به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۷۲۴۲۱

رونمايي از سنگ قبر پوتين در اوکراين

گروه بين الملل: فعالان سياسي اوکرايني از سنگ قبر تمسخرآميزي رونمايي کردند که تصوير پوتين با سبيل هيتلري بر رويش به تصوير کشيده شده است.
رونمايي از سنگ قبر پوتين در اوکراين
اين رخداد در مقابل سفارت روسيه در کي‌يف به وقوع پيوست. اين تجمع در مقابل سفارت روسيه در کي‌يف، اوکراين توسط يک گروه از فعالان اوکرايني موسوم به ‌اتوميدان‌ صورت گرفت و در اين تجمع اعتراضي، فعالان پرچم‌هاي اين گروه و اوکراين را به دست گرفته بودند.در جريان اين تجمع، تعدادي از ماموران پليس در محل حضور يافته و چند خبرنگار و رهگذر نيز به مشاهده فعالان در مقابل سفارت روسيه در پايتخت اوکراين پرداختند. معترضان سپس سيمان بر روي زمين ريخته و سنگ قبري را که تصوير ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه با سبيل هيتلري بر رويش نقش بسته بود، به روي سيمان گذاشتند.

بر روي سنگ قبر نام کامل رئيس‌جمهوري روسيه ‌ولاديمير ولاديميرويچ‌ و تاريخ 2015.3.12 به عنوان روز مرگ وي درج شده است. همچنين روي سنگ قبر يک صليب شکسته که نماد نازي‌هاست، به تصوير کشيده شده بود. فعالان اوکرايني همچنين بقاياي يک راکت گراد را که به صورت گسترده توسط نيروهاي حامي روس در شرق اوکراين مورد استفاده قرار گرفته، در کنار سنگ قبر پوتين قرار دارند و يک دسته گل ميخک به همراه يک ليوان حاوي ماده‌اي قرمز رنگ نماد خون بر روي زمين گذاشتند. پوتين از زمان الحاق کريمه به روسيه در سال گذشته ميلادي به چهره‌اي منفور در ميان بسياري از اوکرايني‌ها بدل شده است.
مرجع : ايسنا