به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۲۱۶۱۸۳

عجیب، زرد و مبتذل

عجیب، زرد و مبتذل
محمد توکلی
درگیری‌های اخیر میان چهره‌های اصلاح‌طلب یکی از خبرهایی بود که در حوزه سیاسی در دو هفته اخیر سبب تعجب بسیاری را فراهم کرد. نیروهای سیاسی که سال‌هاست مدعی تحول‌خواهی و هم‌صدایی با مردم هستند در یکی از دوران سخت مردم ایران که کرونا، تحریم و بی تدبیری از همه طرف بر اقشار مختلف جامعه فشاور وارد می‌آورد به جان یکدیگر افتاده‌اند و به جای هم‌افزایی و همکاری با هم برای یافتن راهی برای برون‌رفت از این شرایط سخت و اَبرچالش‌هایی که ایران و ایرانیان با آن دست به گریبان هستند‌ترجیح می‌دهند راهی کودکانه را در پیش گرفته و سیاست‌بازی را به جای سیاست‌سازی بنشانند. 
از انتخابات۹۸ می‌گویند و هر یک طرف مقابل را به خطا در تصمیم‌گیری متهم می‌کند و از حالا برای انتخابات۱۴۰۰ نقشه‌ها دارند. یکی در پی بر صدر نشاندن لاریجانی است و تکرار ائتلاف با اعتدال و دیگری از لزوم معرفی چهره اختصاصی اصلاح‌طلب می‌گوید و سومی هم سنگ عارف را به سینه می‌زند تا احتمالاً نماد سکوت در مجلس را این بار بر کرسی قدرت در پاستور بنشاند. 
حیرت‌انگیز است؛ در زمانه‌ای چنین سخت و دشوار که غمِ جان بر اندوهِ نان افزوده شده و‌ترکیب ویروس ناشناخته، تحریم بیگانه و بی‌تدبیری سیستماتیک در نظام حکمرانی جان و مال مردم را تهدید می‌کند عده‌ای مدعی مردم‌داری یک سال مانده به انتخابات در فکر رقابت برای معرفی نامزد خود هستند؛ نکته مضحک این ماجرا هم آن‌جاست که معرفی‌کننده‌ها، خودشان هم به خوبی آگاهند که نامزدهای معرفی شده این جریان حتی اگر مورد قبول مردم واقع شوند هم تضمینی برای دریافت مجوز شرکت در انتخابات را نخواهند داشت! 
از هر زاویه‌ای که به درگیری‌های اخیر میان حزب کارگزاران و حزب اتحاد ملت یا دعواهای پنهان و پیدا در شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان بنگریم سطحی بودن آن هویداست و نیازی به شرح و توضیح بیشتری ندارد. تعجب‌برانگیز است که چگونه سیاستمدارانی که گاه نیم قرن از آغاز فعالیت سیاسی آن‌ها می‌گذرد چنین نکته بدیهی را درنمی‌یابند؟ ! 
کلام آخر آن که شاید بتوان ریشه و علل شکاف ایجاد شده میان متن جامعه و نیروهایی که با عنوان اصلاح‌طلبی شناخته می‌شوند را در همین فاصله میان دغدغه‌های آنان و مطالبات مردم یافت. 
 
برچسب ها: مطالبات مردمی

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۵:۴۵
اصلاح طلبان دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل کار اصولگرایان هست را نادیده گرفتند (367353)
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۰۷:۴۷
اصلاح طلبان شبیه عارف وجهانگیری وهاشمی وصفدرو...پایان یافته اندامااگراصلاحات به مفهوم واقعی وحقیقی که تغییررادرراستای خواست مردم بهمراه داشته باشدهرگزبه پایان نرسیده است. بازهم میگیم کاندیدای مقبول وشجاع نه چهره های تکراری واهل سازش وتاریخ مصرف داربابرنامه موردتاییدمردم مثل فرشادمومنی،پزشکیان بیان میدان وبرنامه هاشبیه موضوعات مطرح دررفراندوم باشه بیگمان دوم خردادبزرگتری رخ خواهدداد.اینبارمردم وبدنه دیکته بگن آقایان بنویسند! (367355)
مجید
Russian Federation
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۲۳:۱۲
نه اقای کرباسچی ونه اقای شکوری وحزب مطبوع انها نه اقای عارف ونه اصولگرایان موردقبول اکثریت جامعه نیستند اقای اخمدی نژاد هم که درسایه مسکن مهر وسهام عدالت ویارانه باتکیه به درامد هنگفت نفتی خاطره خوبی در بین اقشار فرودست به جا گذاشته وهوا خواه بیشتری دارد دیگر توان پول پاشی در بین مردم دراین اوضاع اقتصادی ندارد وهر سیاستمدار صادقی میداند که تدبیر اوضاع دیگر امکان ندارد مگر سیاستهای کلی نظام در جهت همزیستی وتعامل با دنیا تغییر کند (367371)