به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۲۷
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۹۲۴۹۱
چرانمایندگان سکوت می‌کنند؟

این ادبیات را در زورگیری‌ها هم پیدا نمی‌کنیم!

گروه سیاسی: دیروز مجلس، کلیات طرح یک فوریتی اقدام متقابل و متناسب مربوط به برجام را تصویب کرد. اما در حاشیه روند تحولات مرتبط، مسائلی به وجود آمد که از متن هم پررنگ‌تر بود.
این ادبیات را در زورگیری‌ها هم پیدا نمی‌کنیم!
روزنامه جمهوری اسلامی پس از این مقدمه افزوده است: از یک‌طرف برخی عناصر از فرصتی که پیش آمده بود برای خودنمایی و سوءاستفاده سیاسی - تبلیغاتی در جهت کسب محبوبیت و مقبولیت در انتخابات آینده بهره بردند و خود را در حد یگانه حامی منافع ملی و مصالح کشور جا زدند که گویی هیچکس در تشخیص و تأمین و حفاظت از منافع ملی و مصالح کشور به گرد پای آنها نمی‌رسد!

افرادی از این جماعت دلواپس در نشست‌های تلویزیونی هم ابایی ندارند که دست خود را رو کنند و شاید هم جسته گریخته، از دستشان در رفته و حقایق را آشکار می‌سازند. از جمله در نشست اخیر تلویزیونی، یکی از اعضای کمیسیون برجام با صراحت اعتراف کرد که از ابتدا مخالف برجام بوده است. این اعتراف بسیار پرمعنی است و نشان می‌دهد که وی از ابتدا با پیش‌داوری به بررسی برجام پرداخته و دیدگاه وی قبل از بررسی برجام نیز در مخالفت با آن استوار بوده است.

موضوع مهمتر از اصل برجام و دیدگاه دیگران در این خصوص، به بد‌اخلاقی‌ها و رفتارهای تهدید‌آمیز درخصوص برجام بازمی‌گردد. کسانی که در جلسه بررسی برجام به تهدید علیه اعضای تیم مذاکره برجام می‌پردازند و صریحاً وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی را تهدید به اعدام می‌کنند و حتی محل و نحوه دفن آنها را هم مشخص می‌کنند که در محل راکتور اراک بر روی آنها سیمان خواهند ریخت، چه بویی از اخلاق برده‌اند؟

به راستی آیا این شیوه رفتار با اصول و معیارهای اخلاقی مورد انتظار از نمایندگان مجلس که خانه ملت است هیچگونه سنخیتی دارد؟ امروزه حتی در صحنه‌های زورگیری هم به راحتی نمی‌توان سراغ از چنین ادبیاتی گرفت و کسی را پیدا کرد که دیگران را اینگونه بی‌پروا تهدید به مرگ کند. آیا این ادبیات در شأن مجلس است؟ آیا اینگونه سخن گفتن، با تعهدات و سوگند نمایندگی سازگاری دارد؟

چرا دیگر نمایندگان در مقابل این رفتارهای مشمئزکننده، سکوت می‌کنند و معترض نیستند؟ اگر قرار باشد مسئولان اجرایی در بالاترین سطوح ممکن به خاطر عملکردشان که مورد تقدیر اکثریت مردم قرار گرفته، اینگونه تهدید به اعدام شوند و کسی هم معترض نباشد، آیا سنگ روی سنگ بند می‌شود؟ آیا این بهترین شیوه برای تأمین و تضمین منافع ملی است؟ لازم است مجلس در اولین فرصت ممکن از این رفتارهای غیراخلاقی تبری بجوید و از رئیس و سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده دلجوئی کند، زیرا در غیر اینصورت چنین تصور خواهد شد که بر آن مواضع و رفتارهای غیراصولی و مذموم، صحه گذاشته است!

مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۴:۲۷
دلواپس ها اگر حمایت صدا و سیما نباشد حتی همان چهار میلیون رای هم ندارند ولی در مورد اینکه عربستان گفته اسد باید برود این هم حرف بیخودیست مگر عربستان نماینده مردم سوریه است و یا سازمان ملل این حق را به عربستان داده که در امور دیگر کشورها مداخله کند، هیچ کشوری نباید در امور دیگران مداخله کند ، چند شاهزاده عیاش که کشورشان منبع و منشاء القاعده و داعش و صدور نکبت و تروریسم است و در کشورش حتی زنان حق رانندگی ندارند طرفدار دمکراسی است .؟ (324947)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۴:۳۰
اخلاااق !!!! دلواپس و اخلاق !!!!!!!!!!!!!!!!! (324948)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۵:۲۹
ازکسي که درمراسم ختم قاتل زنجيره اي سعيدامامي شرکت ميکنه اين تهديدها بعيد نيست (324953)
رعيت
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۸
آقاي نماينده، متاسفم براتون... (324955)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۳:۳۰
تاسف چرا دارن حقیقت کاذب خودشون نمایان میکنند امیدوارم مجلس بعد خالی از دلواپس باشه (324985)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۷:۲۷
همه نمایندگان یکسانند و همه از فیلتر شورای نگبان گذشته اند . (324958)
سینا
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۸:۰۲
خیلی جالبه که دیروز در نهایت صحت و سلامت اعضای تیم هسته ای رو تهدید به مرگ میکنن ولی با رسانه ای شدن این مطلب خود اهانت کننده توی بیمارستان بستری شده!!!! (324961)
علیرضا رييس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۹:۰۴
متاسفانه گروهی خودشان هم خوب میدانند ظریف و همکارانش چه کار بزرگی برای این کشور انجام دادند اما منافع گروهی آنان که شوربختانه در جنگ و کشمکش رقم می خورد مانع از آن میشود که آنان به حق و حقیقت گردن نهند. (324963)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۹:۴۶
طبق قرارداد ایران،ترکیه برزیل که طرح تیم مذاکره قبلی بود قرار بود تمام اورانیوم ایران چه20درصد چه5درصد را به ترکیه بدهندکسی هم معترض نشد؟ (324965)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۱۹:۵۰
دیروز که در حین نطق آقای صالحی ،فریاد های حضرات جهت نرسیدن صدای ایشان می آمد،نمیدانم چرا یاد مولایمان حسین(ع) افتادم و همهمه لشگر کوفه برای نرسیدن حجت آن مظلوم

لبیک با حسین (ع) (324966)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۰:۳۳
تاریخ همه اینهارابرای آیندگان ثبت خواهدکرد . حوزه های علمیه بایدازاین افراد چون :
حسینیان ، رسایی و... تبری بجوید تا آینده گان بدانندکه علما وهمه حوزه های علمیه
بااین ادبیات مخالف بودند. (324969)
آریائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۰:۵۸
جالبه آقای بروجردی که همیشه چپ میزد ایندفعه که بوی الرحمن را شنیده و میدونه که دیگه بای بای در موافقت با برجام سخنرانی کرد .
شنیده که اصلاح طلبان گفته اند که با میانه رو های اصولگرا لیست میدهیم او هم فرصت طلبی را جایز دانسته و خودش را میانه رو جا زده . (324971)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۱:۰۳
آدم با دیدن این افراد یاد برخی از این درباریان زمان شاه می افتد که فکر می کنند حکومت یعنی خودشان و بقیه مردم هم هیچ. (324973)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۱:۱۹
اين فرد سرپرست مركز اسناد انقلاب اسلامي هم بوده است !!
چه شوند اسناد انقلاب اسلامي!!؟؟؟؟؟ (324975)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۳:۳۲
بقیه کارا چی شد اسناد انقلاب اسلامی هم همون میشه.اصلا نگران نباش. (324986)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۱:۲۱
شادي روح اوني كه رفيق خسرو حسينيان بوده و واجبي خورد سپس مرد صلواتي بفرست (324976)
شرین فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۲:۵۹
دلواپسان چراباید برجام راقبول کنند فرزند بیکاردارن که ندارن دربهترین شرایط وبابهترین امکانات زندگی میکنن بهترین ماشینها زیر پایشان هست بیایند ازمن کاسب بپرسن که بگویم که مردم عادی برای خریدارزاق روزانه پول ندارن نان اور خانه بیکاراست دزدی بیدادمیکند فقردرهرجامعه که باشد دیگر نیازی به گفتن من نیست خودتان اگاهید (324982)
ساروج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ۲۳:۴۹
کاش امروز اقای صالحی یک کیسه سیمان برای ملاقات اقای نماینده میبرد (324988)