به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۷۲۲۱۵

9 میلیاردری که ترک تحصیل کردند

گروه جامعه: تفکر غالب این است که کسانی که درس و دانشگاه را رها می‌کنند در آینده افراد موفقی نخواهند بود اما لیست بلندبالایی از افراد مشهور و ثروتمند وجود دارد که این باور قدیمی را رد می‌کند. البته نباید این استثناها را به همه تعمیم داد اما نگاهی به این لیست نشان می‌دهد که افراد موفق همیشه راه خود را پیدا خواهند کرد و دانشگاه یک وسیله برای موفقیت است.
9 میلیاردری که ترک تحصیل کردند
مطالعات آماری سال 2011 نشان داد که در بین 400 ثروتمند آمریکایی 27 نفر تنها مدرک دبیرستانی داشتند و 36 نفر هم دانشگاه را رها کرده‌اند. دلایل ترک تحصیل نابغه‌ها از دانشگاه چندان مشخص نیست برخی اعتقاد دارند فضای آکادمیک و نظم و ترتیب ملزم آن برای این افراد تحمل ناپذیر بوده است و برخی هم فکر می‌کنند آنچه که در دانشگاه تدریس می‌شود برای این افراد چندان جذاب نیست.

به هر حال دلیل هر چه که باشد باید این ماجرا توسط روسای دانشگاه‌ها آسیب شناسی شود. شما در ادامه می‌توانید لیستی از مشهورترین افرادی که دانشگاه را رها کرده‌اند، مشاهده کنید. Henry Ford with V-8 Engine هنری فورد کارآفرین، مخترع و نظریه پرداز مشهور آمریکایی که خط تولید کارخانه اتوموبیل سازی فورد را راه انداخت یکی از معروف‌ترین کسانی است که تحصیلات عالیه را رها کرده است. هنری فورد در سن 16 سالگی تحصیل را کنار گذاشت و وارد بازار کار شد. او یکی از ثروتمندترین مردان تاریخ آمریکاست. 1185 بیل گیتس پایه گذار شرکت ماکروسافت هم در سن 19 سالگی و در سال دوم تحصیل در هاروارد را رها کرد. این اقدام گیتس گرچه آن زمان بسیار تعجب آور بود اما شرکتی که او به همراه دوستش پل آلن به راه انداخت امروز مشهورترین شرکت کامپیوتری جهان است.

گیتس در آخرین رتبه بندی فوربس ثروتمندترین فرد جهان شده است. Lawrence Joseph Ellison لارنس ژوزف الیسون یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل است که در سن 20 سالگی درس و دانشگاه را رها کرد و بر اساس داده‌ها مجله فوربس او پنجمین ثروتمند جهان است. او از کودکی علاقه مند به ریاضیات بود و در جوانی در شرکت امپکس کار می‌کرد تا اینکه پروژه پایگاه داده‌ای او برای سازمان سیا پذیرفته شد و شرکت اوراکل به راه افتاد. 207853_430 شلدون ادلسون مالک بسیار از هتل‌های مشهور جهان در سن 19 سالگی دانشگاه را رها کرد و وارد بازار کار شد. ادلسون در سیتی کالج نیویورک درس می‌خواند اما سال دوم تحصیل دانشگاه را رها کرد.

News_Larry-page لری پیج که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل را طراحی کرده است گرچه تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داد اما این مقطع را نصفه رها کرد. پیج در لیست ثروتمندان آمریکایی در جایگاه بیستم قرار دارد. Michael-Dell مایکل دل رئیس و بنیانگذار شرکت رایانه‌ای دل هم در لیست قرار دارد او در سن 19 سالگی دانشگاه را رها کرد و اکنون بیست و پنجمین مرد ثروتمند جهان است.

پل-آلن
پل آلن همراه و شریک گیتس در تاسیس ماکروسافت هم در سن 20 سالگی دانشگاه را رها کرد. این دو دوست پس از رها کردن دانشگاه خدمت بزرگی به خود و بازار اقتصاد آمریکا کردند و در مدت کمی توانستند بزرگترین شرکت کامپیوتری جهان را راه بیاندازند.
استیو جابز
استیو جابز نابغه عصر حاضر و مالک سیب جادویی هم در سن 18 سالگی تحصیل را رها کرد. زمانی که جابز 12 سال داشت با بنیانگذار شرکت HP تماس گرفت و گفت: سلام، من استیو جابز هستم. من 12 سال سن دارم و در دبیرستان درس می خوانم. من می خواهم یک فرکانس شمار بسازم، می خواستم بدانم شما قطعات اضافی ندارید که در اختیار من بگذارید؟ داستان‌های بسیاری در مورد جابز بر سر زبان‌هاست اما چیزی که مسلم است این است که جابز تحصیل را رها کرد و روی پای خود ایستاد و توانست تکنولوژی گوشی‌های همراه را متحول کند. جابز در سن 56 سالگی بر اثر سرطان لوز المعده درگذشت.

مارک زاکربرگ
مارک زاکربرگ مرد شبکه جهانی فیس بوک که در سال 2010 توسط مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شده هم در سن 19 سالگی دانشگاه هاروارد را رها کرد. او به دنبال ایده‌های خود رفت تا در مدت کوتاهی توانست وب گاه فیس بوک را طراحی کند.
مرجع : ایسکانیوز