به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۷۴۷۱۵
روزنامه اسرائیلی:

مردم آمريکا به توافق با ايران خوشبين اند

گروه بین الملل: مردم آمريکا درمورد توافق هسته اي با ايران خوشبين هستند و در اختلاف کنوني باراک اوباما، رئيس جمهور کشورشان با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل از اوباما حمايت مي کنند.
مردم آمريکا به توافق با ايران خوشبين اند
به گزارش انتخاب و به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه اسرائیلی هاآرتص موسسه بلومبرگ نتايج اين نظرسنجي را که موسسه سلزر اند کو [Selzer and Co] مجري آن بوده است روز چهارشنبه منتشر کرد. نتايج اين نظر سنجي نشان مي دهد که در مناقشه کنوني 47 درصد از آمريکاييان طرفدار اوباما و 34 درصد طرفدار نتايناهو هستند و 49 درصد هم از توافق ايران حمايت مي کنند.اين نظر سنجي همچنين نشان داده است که بيشتر جمهوريخواهان يعني 67 درصد از نتانياهو حمايت مي کنند و بيشتر دموکرات ها يعني 76 درصد در صف رئيس جمهور خود قرار دارند.

در پاسخ به اين پرسش که آيا توافق هسته اي بين ايران و قدرت هاي جهاني مي تواند جهان را امن تر سازد، 70 درصد از دموکرات ها و 31 درصد از جمهوريخوهان ابراز خوش بيني کرده اند. نکته جالب توجه در اين نظرسنجي آن است که 47 درصد از آمريکاييان معتقدند کشورشان بايد در راستاي منافع ملي خود گام بردارد حتي زماني که اين منافع با منافع اسرائيل مطابقت ندارد و 45 درصد هم تاکيد کرده اند که آمريکا بايد حتي در مواردي که دو طرف تضاد منافع دارند، از اسرائيل حمايت کند.

براساس اين نظرسنجي 64 درصداز دموکرات ها موضع حمايت از آمريکا و 67 درصد از جمهوريخواهان موضع حمايت از اسرائيل اتخاذ کرده اند. اين نظرسنجي که در آن هزار و 8 بزرگسال آمريکايي شرکت کرده اند از ششم تا هشتم آوريل انجام شده است.