به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۸۴۱۲۷
هنوز قدم‌هایی تا رسیدن به قله‌ فاصله داریم

رئیس‌جمهور: به وعده‌ام در حل مسأله هسته‌ای عمل کردم

گروه سیاسی: رییس‌جمهور گفت: خدا را شکرگزارم، به وعده‌ای که در انتخابات راجع به حل و فصل مساله هسته‌ای دادم، عمل کردم.
رئیس‌جمهور: به وعده‌ام در حل مسأله هسته‌ای عمل کردم
حجت‌الاسلام دكتر حسن روحانی در مراسم ضیافت افطار رییس‌جمهور با جمعی از بانوان، با بیان اینکه همه تلاش ما در مساله هسته‌ای برای این است که فضای جدیدی باز شود، گفت: در این‌باره حرف‌های زیادی زده می‌شود که خیلی مهم نیست. ما باید به وظایف‌مان عمل کنیم.خدا را شکرگزارم، به وعده‌ای که در انتخابات راجع به حل و فصل مساله هسته‌ای دادم عمل کردم. حتی اگر همین‌جا هم که در قدم های آخر مذاکرات هستیم کار متوقف شود ما به وظیفه‌مان عمل کردیم.

 رییس‌جمهور با بیان اینکه ما همه توانمان را در این زمینه به کار گرفتیم اظهار کرد: گاهی که با دیپلمات‌هایمان صحبت می‌کنم خستگی در صدای آن‌ها که شبانه‌روز در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنند، وجود دارد. چیزی که وظیفه دولت و مذاکره کنندگان است انجام شد و مردم و مقام معظم رهبری نیز بسیار ما را مورد حمایت قرار دادند.

 وی با بیان اینکه ما راه بسیار طولانی را پیمودیم گفت: حالا باید به قله‌ای برسیم که خیلی به آن نزدیک هستیم. آن‌قدر نزدیک که وقتی آدم از پایین نگاه می‌کند می‌گوید دیگر رسیده‌ایم ولی از نزدیک، آنجا که باشید می‌بینید هنوز قدم‌هایی فاصله داریم تا رسیدن به قله‌ای که مورد نظر است. روحانی گفت: ان‌شاالله به حول و قوه الهی و با دعای خیر مردم مذاکره کنندگان ما در این مصاف سخت و پیچیده موفق می‌شوند.

 رییس جمهور ادامه داد: یکی از اهداف ما از این کار این بود که فرصتی ایجاد کنیم تا از سرمایه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی بهتر استفاده کنیم. وی با اشاره به معضل بیکاری جوانان در کشور گفت: همه تلاش ما این بود، فضایی ایجاد کنیم که در آن برای جوانان و سرمایه‌گذاران فرصت برای استفاده از دانش و تخصص آن‌ها ایجاد شود تا ما در پیشگاه امام شهدا و ملت شرمنده نباشیم.

مرجع : ایسنا

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۱۴
چه وعده ای چه کشکی ؟
مذاکرات که قرار بود شش ماهه حل شود و تحریمها هم در ظرف همین مدت برداشته شود . که این اتفاق نیوفتاد . در ضمن مذاکرات از اواخر دوره ی احمدی نژاد شروع شده بود و هر کس دیگری هم بود باید به همین راه می رفت . چرا بر سر مردم منت می گذارید؟؟؟
من تفاوتی بین روحانی و احمدی نژاد نمی بینم . در ضمن محال است این مذاکرات به سرانجامی برسد که به نفع مردم باشد . (314218)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۵۰
آقای روحایه دیگه ! به قول خودش ، خوب میدانند که جنگ روانی چیست ! حرف ها و ادّعاهای ایشان و سخنگویشان را نباید زیاد جدّی گرفت ! (314242)
پاینده ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۲:۱۰
برقراری تحریمها مثل پاشیدن رنگ سیاه بر دیواری سفید بود و لغو تحریمها و توافق مثل پاک کردن آن رنگ سیاه از دیوار سفید و کاملا مشخص است که کار دوم چقدر سخت تر و هنرمندی و برعکس اجازه بهانه دادن به ایجاد تحریم اوج بی هنری بود ، زیرا وضع تحریم به موافقت 5 کشور دارای حق وتو نیاز دارد ولی برای برقراری و تداوم تحریم و عدم توافق فقط رای یکی از این کشورهای پنج گانه کافیست ، یعنی دولت قبلی دنیا را دشمن کرد و این دولت دنیا را دوست ، پس ببینید که آنها که تحریمها را کاغذ پاره ها خواندند چه بلایی سر کشور آوردند و چه در حق مردم و ایران کردند (314251)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۹:۴۷
اتفاقا برعکس هست امریکا خودش رو کشت تا اجماع ایجاد کرد و تحریم گذاشت. با یه دستور کل تحریم فورا برداشته میشه. همه دنیا منتظرن و ما داریم خودمون رو برا پسا تحریم اماده کنیم که براثر هجوم شرکت های خارجی صدمه نبینیم.فقط با یک اعلام حتی. پاک کردن رنگ روی دیوار از کجا اوردی!!! در ضمن همه این حرفها زمانی اتفاق میفته که تحریم برداشته بشه. (314362)
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۵:۰۱
ما هنوز پاى رايمان هستيم، گر چه به خاطر فشار هاى "اصولگرايا" همچون كوچكف و رسايي ، آقاى رييس جمهور از مواضع سياسى خود عقب نشيني كردند ولي ما از ايشان دلخور نيستيم چون مى فهميم اين عقب نشيني ها لازم بود چون اگر همين نرمش ها در برابر مجلس نبود آنها انقدر چوب لاي چرخ دولت مي گذاشتند تا كشور را با بحران مواجه كنند (314292)
هاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۸:۰۰
دیدن تفاوت بین روحانی و احمدی نژاد انقد واضح و روشنه که ندیدنش تعجب داره تا دیدنش. مخصوصا برای شماها که هاله نور رو می بینید. (314325)
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۸:۱۲
امير جان آن سنگي كه محمود چان جيگرجان به چاه انداخت اگر لطف خدا و تلاش خستگي ناپذير دولت و حمايت رهبري نبود 100 سال ديگه هم حل نمي شد. البته ادب هم چيزي خوبي است. (314330)
مم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۸:۱۴
امير جان شما مثل اينكه 6 ماه بدنيا آمدي (314333)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۵:۲۹
چه جواب پر مغز و تحلیل سنگینی ارائه کردی !!! الآن من دیگه توجیه شدم که شما درست میگی و امیر اشتباه میکنه !!! (314527)
جچ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۸:۱۶
خدا قوت جناب رئيس جمهور لطفا فضاي داخلي را هم از خفه گان دور كن (314334)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۸:۵۸
حالا میمونه وعده شما در ایجاد فضای اعتدالی در سیاست داخلی و جلوگیری از فشار به اصلاحات (314342)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۹:۰۰
انتخابات اعتدالی و بدون فشار جریان دلواپس در بحث ردصلاحیتها هم خیلی مهمه (314343)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۹:۵۲
توافق فقط از این دولت بر اومده. اما تا تحریم برداشته نشه وعده ای عملی نشده. تحریم اگه برداشته شد توافق عالی و اگر برداشته نشد صد درصد شکست هست چون دوسال هسته ای عقب نگه داشتیم. منطق ما این رو میگه. بهار قربانت بوس بوس (314366)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۰:۵۹
آره!!!
الحمدلله هم چرخ سانتریفیوِها داره میچرخه!!!
هم چرخ زندگی مردم داره میچرخه!!! (314398)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۴:۰۱
امثال عزیزانی چون شما نذاشتید زود تموم شه (314479)
مهربانتوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۵:۳۹
درسته اما در سیاست داخلی و اشتی دوجناح و احزاب که از سال88 ب بغض کینه نفرت تهمت توهینو... الوده شده هم اگر بتونید قدمی بردارید خیلی خوبتر میشه انشاا... (314529)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۶:۱۹
فرق بین روحانی و احمدی نژاد نمی بینی . مملکت تو دوسال اخر دوره احمدی نژاد توسط روحانی و امثال اون دچار اشفتگی شد وگرنه احمدی نژاد با همون خزانه خالی مشغول ساختن بود امثال مثل هاشمی وقبل اون خاتمی رفسنجانی با زدو بند تو این مملکت ریاست جمهوری کردن مثل رو خونه ای بودن که اب به جایی نمی رسوندن و دچار خشکسالی نمی شدن (314556)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۲
ظاهرا اصلا تو باغ نیسی آقا امیر
احمدی نژاد و مذاکره؟خیلی خنده داره (314560)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۱۸
سلام
باتشکراززحمات شما
انشاالله بعداز توافق
نوبت داخل بشه فضای باز سیاسی رفع حصر،وغیره (314219)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۴۹
"خدا را شکرگزارم، به وعده‌ای که در انتخابات راجع به حل و فصل مساله هسته‌ای دادم عمل کردم"

در مسأله ی هسته ای چه چیزی حلّ و فصل شده ؟! آیا اگر مسئولی هنرمندانه خود بگوید و خود بخندد (!!!) و خودش حرف ها و ادّعاهای خودش را قبول و باور و تأیید کند ، مردم هم صِرفِ ادّعاهای وی ، از او می پذیرند ؟! آیا قضاوت مردم ، بر اساس آمارها و نمودارها و اطّلاعاتی است که مسئولین میگویند یا اینکه حقایق را آنطور که در جامعه هست میبینند و قضاوت میکنند ؟! (314223)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۰:۱۹
فرمایش شما متین حقایق آنطور که در جامعه هست باید دید اما اجازه بدهید تا بعد از توافق تحریمها لغو شوند آن وقت قضاوت کنیم
ضمنا در حل مسئله هسته ای خیلی چیزها حل میشود گام به گام بنظر شما در حل نشدن مسئله هسته ای چه چیزی نصیب ملت میشد؟ (314379)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۱:۲۸
علي جان واقعا خوابي يا خودت رو به خواب زدي برادر؟واقعا اگر از بحث هسته اي بگذريم انصافا"وضعيت افزايش قيمت ها به شدت قبله؟هر روز يه قيمت جديده؟لابد انتظار داري تو دو سال قيمت ها برگرده به هشت سال پيش ؟خيلي مردي برادر.يه جو انصاف نداريد به خدا (314413)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۵:۴۵
قابل توجه ايراني عزيز بجاي "علي جان" در متن پاسخ (314534)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۵۳
اقای روحانی مهم اثر این توافق بر زندگی مردم است...یعنی کاهش قیمت دلار و ارزان شدن کالاها و خودرو و بازگشت ارزش ریال ولی سیف چند روز پیش اعلام کرده بعد توافق نه تنها باز اجازه کاهش دلار را نمی دهد قصد دارد باز دلار رسمی را که دو سال پیش 2400 بود به 2900 رسانده به دلار ازاد یعنی 3300 برساند و تک نرخی کند این سیاست کاملا در خلاف وعده شما است و اگر دلار ارزان نشود این توافق واقعا چه سودی برای مردم دارد و گرانی و فشار سه برابری قیمت کالاها و خودرو بر مردم ادامه خواهد داشت..گرانی تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟!!! (314225)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۰:۲۳
علی آقا : اگر توافق صورت بپذیرد شک نکنید دلار هم ارزان میشود آقای سیف باید اینطوری سخن بگوید تا بازار بهم نریزد وگرنه بازار قیمت دلار را پایین می آورد (314382)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۰:۴۷
خیلی تاکید داری قیمت خودرو پائین بیاد چرا (314391)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۰۹
ممنون دکتر جان ولی خیلی از مشکلات داخلی و شعارها و وعده های انتخاباتی توتن مونده که امیدواریم تو این 2 سال آینده تا حدودی حل بشه بخصوص مسئله زندانیان و حصر . در غیر این صورت در انتخابات بعدی قطعا" با مشکل برمیخوریم. چون وقتی برنامتون رو برای انتخابات مرور کنیم متوجه عرایض من می شید. (314229)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۵۸
برای انتخابات بعد که از همین الآن هم به مشکل برخورده اند ! شک نکن هموطن ! ولی من یک سؤال از شما و دوستانت دارم : فرض کن حق و عدالت این باشد که آقایانِ خطاکار ، رفع حصر شوند . آیا الآن واقعاً همه ی مشکل شما و کشور در حصر آنهاست و با رفع حصر ، همه ی کمبود ها و مشکلات شما جبران میشود ؟! و آیا شما از وعده های انتخاباتی جناب روحانی ، فقط رفع حصرش را فهمیدید ؟! من واقعاً متأسّفم ! (314244)
امید.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۱:۱۷
مجوز و احترام به استاد اواز ایران، استاد شجریان روهم به این موارد اضافه کنیددد...آوردن نام استاد شجریان، تلنگری بود برای رای دادن به شما..ولی متاسفانه، ربنای ایشان را هم نتوانستید پخش کنید (314407)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۱۲
دولت آقای روحانی نه تنها دولت راستگویان و تدبیر نیست ، بلکه در این دو سال دروغ های زیادی گفته شده ! حقایق زیادی وارونه جلوه داده شده ! جوسازی های زیادی انجام شده ! بی تدبیری ها و ناشی گری های زیادی کرده اند ! جنگ های روانی زیادی به راه افتاده ! حملات زیادی به منتقدان شده ! از وقتی آمدند روی کار ، فقط دولت قبل را محکوم کردند و بس ! امّا به این فکر نکردند که بالأخره این دوران هم خواهد گذشت و به این فکر نکرد که اگر روزی مقابل احمدی نژاد به مناظره بنشیند ، پرده از خیلی چیزها برداشته خواهد شد! (314232)
داریوش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۱۴
خدا قوت.
تو یک ساعت چو افریدون به میدان باش تا زان پس
به هرجانب که رو آری درفش کاویان بینی (314233)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۲۰
دکتر اینقدر سکوت و تحمل مسائل و مشکلات و از طرف مردم حرف زدن و تصمیم گرفتن بجای مردم رو دیدیم که ما هم خودمون رو زن می دونیم و اعتراضم اینه که در بین این زنان چرا مارو برا افطار دعوت نکردین. (314235)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۲:۲۲
انشالله از این به بعد هم موفق باشی (314256)
ایرانی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۲:۵۶
الان نمیشه به درستی درباره ابعاد کاری که دولت در زمینه مذاکرات هسته ای انجام داد به درستی قضاوت کرد ده سال دیگه نه شاید سی یا چهل سال دیگه وقتی صفحات تاریخ را ورق میزنند مشخص بشه کشوری که حق غنی سازی براش قایل نبودند بااون همه مشکلات اقتصادی وضعیت منطقه چطوریکتنه مقابل ابرقدرت های دنیا ایستادوحق این کشوروملت رانگذاشت پایمال بشه کاری که آقای ظریف انجام دادحل شاید یکی پیچیده ترین پرونده های دیپلماسی درتاریخ دیپلماسی دنیابودشایدخیلی پیچیده تر واثرات آن دردنیاومنطقه خیلی بیشترازانچه الان تصور میشه (314263)
مانی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۳:۱۴
روحانی متشکریم. به امید باز شدن فضای سیاسی واقتصادی بوجودآمدن نشاط سیاسی درکشور وبه امید خداوند پیروزی درانتخابات بسیارمهم مجلس شورای اسلامی وباانتخاب نمایندگان با تدبیرو دلسوز ومعتدل. روحانی منتظریم (314266)
دلواپسم
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۴:۱۲
رئیس جمهور محترم خطیب خیلی قوی هستند ولی متاسفانه کارها با خطابه درست نمیشود (314275)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۴:۳۸
ممنون دکتر جان کار بسیار بزرگی انجام دادی.وخیلی موفق بودی.اما یک عیب بزرگ مثل خاتمی داری اونهم اینکه به اصولگرایان و اعتماد بیجا کردی.اینها قابل اعتماد نیستند مثل یک کشور (314285)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۴:۴۷
آشی که خود در پخت آن نقش داشتی در خوردناش کوشش کردی امید است بتوان خورد! (314288)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۴۱
آقای امیر ضمن احترام به شما باید یادآور بشم که در زمان احمدی نژاد ،آقای جلیلی شش سال با غرب مذاکره کرد و میرفت اونجا تاریخ اسلام تعریف کرد و اینها همه گرفتاری های است که احمدی نزاد بر سر مردم ایران آورد و قطعنامه ها را کاغذپاره خوند .به قول معروف یک دیوانه سنگی به چاه می اندازدکه........ (314304)
نهال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۴۲
حالا مونده وعده رفع حصر (314306)
هوشنگ
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۶:۴۳
ای چاه برای مردم آبی نداره اما برای شما ها نونی داره (314307)
ایران
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۰:۴۷
توافق و مذاکره با نظر حاکمیت نظام است نه قوه مجریه

هردولتی بود دستور حاکمیت را اجرا میکرد (314392)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۱:۱۹
دکتر سالاری ولی یه ذره قاطعیت تو بیشتر کنی تا افراطی ها نتونن کار شکنی کنن دیگه حرف نداری (314408)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۵
اززحمات رئیس جمهور محترم ممنونم حیف که ارزش وجود و تلاش شمارو بعضیها نمیبینند (314517)
سید محمد میر موسوی
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۱۶:۰۹
فعلا که دو ساله سیاست داخلی رو تقریبا بی خیال شدی (314550)