به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۸۵۳۹۶
معاون وزیر کار مطرح کرد

جریان 7 گانه برای تحول در بخش اشتغال

گروه اقتصادی: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفت جریان برای تحول اشتغال وجود دارد که اگر دست به دست هم بدهند مشکلات اشتغال رفع خواهد شد.
جریان 7 گانه برای تحول در بخش اشتغال
حسن طایی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اولین جریان را آموزش و تخصص و دانایی دانست و گفت: این جریان باید متناسب با بازار کار به وجود بیاید و اداره شود؛ جریان دیگر سرمایه‌گذاری و رشد تولید است که تا جریان‌های اعتباری به نفع بخش‌های تولیدی نشود مشکل اشتغال درست نخواهد شد. طایی بهبود محیط کسب و کار و محیط امن برای سرمایه‌گذاری را نیز از دیگر عوامل دانست و گفت: بهبود محیط کسب و کار به محیط‌های غیر مادی جریان کار مربوط بوده و محیط سرمایه‌گذاری به زیرساخت‌ها شامل آب، برق، بندر و فرودگاه و ... نیاز است.

وی ادامه داد: از دیگر جریان‌های متحول‌کننده اشتغال بازرگانی و تجارت است، بازاریابی و فروش بسیار مهم است و باید خدمات و محصولات تولید شده در استان به راحتی به دست مشتریان خود در دیگر استان‌ها و دیگر کشورها برسد. این مسئول فرهنگ کار و کارآفرینی و داشتن روحیه متحول و ریسک‌پذیری را از عناصر مهم بر شمرد و گفت: این موضوع با آموزش و ایجاد تخصص مرتبط است می‌توان کارجو و یا کارآفرین تربیت کرد. معاون وزیر کار با انتقاد از وضعیت کارآفرینی در استان ادامه داد: وضعیت کارآفرینی در استان چندان مطلوب نیست و باید بهبود یابد؛ استانی پیشرفته‌تر و دارای پتانسیل قوی‌تر از استان مازندران نداریم ولی این قوه به فعل تبدیل نشده است.

وی داشتن یک نظام اداری کارآمد و تسهیل‌گر را به عنوان آخرین جریان عنوان کرد و گفت: این جریان اگر دیگر جریان‌ها هم درست عمل نکنند می‌تواند به تنهایی مشکلات اشتغال را حل کند. طایی افزود: از 22 میلیون شاغل کشور 17 میلیون شاغل بخش خصوص است و عمده کار بر دوش کارفرمایان است، بنابراین اگر یک نظام تسهیل‌گر داشته باشیم می‌تواند جریان‌های دیگر را بی‌تاثیر کند. معاون وزیر کار اظهار کرد: امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مثابه یک دولت کوچک است. وی افزود: زنجیره‌ای بسیار مهم شامل توانمندسازی، اشتغال‌پذیری، جامع‌پذیری، اشتغالزایی، یادگیری، نوآوری،کارآفرینی، بهره‌وری و ایجاد فرصت شغلی مولد باید به صورت ویژه‌ای توسط همه مسئولین در سطح کشور به خصوص در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت روابط بین دستگاهی خاطرنشان کرد: همه مسئولین باید به دنبال ایجاد فرصت شغلی مولد باشند و برای تحقق این مهم نیز دستگاه‌ها باید روابط در هم تنیده‌ای داشته باشند. طایی در ادامه افزود: نوع همکاری بسیار مهم است و اگر همکاری از نوع تخاصم گونه و عدم همکاری باشد قطعا شاهد برآیند منفی خواهیم بود، ولی اگر همکاری وفاق گونه باشد هم افزایی حاصل شده و اثرات بسیار مثبتی در پی خواهد داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هر چه تلاش کنیم برای ایجاد اشتغال کم است البته باید به مهارت کارجویان نیز توجه کنیم که با طرح کارورزی و برنامه‌های دیگر به امید خدا سعی در رفع معضلات داریم. وی در بخش دیگری از سخنانش کارگزاران اقتصادی و بازیگران اجتماع را عناصر اشتغال دانست و گفت: اگر کارگزاران اقتصادی یعنی بنگاه‌ها و خانواده‌ها و دولت در کنار آنها و بازیگران اجتماعی یعنی احزاب و رسانه ها دست در دست هم بدهند مشکل اشتغال حل خواهد شد.
مرجع : ایسنا