندگان حذف نمودند و آن را به یکی از مصارفی که مدنظر خودشان است منتقل کردند.

به گزارش آفتاب، اعتراضات توهین‌آمیز نمایندگان استان خوزستان به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره گردوغبارهای اخیر اهواز واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. بسیاری از فعالان سیاسی بر این باورند که این اعتراضات بیشتر جنبه‌ی سیاسی‌کاری داشته تا دلسوزی برای مردم اهواز. همچنین صحبت‌های تحقیر‌آمیز شریف حسینی در مورد معصومه ابتکار مبنی بر این که «اگر توان کار کردن ندارید از ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهید و در منزل برای خانواده خود غذا بپزید» موجب شد تا جمعی از بانوان اهوازی طی نامه‌ای به سخنان نماینده اهواز عکس‌العمل نشان دهند و از وی خواسته‌اند پوزش بخواهد.

شهربانو امانی، مشاور رئیس سازمان محیط زیست در امور زنان و خانواده، عکس العمل‌های نمایندگان استان خوزستان نسبت به معصومه ابتکار را توهین‌آمیز خواند و به خبرنگار «آفتاب» گفت: به غیر حذف بودجه مقابله با گرد و غبار به دست همین نمایندگان، بهتر است بیایند و گزارش دهند که آن دو درصد درآمد حاصل از نفتی که از سه سال پیش برای رفع آلودگی‌ها اختصاص داده بودند چه شده است. حالا با حرکت‌های نمایشی و صحبت‌های و توهین‌آمیز خود نگران مردم شده‌اند.

نماینده مجلس پنجم و ششم اضافه کرد: بخشی از این واکنش‌ها انتقام‌گیری‌های سیاسی است چرا که دکتر ابتکار خیلی محکم در ارتباط با بنزین‌های پتروشیمی ایستادند و سود بسیاری را قطع نمودند. سازمان حفاظت از محیط زیست به شدت تحت فشار است به دلیل اینکه هشت سال حیاط خلوت بسیاری از این آقایان بوده و حالا که تعطیل شده اعتراضات دو چندان شده است.

امانی خاطر نشان کرد: از اینکه نمایندگان خوزستان چنین حساسیتی از خود نشان می‌دهند سپاسگزاریم اما خودشان هم خوب می‌دانند که کسی به اندازه رئیس سازمان محیط زیست نسبت به این مساله نگرانی ندارد. می‌توانستند کاملا کارشناسی و علمی به بحث بنشینند و چاره‌ای بیندیشند نه اینکه فضای گرد و غبار را با سیاسی‌کاری‌های خود دوچندان کنند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، منشا ریزگردها را کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: به دلیل مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است، کشورهای همسایه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. برای همین مسئولیت دولت ایران دوچندان شده است. سازمان حفاظت از محیط زیست برای حل این مشکل در را بر روی تمام نهادهای غیر دولتی و NGOها باز گذاشته است تا در حل تمامی مشکلاتی که گریبان محیط زیست را گرفته به کمک این سازمان بشتابند

وی همچنین درباره اظهارت اخیر اسماعیل کهرم درخصوص سفر وزیر بهداشت به اهواز گفت: دکتر کهرم فردی بسیار فرهیخته و همواره دلسوز محیط زیست است و اظهارنظرهایش کاملا شخصی بوده و ربطی به سازمان نداشته است. همه می‌دانند که یک وزیر یا یک معاون رئیس‌جمهور به هر استانی که سفر کند به عنوان نماینده دولت می‌رود و در جلسات و کار گروه‌های دولت گزارش می‌دهد. کما اینکه دکتر ابتکار هم برای دلجویی از قربانیان اسید پاشی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور به اصفهان رفت. ضمن اینکه خود رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم از دکتر هاشمی برای سفر به اهواز تشکر کرده و آن را اقدام مثبتی خوانده است.

امانی در پایان سخنانش اظهار داشت: بعد از هشت سالی که محیط زیست به حال خود رها شده بود، بار دیگر در دستان یک نیروی متخصص در آستانه برنامه ششم توسعه قرار گرفته است. دکتر معصومه ابتکار هیچ‌گاه در ارتباط با بخش سلامت و حقوق مردم کوتاهی نکرده است حتی وقتی داریوش مهرجویی به دلیل آنکه خواهروی از بیماری تنفسی فوت گشت به دکتر ابتکار اعتراض نمود، خانم ابتکار از ایشان عذرخواهی کرد.
مرجع : افتاب

محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۳۲
بیشتر سوره منافیقین رو بخوانید (292458)
بیب
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۰۴
اهوازیا لطفا در انتخابات اتی دقت فرمایند تا امثال شریف حسینی نتواند نماینده انها شود. (292481)
خوزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۲۰
وقتی اهوازی ها انتخابات را تحریم کردند، نتیجه اش شد نمایندگی "سید شریف حسینی" و "سودانی" و امثالهم که باورشان نمیشد با آن فضای "ضد اصولگرایی" در اجتماع، راهی پارلمان شوند!!! (292550)
گردوخاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۹:۲۴
حواسمون هست.همین آقا موقع انتخاباته که صداش درمیاد! فکرکرده مردم خرن! (292581)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۲۱
از نمایندگی این بنده خدا، بر خود شرمسارم. (292551)
بیب
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۳۵
ما بعنوان یک ایرانی از خانم دکتر ابتکار بابت این اظهارات سخیف عذر خواهی میکنیم. (292460)
اهوازی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۰۲
بجای حاشیه پردازی بهتر است اقدامات عملی موثر برای حل این معضل انجام شود چرا عده ای از همه چیز حتی از مسئله سلامت مردم در جهت اهداف شخصی و گروهی خود سو استفاده میکنند؟!!
مردم خوزستان از شرایط موجود به شدت ناراضی و خواستار رسیدگی جدی مسئولان هستند. (292478)
گردوخاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۹:۲۵
من راه حلی سریع دارم.طی 2 هفته با مبلغی بسیار ناچیز جلوی گردوخاک را برای حداقل 3 ماه میگیرم.به کی بگم که گوش بده؟ (292582)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۲:۳۱
دوست عزیز خانم ابتکار یکی از وزنه های کابینه آقای روحانی است.این . .. را گوش نکنید.ایشان بسیار پردانش و میهن دوست است.هیچ ابایی از قدم برداشتن ندارد.بماند که عده ای با ادبیات .... با او صحبت می کنند. (292661)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۴۴
این دلواپسین از هر اتفاقی که در کشور رخ می دهد چه مرگ عزیزانمان باشد استفاده سیاسی می کنند حاضرند همه ملت را زیر پا بگذارند تا خودشان در بالا ببینند نمی دانند که ملت ان زیر دارد له میشود (292462)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۲
مسئولين و نماينده ها دو طرف تور واليبال ايستاده اند و با شدت هر چه تمام تر، به توپ که همان مردم بيچاره خوزستان و ايلام و استان هاي ميزبان گرد و خاک هستند، اسپک و آبشار ميزنند! اوف بر همه تان که فقط بلديد توجيه کنيد و توجيه! (292471)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۵
حیف و میل بیت المال در پاک ترین دولت تاریخ (!) کم بود، یواش یواش داره حیف و میل بیت المال در پاک ترین مجلس تاریخ (!) هم رو میشه. (292472)
غلام کر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۵:۵۸
بنام خدا با سلام و احترام به مردم شریف خوزستان با این نمایندگانشان همین اقایان باعث کم شدن بودجه محیط زیست شدند حالا خنده دار هست مدعی هستند کاش فیلم جلسات مجلس را پخش کنند که چگونه از حذف بودجه محیط زیست دفاع میکردند (292474)
اهلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۰۱
ریزگردها ازچندسال پیش اغاز شد چرا پول نفت کران قیمت ان روز رابرای سامان دهی این اوضاع هرینه نکردند؟؟؟چراموجبات تحریم را فراهم کردند؟؟؟ (292477)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۰۴
نماينده هاي بي ... اون موقع كه بايد براي اون 2 درصد برنامه ريزي ميكردن تو خونه براي خانوماشون ظرف مي شستند . (292482)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۰۶
لطفا بجاي سياسي کاري يا برخوردهاي شخصي فکري براي ساکنين خوزستان شود
لطفا بجاي آدرس دادن خانم ابتکارنسبت به رفع مشکل عملا به مردم خوزستان دلسوزي اش رانشان دهد نه صحبت ازطريق سايت وجرايد. (292485)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۲۷
همین نبود به دفتر آقای مه آفرید خدا بیامرز رفته بوده و گفته بودن تا 2 میلیارد به من ندید از دفترتون خارج نمی شوم؟ (292500)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۶:۳۳
مابعنوان یک شهر وند خوزستانی از این که کسانی اشتباهی ازطرف مردم ستم کشیده به عنوان نماینده در مجلس می پلکند از تمام شیر زنان ایرانی به خصوص خانم ابتکار معذرت میخواهیم. (292505)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۷:۵۵
حالاکه یک نماینده(اقای شریف حسینی) داره به وظیفه اش عمل میکنه وواقعیت را میگوید که نباید اینطور مورد هجمه قرارگیرد.اقای حسینی واقعااززبان78میلیون ایرانی واقعیت راگفته.ماری خانم(ببخشید)خانوم معصومه به درد همان غذا بختن میخوره. ضمنامن قبلااحترام خاصی برای اقای اسماعیل کهرم قایل بودم.که بااظهار نظر اخیر ایشان درمورد جناب اقای دکتر هاشمی وزیرمحترم بهداشت.نظرم درمورد ایشان کاملا تغییر کرد.در ضمن این خانم شهربانوامانی هستندکه بایستی جوابگوی بودجه دودرصددرامدنفتی اختصاص داده شده.حداقل دردوسال اخیرباشن (292538)
----
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۷:۵۹
اونی که باید استعفا دهد شما نماینده افراطی هستید (292540)
ای کاش
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۰۳
زمانیکه خانم ابتکار سخنگوی دانشجویان پیروخط امام بود . . . آقای شریف حسینی و امثالهم دقیقأ کجا و چیکاره بوذند؟ (292545)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۲۴
اقاي نماينده تازالان كجا بودي؟تبليغات كافيه ديگه
خانم ابتكار من بعنوان يك خوزستاني عذر ميخواهم
اين حرف ها ،حرف مردم خوزستان نيست (292558)
خوزستانی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۲۶
یه روز بیاید اهواز ببینید ما چه زجری میکشیم بعد از ابتکار حمایت کنید (292559)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۸:۴۳
اين اقايان نماينده واقعي مردم خوزستان نيستند (292567)
اسفندیار نما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۱۹:۰۲
این هم موردی خاص مملکته ماست.همه ی خوزستان درگیر ریزگردهاست و ما فقط میشنویم که اهواز.من از دزفول هستم . علاوه بر مشکلات تنفسی برای مردم شاهد از بین رفتن باغات و محصولات کشلورزی هم هستیم.به توبه ی حودم حرکت نمایندگان رو محکوم میکنم (292573)
فست فود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۱:۲۰
سیدشریف دلواپس!بعدازاین دوره نمایندگی برو فلافلی بزن.نون توفروش فلافل /اونم ازنوع جنوبی (292635)
معلم اذری اهواز ذهه 50رزمنده دهه 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۲:۳۷
شرافت و شرافتمندی واژه ای است که کم کم دارد به فراموشی سپرده می شود . حیا دارد در حیاط خلوت لغتنامه ها جان می دهد و اخرین نفس هایش را می کشد .هفت سال است خوزستان عزیز قدیمی، خوزستان خاطره انگیز ، خوزستان شاد سالهای دور که شبهای کارونش در شرجی بی امان شبهای تابستانش مردمان سردترین نقاط ایران را به شور و شادی وصف ناشدنیش فرا می خواند و غرق شور و سرور می کرد ، زیر خروارها خاک کنار کارون محتضر و بی بلم و بلم رانش دارد دست و پا می زند ولی دریغ از یک اه و افسوس نمایندگان مداح دیروز و مرثیه خوان امروز. (292663)
شیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۲:۴۳
مردم فهیم خوزستان به خوبی میدانند حرفهای آقای شریف حسینی دلسوزی برای مردم نیست بلکه تبلیغات انتخاباتی برای مجلس بعدیست . (292667)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۲:۵۷
شریف حسینی اتفاقا" از بیکاره های مجلس هشتم و نهم بوده و هست بیچاره خواسته خودی نشان دهد که نگرفت و تو دهنی خورد.اما حسینی چرا به ابتکار میگه بره آشپزی کنه به نماینده های خانم خیلی بیکار کنار دستش هستند بفرمایند تشریف ببرند منزل و جمعیت کشور را زیاد کنند( ...) (292672)
یاد ان روزها بخیر...
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ۲۳:۳۱
ظاهرا کسی نمیخواد باور کنه که خوزستان به فاجعه گرفتار شده!! (292691)