به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۸۵۵۳۷

عرب نجات‌یافته از حادثه غرق شدن تایتانیک

عرب نجات‌یافته از حادثه غرق شدن تایتانیک
گروه حوادث: ساعت دو نیم بامداد بود که کشتی غول پیکر تایتانیک، در آب های نا آرام اقیانوس شناور بود؛ اما ناگهان به یکی از صخره های یخی بزرگ برخورد کرد. این آغاز غرق شدن بود. ترس و وحشت مسافران کشتی را در برگرفت. برخی در آب های بسیار سرد شنا می کردند و برخی دیگر به دنبال قایقی برای نجات بودند تا آن ها را به سواحل امن برساند.

2200 مسافر و خدمه، سوار کشتی تایتانیک بودند. از این میان 1500 تن غرق شدند و 700 تن نجات یافتند. «حماد حساب»، تنها شهروند مصری است که از حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک، جان به در برد. این ماجرا در صفحه رسمی ملک فاروق اول پادشاه پیشین مصر در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشته شده است. «حماد حساب» مصری آن هنگام 27 ساله بود. او به همراه یکی از مشاهیر ثروتمند آمریکایی سوار تایتانیک شده بود. میلیونر آمریکایی از او خواسته بود او را ر این سفر همراهی کند و برایش بلیطی در قسمت درجه یک کشتی با قیمت 78 پوند و 14 شلن و 7 پنس بریتانیا خریده بود، که این روزها تقریبا معادل 8 هزار دلار است.

حقوق سالانه این جوان مصری آن هنگام 60 پوند انگلیس بود. او به عنوان راهنما و مترجم گردشگان کار می کرد. میلیونر آمریکایی، همسرش و مترجم مصری، از سانحه ای که برای تایتانیک روی داد، جان سالم به در بردند. آن ها جزو نخستین کسانی بودند که سوار قایق های نجات شدند. قایق از میان 20 قایق نجاتی که به دریا انداخته شد، سومی بود. چهار روز پس از غرق شدن تایتانیک، «حماد حساب» تلگرافی برای برادرش فرستاد که در آن نوشته بود: «من هنوز زنده هستم.» پیش از این اسناد منتشر شده از حادثه تایتانیک نشان داده بود که 11 لبنانی هم سوار این کشتی بودند که همگی جان خود را از دست دادند.
مرجع : العربيه