به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۸۷۷۰۲

سارقان مسلح به قتل 13 نفر اعتراف کردند

گروه جامعه : دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت:سارقان مسلح که در طی چند سال در شهر های استان دست به سرقت می زدند دستگیرو به قتل 13 نفر اعتراف کردند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت:سارقان مسلح که در طی چند سال در شهر های استان دست به سرقت می زدند دستگیرو به قتل 13 نفر اعتراف کردند. سرقت مسلحانه فروردین امسال در گرگان، پرده از جنایت های باند هولناکی برداشت که قتل 13 گلستانی را در مدت 15 سال در پرونده ی خود دارند. 8 فروردین امسال پرونده ی سرقت مسلحانه از یک خودروی پراید در دادسرای گرگان تشکیل شد و با توجه به مرگ راننده خودرو بر اثر اصابت گلوله اسلحه کلاشینکف، این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. در بررسی ها مشخص شد با این اسلحه چندین فقره سرقت و قتل دیگر در نقاط مختلف استان به وقوع پیوسته است و در ادامه تحقیقات، سارق یکی از خودروهای مسروقه شناسایی شد.با شناسایی سارق یکی از خودورهای مسروقه با تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد از سال 1378 تا کنون به همراه دو تن از فرزندان خود اقدام به سرقت های مسلحانه می کرده که در یک عملیات ضربتی هر سه نفر دستگیر و در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.در بازرسي از منزل این سارقین ، مأموران موفق به كشف محلي مانند لوله بخاري در داخل ديوار شدند كه داخل آن يك قبضه كلاشنيكف و 4خشاب پر و يك خشاب خالي جاسازي شده بود.این متهمان پس از مواجهه با مستندات، ضمن اقرار به سرقت های مسلحانه و معرفی دیگر همدست خود به دو فقره قتل نیز، اعتراف کردند و پس از آن همدست این سارقان هم در شهر گنبددستگیر شد و به انجام یازده فقره قتل و سرقت های متعدد اعتراف کرد.
طبق اعتراف قاتلین قتل ها در زمان و مکان هایی که این افراد اعتراف کرده اند با اسلحه کلاشینکف و کلت جنگی در سیستم رایانه ای پلیس ثبت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان تصریح کرد: قتل ها در شهرهای گرگان، کردکوی، علی آباد، گنبد کاووس، خان ببین و دلند اتفاق افتاده بود که قاتلین بازسازی صحنه جرم را در این شهرها انجام دادند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حقی از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی با متهمان قتل‌های سریالی خبرداد و گفت: حکم متهمان 13 فقره قتل عمدی به زودی صادر و اجرا می‌شود.
براساس اين گزارش، در اين پرونده كه با تحقيقات شبانه‌روزي و مداوم كارآگاهان پليس آگاهي استان گلستان تكميل شد، 6سارق و قاتل به همراه عده‌اي مالخر دستگير شده‌اند كه همگي با قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند. افراد دستگير شده علاوه بر اعتراف به قتل 14نفر، به سرقت دست‌كم 100موتور چاه‌هاي كشاورزي، 16دستگاه تراكتور، 10فقره سرقت كندوي عسل و دزديدن 350جعبه كندو و همچنين سرقت عادي 3خودروي سواري اعتراف كردند كه كارآگاهان توانستند دست‌كم 50موتوركشاورزي، 4دستگاه تراكتور و تعدادي از كندوهاي عسل را از مالخران كشف و ضبط كنند.
حقی در پایان گفت:در راستای بند الف ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری در آینده نزدیک تصاویر این افراد از طریق رسانه های گروهی و در راستای شناسایی توسط مالباختگان احتمالی منتشر خواهد شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران