به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۹۲۷۷۲

واگذاری حق چاپ5کودکانه ایرانی به خارجیها

گروه فرهنگی: حق چاپ و نشر (کپی‌رایت) پنج عنوان از کتاب‌های کودک ایرانی به یک ناشر بین‌المللی خارجی واگذار شد.
واگذاری حق چاپ5کودکانه ایرانی به خارجیها
 مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی گفت: به دنبال درخواست تعدادی از ناشران مطرح خارج از کشور، حق چاپ و نشر پنج عنوان کتاب از سوی این ناشر واگذار شد.
 مسعود کوثری افزود: به تازگی کپی‌رایت مجموعه پنج‌عنوانی «این بود که....» به ناشری بین‌المللی از کشور ترکیه فروخته شده که به زودی به زبان ترکی استانبولی ترجمه می‌شود و در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد گرفت. این مجموعه در حوزه ادبیات کودک و به صورت دوزبانه فارسی و انگلیسی به قلم هوشنگ معمارزاده نگاشته شده و در زمره آثار پرفروش این انتشارات قرار دارد.
 
او همچنین اظهار کرد: رایزنی‌هایی بین انتشارات علمی و فرهنگی با پنج ناشر بین‌المللی خارجی برای فروش کپی‌رایت 20 عنوان دیگر از کتاب‌های حوزه کودک این ناشر در جریان است.   این ناشر در ادامه، عرضه مناسب کتاب‌های یادشده همراه با نشست‌های فرهنگی تعاملی را از ابزار لازم برای انجام فرآیند فروش کپی‌رایت دانست و گفت: کپی‌رایت مجموعه «این بود که....» با تیراژ 10هزار نسخه و به قیمت هشت درصد قیمت پشت جلد واگذار شده که آغاز بسیار خوبی برای این کار تلقی می‌شود.
 
او حضور تاثیرگذار در عرصه‌های فرهنگی بین‌المللی و ترویج فرهنگ ملی در جهان را در کنار سودآوری، از اهداف انجام چنین طرح‌هایی برشمرد و گفت که فروش حق چاپ و انتشار آثار تالیفی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های واحد بین‌الملل انتشارات علمی و فرهنگی است.
مرجع : ایسنا