به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۷۰۱۳۹

مرور 5 بازی خاطره‌انگیز مسی برای بارسا

گروه ورزشی: سایت یوفا 5 بازی خاطره‌انگیز ستاره آرژانتینی بارسلونا را به مناسبت بیست و سومین هت‌تریکش در سیصدمین بازی برای این تیم مورد بررسی قرار داده است.
مرور 5 بازی خاطره‌انگیز مسی برای بارسا
بارسلونا موفق شد با برتری 5 بر صفر برابر لوانته نشان دهد که در روزهای خوبی به سر می‌برد. ستاره آبی اناری‌ها در این دیدار لیونل مسی بود که موفق شد هت‌تریک کند و بار دیگر آمادگی بالای خود در سال 2015 را به نمایش کشید. این بیست و سومین هت‌تریک مسی در بارسا بود که در سیصدمین بازی او با پیراهن آبی اناری اتفاق افتاد. سایت یوفا پس از این اتفاق نکات برجسته بازی‌های لیونل مسی را مورد بررسی قرار داده است. بازی‌هایی که نه تنها در خاطره لیونل مسی بلکه در خاطر تمام علاقه‌مندان به فوتبال نقش بسته است.

مهاجم 27 ساله آرژانتینی جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارساست که توانسته به رکورد 300 بازی برای این تیم برسد. پس از او ژاوی هرناندز قرار دارد که در 28 سالگی به رکورد 300 بازی برای بارسا رسید. در کنار ثباتی که مسی در بارسا داشته است، بیست و سومین هت تریک فوق ستاره آرژانتینی باعث شد تا رکورد هت تریک او با کریستیانو رونالدو در لیگا برابری کند.

یک اتفاق مهم دیگر نیز در بازی بارسلونا و لوانته رخ داد. پاس گلی که مسی برای نیمار فراهم کرد، صد و ششمین پاس گل لیونل مسی در تاریخ لیگا بود که باعث شد او با پیشی گرفتن از لوئیس فیگو ستاره سابق رئال و بارسا به عنوان بیشترین پاس گل دهنده لیگ اسپانیا معرفی شود.

* بارسلونا 2 – آلباسته صفر (یک می 2005)
مسی 17 ساله که به عنوان بازیکن تعویضی در اولین فصل حضورش برای بارسلونا در این دیدار به میدان رفت به تنها سه دقیقه زمان نیاز داشت تا گلزنی کند و اولین گلش را برای بارسلونا به ثمر برساند. او در دقیقه 87 این بازی به جای ساموئل اتوئو به میدان آمد و پس از همکاری خوبی که با رونالدینیو داشت باعث شد تا دروازه آلباسته را باز کند تا اولین گل رسمی مسی برای بارسلونا زده شود. همکاری خوب رونالدینیو و مسی در آن فصل باعث شد کم‌کم نام ستاره آرژانتینی بر سر زبان‌ها بیفتد. علاوه بر آن مسی با گلزنی در این دیدار جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسلونا در لیگ اسپانیا لقب گرفت و به هواداران این تیم نوید این را داد که چه ستاره‌ای در حال رشد در بارساست.

* بارسلونا 3 – رئال مادرید 3 (10 مارس 2007)
گرچه تا این زمان تمام علاقه‌مندان به فوتبال از توانایی‌های لیونل مسی آگاهی یافته بودند، این ستاره آرژانتینی با درخشش در این دیدار نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد. مهاجم 19 ساله با موهای لختی که نگاه همگان را به خود جلب می‌کرد در نیمه نخست دو بار گلزنی کرد تا دابل رودفان نیستلروی را جبران کند. او همچنین زمانی که تیمش 10 نفره بود و از رئال عقب افتاده بود، در دقایق پایانی هت‌تریک کرد و توانست با نفوذ به محوطه جریمه رئال، توپش را به آرامی به سمت چپ دروازه برساند تا این دیدار با تساوی 3 بر 3 به پایان برسد و مسی به عنوان ستاره‌ای به فوتبال جهان معرفی شود.

* رئال مادرید 2 – بارسلونا 6 (2 می 2009)
شاگردان پپ گواردیولا در دیداری که تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کرد به مصاف رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رفتند. مسی در این دیدار هر کاری که می‌خواست با خط دفاع رئال انجام داد. دو گل به ثمر رساند و چند فرصت گلزنی نیز برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد. این پیروزی باعث شد بارسلونا راهش برای قهرمانی در لیگا هموار شود. کریستف متسلدر و فابیو کاناوارو یک شب کابوس‌وار را مقابل لیونل مسی پشت سر گذاشتند. شبی که هیچ وقت از یاد این دو مدافع نخواهد رفت. مدافع آلمانی بعدها درباره این بازی گفت: من و فابیو هرچند دقیقه یک بار به همدیگر نگاه می‌کردیم و می‌گفتیم چه کار کنیم؟ آیا مسی را از خط هافبک تعقیب کنیم یا کنار دروازه بایستیم.

* بارسلونا 5 – والنسیا یک (19 فوریه 2012)
والنسیا در این دیدار از بارسلونا پیش افتاد. آن هم در دیداری که کسی فکرش را نمی‌کرد بارسا شکست بخورد چرا که آبی‌ اناری‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی سخت به سه امتیاز بازی نیاز داشتند. باز هم جادوی مسی بود که به کمک بارسا آمد و این بازیکن توانست از زاویه بسته گلزنی کند و کار را به تساوی بکشاند. او در ادامه نیمه نخست گل برتری تیمش را به ثمر رساند و در نیمه دوم نیز دو گل دیگر به ثمر رساند تا نشان دهد مهار نشدنی است. گل چیپ او به دیگو آلوس دروازه‌بان والنسیا به یکی از زیباترین گل‌های آن فصل فوتبال اسپانیا تبدیل شد. نمایش خوب مسی در این دیدار باعث شد جوزپ ماریو بارتومئو نایب رییس این تیم به تمجید از مسی بپردازد. او درباره مسی گفت: ما مسی را در تیم داریم تا تاریخ‌سازی کند. او مدام برای خود چالش‌های جدیدی ایجاد می‌کند و پشت سر هم آن‌ها را از پیش روی خود برمی‌دارد.

* بارسلونا 5 – سویا یک (22 نوامبر 2014)

مسی یک ماه برای این بازی صبر کرد تا مصدومیتش به پایان برسد. او با درخششی بی‌نظیر و هت تریک برابر سویا توانست رکورد گلزنی تلمو زارا را بشکند و به عنوان برترین گلزن تاریخ لیگا تبدیل شود. مسی با سه گلی که در این دیدار به ثمر رساند شمار گل‌هایش را به عدد 257 رساند تا به تنهایی برترین گلزن فوتبال اسپانیا لقب بگیرد. هر سه گل مسی در این دیدار بی‌نظیر بود. او دو گل به ثمر رساند تا با رکورد زارا برابری کند و در حالی که بازی رو به اتمام بود با یک ضربه کاشته توانست گلزنی کند و به تنهایی برترین گلزن لیگا شود. مسی در 28 سالگی همچنان گلزنی می‌کند و پشت سر هم رکورد می‌زند. او با هت تریک برابر لوانته توانسته با رکورد رونالدو در زمینه بیشترین هت تریک در لیگا برابری کند. باید منتظر ماند و دوئل مسی و رونالدو را در ادامه دید.
مرجع : ایسنا