به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۵۷۹۰
ناطق نوری:

بعضی چوب‌ولایت را می‌خورند و برخی‌نانش‌را

گروه سیاسی: روز گذشته مراسم ترحیم دعاگو، امام جمعه شمیرانات با سخنرانی علی اکبر ناطق نوری برگزار شد.
بعضی چوب‌ولایت را می‌خورند و برخی‌نانش‌را
علی‌اکبر ناطق نوری در این مراسم ضمن تجلیل از جایگاه مرحوم دعاگو گفت برخی می‌گویند ایرانی هوش خوبی دارند، اما حافظه تاریخی‌شان ضعیف است به نظرم این حرف درستی است و ما از یک نوع حادثه ده بار آسیب می‌بینیم. در ابتدای انقلاب آن قدر جو علیه شهید بهشتی درست کردند که برخی اجازه ندادند ایشان در مشهد سخنرانی کند.
علی‌اکبر ناطق نوری در این مراسم ضمن تجلیل از جایگاه مرحوم دعاگو گفت برخی می‌گویند ایرانی هوش خوبی دارند، اما حافظه تاریخی‌شان ضعیف است به نظرم این حرف درستی است و ما از یک نوع حادثه ده بار آسیب می‌بینیم. در ابتدای انقلاب آن قدر جو علیه شهید بهشتی درست کردند که برخی اجازه ندادند ایشان در مشهد سخنرانی کند. رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به فضاسازی علیه آیت‌ا... خامنه‌ای، خاطرنشان کرد: علیه رهبری آن قدر جوسازی کردند که عده‌ای که خود را انقلابی می‌دانستند به ایشان سلام نمی‌کردند و ایشان می‌گفتند که آن قدر دید اینها نسبت به ما منفی است که اگر دو جلسه دیگر با اینها کار کنند، ما را به قصد قربت می‌کشند.

ناطق نوری با تاکید بر اینکه برخی حرف‌های امام را تحریف کردند، اظهار داشت: عده‌ای اول انقلاب به امام گفتند که عده‌ای در رژِیم قبلی بودند، اما با ما هم صدا شدند. امام فرمودند:«ملاک حال افراد است.» این جمله امام برای جذب بود نه دفع، اما برخی حرف امام راحل را تحریف کردند. وی با بیان اینکه برخی‌ها چوب ولایت را می‌خورند، و بعضی نان ولایت را، افزود: این گروه دوم موج‌سوار و هواشناس هستند. رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سوابق آیت‌ا... هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یکی از پیشکسوتان مبارزه جناب آقای هاشمی رفسنجانی است. من از سال 42 که امام فرمان مبارزه را سر دادند کمتر شخصیتی را نقش آفرین تر از آقای هاشمی رفسنجانی دیدم. او شهر به شهر و کشور به کشور می‌رفت و مردم را دعوت می‌کرد تا به امام بگروند و در این راه شکنجه و زندانی شد.

ناطق نوری افزود: در یک مقطعی رهبر انقلاب در مورد هاشمی فرمودند: هیچ کس نزدیک‌تر از هاشمی به من نیست. یک بار هم در نماز جمعه گفتند که هاشمی نه تنها چیزی از انقلاب نبرد، که زندگی‌اش را هم برای انقلاب گذاشت، اما چرا باز هم علیه او هتاکی و فحاشی می‌شود؟ وی با اشاره به حوادث دوران جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه 598، اظهار داشت: در آن دوران آقای هاشمی به امام می‌گوید: «اگر به این نتیجه رسیدند که باید قطعنامه را قبول کنید، من مسئولیت را می‌پذیریم . پس از قبول قطعنامه من را محاکمه و اعدام کنید تا انقلاب بماند.» وی با بیان اینکه امروز هم یکی از کسانی که اگر تهدیدی انقلاب را تهدید کند تا آخرین قطره خونش می‌ایستد، آقای هاشمی است، گفت: یکی از کسانی که برای رهبر معظم انقلاب حاضر است آخرین قطره خونش را بدهد ایشان است.