به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۸۴۴۹۶
به اتهام اهانت به پادشاه محکوم به حبس شدند

حبس 10 تن توسط دادگاه نظامی تایلند

گروه بین الملل: دادگاه نظامی تایلند 10 نفر از اعضای یک باند ضد پادشاهی را به جرم ضبط پیام‌های صوتی برای بدنام کردن پادشاهی این کشور در چارچوب قانون مناقشه برانگیز "اهانت به پادشاه" به پنج سال حبس محکوم کرد.
حبس 10 تن توسط دادگاه نظامی تایلند
خبرگزاری آسوشیتدپرس:این گروه متشکل از زنان بین ژانویه تا مارس 2015 و براساس بخش 112 قانون کیفری تایلند متهم شده‌اند.بر اساس این قانون هر کس که به پادشاه، ملکه، وارث تاج و تخت و مقام‌های پادشاهی تایلند اهانت کند برای هر کدام از این اتهامات تا 15 سال حبس برایش در نظر گرفته می‌شود.این افراد همچنین براساس قانون جرایم کامپیوتری تحت تعقیب بوده‌اند، اتهامی که تا پنج سال حبس در بر دارد.هشت تن از اعضای شبکه موسوم به Banpodj به 10 سال حبس محکوم شدند در حالیکه دو نفر دیگر به شش سال زندان محکوم شده‌اند. اما این احکام به دلیل اعترافات این افراد به نصف تقلیل یافت.

 

یکی از قاضی‌های رسیدگی به این پرونده گفت: اکثریت این افراد به توهین به پادشاهی و انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت گناهکار هستند. دو نفر دیگر به اتهام حمایت از این افراد با حبس کمتری مواجهند. دو تن دیگر اتهامات را رد کرده و باید در یک جلسه دیگر حاضر شوند.اکثر اعضای این گروه 35 تا 65 سال دارند و در بانکوک ساکنند.در فوریه سال جاری میلادی پلیس رهبر این باند را با تعیین جایزه 6100 دلاری و پس از دو هفته تعقیب دستگیر کرد.

مقام‌های تایلند می‌گویند: این باند اینترنتی که صفحه‌ای با همین نام در فیس بوک دارد، سی‌دی‌های صوتی با مضمون توهین به پادشاه ضبط و توزیع می‌کند.تعقیب و دستگیری توهین کنندگان به پادشاه تایلند به ویژه پس از آن شدت گرفت که پرایوس چان اوجا، فرمانده ارتش این کشور از 2014 زمام امور را به دست گرفت و منتقدان می‌گویند: قانون مذکور اپوزیسیون را هدف دستگیری‌ها قرار داده است.