به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۷۹۸۰۹

گینس شامل تشویقی شورای نمایش شد

گروه فرهنگی: فیلم سینمایی «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده به دلیل درخواست اکران در ماه مبارک رمضان از سیاست های تشویقی شورای صنفی برخوردار شد .
گینس شامل تشویقی شورای نمایش شد
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  درباره اکران عید فطر سینماها گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در گروه سینمایی آزادی، فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی در گروه سینمایی استقلال، «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن در گروه اریکه ایرانیان و «گینس» ساخته محسن تنابنده در گروه سینمایی ماندانا اکران می شود. وی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «گینس» از سیاست های تشویقی شورای صنفی نمایش برخوردار شده است، بیان کرد: شورای صنفی نمایش مصوبه ای دارد که طی این مصوبه تهیه کننده فیلم اگر بخواهد اثرش در ماه رمضان روی پرده رود از امتیازهای ویژه برخوردار می شوند که این امتیازها در راستای سیاست های تشویقی برای از رونق نیافتادن سینما در این ایام است.

فرجی درباره این امتیازها توضیح داد: اکران فیلم در سه هفته ماه رمضان جزو هفته های اکران به شمار نمی آید و قرارداد اکران فیلم از عیدفطر محاسبه می شود. همچنین سه هفته اکران در ماه رمضان جزو کف فروش فیلم قرار نمی گیرد و کف فروش هم از عید فطر در نظر گرفته می شود. وی گفت: از آنجا که صاحبان فیلم «گینس» خودشان درخواست دادند که در ماه رمضان اکران داشته باشند بنابراین جزو سیاست های تشویقی شورای صنفی قرار گرفتند. سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان صحبت های خود با اشاره به تعطیلی سینماها در ایام ارتحال امام خمینی (ره) گفت: مجموع سینماهای کشور در تاریخ ۱۴ خردادماه روز ارتحال امام خمینی (ره) تعطیل است و در روز ۱۵ خردادماه سینما از ساعت ۱۸ باز خواهد بود.
مرجع : مهر