به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۸۹۸۲۱
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مطرح کرد

انحصار دو سویه در بازار خودروی ایران!

گروه اقتصادی: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: انحصار دو سویه تولید و واردکنندگان خودرو، حقوق مصرف‌کنندگان این محصولات در ایران را تضییع می‌کند.
انحصار دو سویه در بازار خودروی ایران!
محمد جعفری اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو با ارائه محصولات بی‌کیفیت و گران حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند. وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات باید اقدامات مناسب صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید برنامه‌ای برای ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و رشد کیفیت در شرکتهای خودروسازی تهیه شود.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: از آن سو نیز باید نظارتها بر عملکرد شرکتهای واردکننده خودرو تشدید شود آن هم در شرایطی که براساس گزارش نهادهای رسمی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، گران‌فروشی و دیگر تخلفات این شرکتها تایید شده است. وی افزود: در حال حاضر خودروسازان و واردکنندگان خودرو مانند دو لبه یک قیچی، حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع می‌کنند که این موضوع در خودروسازان بیشتر ناشی از سوءمدیریت و هزینه‌های بالای تولید و در واردکنندگان ناشی از سودجویی و رانت‌خواری است.

جعفری با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها و ورود خودروسازان بزرگ جهانی به کشور ضعف فن‌آوری در صنایع خودرو و قطعه‌سازی باید برطرف شود، تصریح کرد: در حوزه واردات خودرو نیز باید با حل انحصار از واردات این محصول، زمینه‌های سودجویی و رانت‌خواری شرکتهای واردکننده خودرو به حداقل برسد.
مرجع : ایسنا