به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۲۰
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۹۹۴۲۸

همایش حامیان دولت با تهدید لغو شد

گروه سیاسی: شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت شهرستان آران و بيدگل، بيانيه‌ي شماره‌ي ۲ خود را در اعتراض به «فشارهاي غيرقانوني و لغو برنامه‌ي قانوني حاميان دولت» منتشر کرد.
به گزارش انصاف نیوز متن این بیانیه که با نقل قولی از شهید مطهری آغاز می شود، در پی می آید: شهيد مرتضی مطهری: «من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که یک وقت خیال نکنند، حفظ و نگهداری اسلام با سلب آزادی بیان تحقق می‌یابد. خیال نکنند که راه حفظ اعتقادات و جهان‌بینی اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرف‌هایشان را بزنند، نه بگذارید بزنند. همچنین تصور نشود که با جلوگیری از ابراز افکار و عقاید مردم، می‌توان از اسلام پاسداری کرد. از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود پاسداری کرد، و آن منطق و آزادی دادن و مواجهه‌ي صریح و روشن با افکار مخالف است»

متأسفيم كه بايد بگوييم عده‌اي تمام توان خود را براي تزريق نااميدی به جامعه و مردم به كار گرفته‌‌اند و در اين راه از هيچ اقدام غيراخلاقي و غيرقانوني فروگذار نمي‌كنند. متأسفانه جرياني سياسي از آنجايي كه مي‌داند از اقبال عمومي برخوردار نيست، به اسم ارزش‌ها و انقلاب و با در نظر گرفتن اين ايدئولوژي كه «هدف وسيله را توجيه مي‌كند»، سعي در حذف رقيب به اشكال گوناگون دارد تا خود بتواند با بهره‌گيري از مشاركت پايين مردم، در انتخابات پيروز شود. تفكري كه نمايندگان آن در دوره‌ي قبلي انتخابات مجلس، از شهر تهران با ۶ ميليون واجد شرايط رأي، به دليل مشاركت پايين مردم تهران با ۳۰۰ هزار رأي وارد مجلس شدند، امروز هم در فكر تكرار همان نقشه است.
جمعي از اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان شهرستان آران و بيدگل در آستانه‌ي فجر پيروزي انقلاب و همچنين موفقيت دولت در حل مساله‌ي هسته‌ای، اقدام به برگزاري همايشي کردند و مجوزهاي لازم را از فرمانداري شهرستان كسب كردند. متأسفانه در روز اجراي همايش با خبر شديم عده‌ي قليلي از افرادي با تفكر افراطي و حاميان نامزدهاي تندروي مجلس در منطقه، كه پيش از اين نيز اتهامات و توهين‌هاي فراواني را به مردم فهيم و شهيدپرور شهرستان آران و بيدگل زده بودند، اقدام به تهديد به برهم‌زدن نظم عمومي جلسه کردند و از تمام نيروهاي فشار و ارعاب خود براي لغو اين مراسم استفاده كردند. بيشتر از آن متأسفيم كه فرمانداري دولت تدبير و اميد، به جاي برخورد با تهديدكنندگان و گروه‌هاي فشار، با حذف صورت مسأله، دستور تغيير مكان جلسه را داد و از زير بار مسووليت خود شانه خالي كرد. فرمانداري بايستي پاسدار قانون اساسي و حقوق تك تك شهروندان باشد، نه اينكه مر قانون را به پاي راحت‌كردن خود از اصل مسأله ذبح كند.
رهبر معنوي اين عده، پيش از اين نيز در اظهار نظري كه ماهيت اصلي اين گروه را مشخص مي‌كند، گفته بود: «صحيح نيست بگوييم مردم خودشان عقل دارند و مي‌توانند انتخاب كنند». متأسفانه اين گروه، اقدامات ضد ارزشي، ضد اخلاقي و غير قانوني خود را به اسم ارزش‌ها به خورد جامعه مي‌دهند. وظيفه‌ي خود مي‌دانيم كه به مردم بگوييم، ارزشي و انقلابي واقعي كساني بودند كه سختگيري و شدت عمل آنها با دشمنان خارجي بود. نه اينكه براي رسيدن به اهداف و منافع خود، شمشير تهديد خود را به روي هم‌دينان و هم‌ميهنان خود بكشند. به آنان توصيه مي‌كنيم در آيه‌ي زير تدبر كنند تا بدانند رفتارهايشان هيچ ريشه‌اي در عقايد ديني ما ندارد.
مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم – سوره الفتح، آيه‌ي ۲۹
پيش از اين ديده بوديم كه حاصل مديريت اين طرز فكر بر تمام اركان مديريتي كشور، چيزي جز تحريم‌هاي بي‌سابقه، مشكلات معيشتي براي مردم، برچيده‌شدن بساط نشاط و اميد از جامعه، انزواي بين‌المللي و بسياري مشكلات ديگر نبود. امروز نيز آنان كشور را به مثابه ملك آباواجدادي خود مي‌پندارند و براي يك سخنرانيِ حاميانِ دولتي كه ۱۸ ميليون رأي دارد، به ابزار تهديد متوسل مي‌شوند.

بر خود لازم مي‌دانيم به مردم انقلابي، فهيم و شهيد پرور خود اعلام كنيم كه مثل هميشه، با چشماني باز مراقب اقدامات ضد ارزشي و تفرقه افكنانه اينان به خصوص در ايام نزديك به انتخابات اخير باشند. به مديران شهرستان نيز اعلام مي‌داريم كه آنها حقوق بيت‌المال را دريافت مي‌كنند تا قانون را اجرا كنند. نه اينكه منافع خود را بر اجراي قانون ترجيح دهند و تسليم خواسته‌هاي افراطيون شوند. به تهديدكنندگان نيز مي‌گوييم كه آيا وقت آن نرسيده است كه قلب‌هاي خود را نسبت به هم‌ميهنان و هم‌دينان و هم‌شهريان خود از كينه‌ها پاك كنند؟ قرار نيست كه همه‌ي انسان‌ها به يك گونه بينديشند، اما مي‌توان با افكار مختلف و متفاوت در كنار همديگر زندگي كرد و در چارچوب قانون و شرع، نظرات همديگر را شنيد و نقد كرد. به راستي مردم فهيم ما، خود توان تشخيص صحيح يا غلط بودن نظرات را دارند. همين امروز بود كه حسن روحاني، در جمع فرمانداران كشور خطاب به كساني كه به جاي رقابت سالم به دنبال حذف رقيبان هستند گفت: «اگر قرار است يك جناح حضور داشته باشد و يك جناح نه، ديگر به چه دليل انتخابات برگزار كنيم؟»

ما نيز اعلام مي‌داريم با وجود تمام اين رنج‌‌ها، با دعوت از آحاد مردم و شركت در انتخابات پيش رو و رأي‌دادن به كانديداي اصلاح‌طلب، دشمنان مردم و نظام و بدخواهان را نااميد خواهيم كرد. باشد كه همه‌ي ما در راستاي آشتي و همدلي ملي و وحدت مسلمانان و هم ميهنان در جهت رسيدن به اهداف انقلاب عزيزمان گام برداريم.

شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان و حاميان دولت شهرستان آران و بيدگل
يكم بهمن ماه ۱۳۹۴