به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۱۵۰۴
پاسخ به اين سئوال مهم كه «چه شد که آمد؟»

در آخرین روز ثبت نام در دفتر هاشمی چه گذشت؟

گروه سياسي: غلامعلی رجایی از فعالان سياسي و رسانه‌اي در سایت خود، مشاهداتش از آخرین روز و دقایق منتهی به ثبت نام هاشمی را گزارش داد كه متن كامل آن را در زير مي‌خوانيد:
در آخرین روز ثبت نام در دفتر هاشمی چه گذشت؟
ساعت نه ونیم صبح بود که آیت الله هاشمی به مجمع آمد. از ماشین که پیاده شد به استقبالش رفتم و در معیت ایشان از پله ها بطرف اتاقشان بالا رفتیم.از آمدنشان پرسیدم. طبق انتظار برمبنای صحبتهایی که دراین روزها داشتیم نظرشان منفی بود. به ایشان عرض کردم: وضعیت شما در افکارعمومی از قبل دارد بهتر می شود خصوصا اینکه مراجع هم دارند به میدان می آیند و آیت الله وحید و آیت الله سیستانی هم برآمدن شما تاکید کرده اند.

...ساعت ده ونیم دکتر علی مطهری با چند تن از نمایندگان مجلس به دیدار آیت الله آمد. هاشمی
دکتر مطهری در آغاز گفت:ما چند بار تا بحال خدمت شما رسیده ایم واصرار کرده ایم بیایید ولی این باردرحقیقت آمده ایم شما را برای ثبت نام به وزارت کشورببریم!
وی با بیان نمونه هایی از وضعیت کشورگفت: خون شهید مطهری دارد پایمال می شود.

...وقتی آقای مطهری به آیت الله گفت: شما در دفعات قبل مشکل سن تان را مطرح می کردید و ما امروزمی بینیم که وضع جسمی شما ازما بهتراست! آقای هاشمی که درتکه پرانی ید طولایی دارد با خنده به او گفت :من نمی دانم وضع جسمی شما چطور است که وضع من ازآن بهتر است!

بقیه حاضرین درملاقات هم متفقا به آمدن ایشان اصرارکردند. درآخر برادر ایشان مهندس محمد هاشمی که تازه از سفر عراق آمده گفت در یک نظرسنجی که برای من آمده است از صد درصد زائران کاروانهایی که روزانه از مرز زمینی به عراق می روند نود درصدشان می خواهند در صورت نامزدی شما به شما رای بدهند.

درآخرملاقات حاج آقا با صراحت سخنانی گفت. ازجمله اینکه قصد حضورنداشته است ولی اصراربسیارمردم وگروههای مختلف مقاومت ایشان را برای نیامدن تمام کرده است.
ایشان می گفت :من باید با رهبری مشورت کنم. اگر سکوت کردند می آیم وبه تکلیفم دربرابرمردم وخدا عمل می کنم ولی اگرمخالفت کردند حتما نمی آیم. اعضای جلسه با نا امیدی اتاق ایشان را ترک کردند. دوسه گروه دیگر هم چند نفره به دیدارایشان رفتند و همین عبارات را شنیدند.

ساعت چهارونیم بعد از ظهر بود که سه تن ازمشاورین خدمت ایشان رسیدیم وصحبتهایی داشتیم.
فرمودند: یعد از پیغامهایی که از دیشب داده اند هنوزمنتظر نظر رهبری هستند. ساعت داشت به پنج نزدیک می شد و یک ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام .

صبح خدمت ایشان عرض شد این همه افرادی که دراین چند ماه به دیدارشما آمدند وبه شما اصرارکردند بیایید اکنون منتظرجوابی از شماهستند. اگر نمی آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید و بیانیه ای صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید.

پذیرفتند وبه ما فرمودند متنی تهیه کنیم. فورا ازمحضرشان مرخص شدیم و به اتاق مجاور رفتیم و مشغول تهیه متن پیشنهادی شدیم . ساعت حدود پنج ونیم بود و متن داشت تمام می شد که که حاج آقای علیخانی به دراتاق آمد و فریاد زد: آقای رجایی،حاج آقا برای ثبت نام حرکت کردند جا نمانید! باورم نمی شد. معلوم شد درتماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته اند از صحبت هایی که رد وبدل شده مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده اند.

متن بیانیه انصراف را در جیبم گذاشتم وبه سرعت به جمع دوستانی که آیت الله راهمراهی می کردند پیوستم. از شدت عجله تلفنم درمجمع جا ماند وقتی برگشتم حدود ۵۰ تماس ناموفق داشتم! دو فرزند ایشان – یاسر و فاطمه و برادرشان مهندس محمد و فرزندان برادرشان وسه تن ازمشاورین ودوسه نفراز اعضای دفتر ایشان را همراهی کردیم .

۵ دقیقه به ساعت پایان مهلت ثبت نام به وزارت کشور رسیدیم. درمیان مردمی که دراطراف وزارت کشوربطورخودجوش ایستاده بودند تا ببینند چه کسانی درساعت پایانی ثبت نام می کنند تا متوجه حضورآقای هاشمی شدند شور و ولوله ای عجیب اتفاق افتاد .

بعضی را دیدم که بی اختیار از شدت شوق جلوی ماشین ایشان را سد کرده و بی اعتنا به هشدارهای اسکورت و محافظین شادمانی می کنند کسی را دیدم که از شدت خوشحالی می رقصیدند. عده ای شیشه ماشین ایشان را می بوسیدند.ازدحام جمعیت چنان بود که ماشینها بسختی راه می رفتند. به هر تقدیربود وارد وزارت کشورشدیم وآیت الله ثبت نام کرد.

ثبت نام که تمام شد شناسنامه وکارت ملی حاج آقا را از مامورثبت نام گرفتم و درجیبم گذاشتم .اینقدرآیت الله ناگهانی وغیرمنتظره تصمیم به آمدن گرفت که ما با خودمان عکس نبرده بودیم! به مامور ثبت نام گفتم عکس ها را پس از رفتن حاج آقا می فرستیم و فرستادیم!

اکنون که مشغول نوشتن این یادداشت هستم تلفنهای بسیاری ازگوشه وکنارکشوربه من می شود همه برای زدن ستادهای تبلیغاتی مردمی .یکی می گوید به محض ثبت نام آیت الله دلار صد تومان پایین آمده است.دیگری می گوید امروز شاهد بوده است صرافیهایی که دلارمی خریدند تا ظهرازخرید دلار خودداری می کردند و می گفتند منتظرآمدن یا نیامدن هاشمی هستیم!

...کسی پیامک داد میلیونها سی دی در جهت تخریب شخصیت آیت الله آماده توزیع است.

به اعتقاد من هرچه اینگونه کارهای تخریبی بیشترشود مردم بیشتربه ایشان اقبال پیدامی کنند.درست همانگونه که در دوم خرداد ۷۶ برای جناب خاتمی اتفاق افتاد. خداکند این شور روز به روز بیشتر شود وحماسه سیاسی مورد نظر رهبری محقق شود. من ایمانم را در گرو این حرف می گذارم و خدا را بر این ادعا به شهادت می گیرم که آیت الله هاشمی صرفا درجهت ادای تکلیف به مردم و بدون هیچ بیمی از تخریبها وبی انصافی ها وصرفا برای داشتن پاسخی برای خدا درقیامت پا به این عرصه گذاشته است.

امید است کسانی که این حضور را برنمی تابند و اقبال مردم را به چیزی نمی گیرند این را درک بکنند که این مرد، در این شرایط سنی، دیگرنه شهوت ریاست دارد ونه تشنه قدرت است. آمده است تا این کشور را با کمک رهبری از بحران نجات دهد ومن اطمینان دارم که با دعای امام ومردم این کار را خواهد کرد. هاشمی آمده است تا عزت را به ایران وایرانی برگرداند. منتقدین را با نظام آشتی دهد. دولت وحدت ملی ایجاد کند وباردیگر ایران را به قدرت برترمنطقه تبدیل نماید. ولینصرن الله من ینصره!

این ورود خالصانه یاردیرین امام را همزمان با حلول ماه رجب ومیلاد مبارک حضرت امام محمد باقرعلیه السلام به فال نیک می گیریم .امید که روزهای آینده برای مردم ما سراسرشادی وبرکت باشد.

حسین
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۳۲
خیلی جالب بود چه هیجان انگیز (48307)
مسلم
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۱:۲۵
واقعا بهترین خبری بود که توی این 4 سال شنیدم
یک شروع دراماتیک (48654)
تام
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۳۹
احسنت (48313)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۰
به اميد پيروزي آيت الله و روزهاي بهتر براي كشور (48315)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۱
انشاالله همانطوري قيمت ارز و طلا در 24ساعت گذشته پائين آمد با پيروزي ايشان باز هم شاهد كاهش قيمت ها در تمام سطوح باشيم. (48316)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۲
مطلب خيلي جالبي بود (48317)
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۴
من واقعا خوشحال شدم امیدوارم بااومدنشون وضع به قبل اززمان اقای احمدی برگردد من یه دخترم که بدرومادرم فوت شدت چجوری بااین گرانی جهازیه تهیه کنم (48318)
soolmaz
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۱۷
اینکه اوضاع به 8سال قبل با این سرعت برگرددامری بعید است.ما باید واقع بین باشیم وبدانیم که در مملکت ما دراین 8سال گویی زلزله ای8ریشتری یا بهتر بگویم سونامی آمده وساخت این ویرانیها هم صبر میطلبد وهم همیاری.خدا همیشه درکنارماست وبدخواهان را رسوا میکند. (48429)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۷
خیلی زیبا بود به خصوص اونجا که تصمیم ناگهانی گرفته شد (48321)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۱۳
هاشمی عزیز دوستت داریم (48338)
نوید
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۱۳
آیت الله به تکلیف عمل کرد و امیدوارم مردم هم درک کنند که عقلانیت تنها شیوه درست ممکلت دار است و دوره اقدامات عوام فریبانه گذشته است (48339)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۳۲
بااحترام به حضور ایت الله ولی فقط در ایران کاندیداها ب یک باره تصمیم به امدن میگیرند ولی در کشورهای پیشرفته چند سال طول میکشد تا برنامه تهیه کنند وبرنامه ها تائید شود وغیره خدا انشالله ما مردم را ختم به خیرکند بااین کاندیداهای دقیقه نود (48353)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۲:۱۲
کشورهای پیشرفته مردمی با سطح فکر پیشرفته دارد نه اینکه با یک گونی سیب زمینی هشت سال از عمر خودشان و فرزندان و شاید نسلشان را تباه کنند ! (48682)
24 خردادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۳۳
امیدوارم با وحدت و حضوری قدرتمند، دوباره رییس جمهور ایران شوند و بتواندد وضعیت نابسامان امروز را بهبود بخشند. (48354)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۴۲
من در بحث مسایل سیاسی و انقلاب آدم محتاطی بوده و هستم (اشتباه نشود منظورم از لحاظ شرعی است)حال که آمدن حضرت آیت الله با هماهنگی بیت رهبری معظم بوده است بر من واجب شرعی است که به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رای دهم. (48359)
ص
Sweden
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۴۷
آمدن آقای هاشمی شبیه گل دوم خداداد عزیزی به استرالیا بود. همه می دانستیم نتیجه عوض می شود ولی باز هم باور نکردنی بود و بسیار خوشحال کننده. هاشمی برو که داریمت! باید گل بزنی با پاس ملت!!! (48364)
ehsan
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۵۵
yashasin (48368)
sahar
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۵۸
اعلام حمایت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار از آیت الله هاشمی
http://ilna.ir/news/news.cfm?id=71550 (48370)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۵:۵۸
به امید روز های بهتر (48371)
محمد حسن
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۹:۳۳
همیشه یه سری از دوستای ما هستن که به رای‌های پرتی می‌دن. مثلا ۳۰ تا + در مقابل ۱ یا ۲ تا منفی! معلومه که این دوستمون طرفدار دولت هستن.
حالا کاری نداریم. تو این نظر، «سام» چیزی نگفته، فقط گفته «به امیدروزهای بهتر» اما اون دوست عزیزمون حتی با همین حرف هم مخالفه. یعنی دوست داشته با مشایی (یا لنکرانی و...) روزهای بدتری رو داشته باشه!!!!!خیلی جالبه ها..... واقعا این یکی دیگه خیلی فوق‌العاده بود!!!!!!!!!پس به افتخار این دوستمون.... در صورت اومدن... به امید روزهای بدتر می‌مونیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;) (48551)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۰۵
خوب می شد یک نظر مخالف را هم از فیلتر تون سانسور نشده رد می کردیدوبنمایش می گذاشتید
راست میگن دموکراسی خوب ! (48377)
لهراسب
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۰۵
هاشمی خصلتهاش مثل امام عزیزمونه خیلی محکم و استوار درافکار و اندیشه خود و خیلی خاضع در مقابل استدلال منطقی. (48378)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۱۰
مطمئن بودم عدم مخالفت رهبری باعت آمدن ایشان شد (48383)
مسعود
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۱۰
دوستان عزیز توجه کنن تخریب ها علیه اقای هاشمی شروع شده وظیفه ی هممون اینه با این تخریب ها مبارزه کنیم (48384)
یک بنده خدا
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۴۰
خداوندهمه مارایاری کندتاکمک کنیم به ایشان وباردیگر حماسه سیاسی وشوروشعورانقلابی رازنده کنیم اوهم یارامام وهم یارمقام رهبری هستندوبحق دل سوزنظام خدانگهدارش باشد (48401)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۴۱
به امیدپیروزی در روز24 خرداد. (48403)
امیر
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۰۵
یه جوری نوشتید انگار آقای هاشمی یه روزه تصمیم گرفته بیاد-من برای آقای هاشمی احترام قائلم ولی مطمئنا ایشون ازحداقل یکسال پیش قصد اومدن داشته وایناهم همش بازیه سیاسته-مردم دیگه از سیاست خسته شدن ودنبال صداقتن.صداقت واقعی.آقای هاشمی اگر دنبال رای مردمه باید با مردمم صادق باشه. حالا از ما گفتن بود (48422)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۲۴
چه تصمیم ناگهانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر کجا دیدی بیگانه تعریفت رو
کرد بدون راه رو اشتباه رفتی (48433)
ali
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۹:۱۰
بیگانه کیه؟
راه بلد کیه راه بلد راه خودش میره.
با این حرفا بیگانه و... که ما انقدر عقب افتادیم بابا جان با دنیا صلح باشیم چیش بده ه؟ (48529)
دیگران
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۵۴
خب همین کارو کرده دیگه!
تا اونجایی که من میدونم کیهان و کیهانیان تعریفی از ایشون نکردن!! (48637)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۳۳
لطفا نگذارید فعلا کاندیداهای اصلاح طلب انصراف دهند به نفع آقای هاشمی،جبهه اصولگرایی اگه با این همه کاندیدا بمونه تا لحظه اخر و از فضای تبلیغاتی و صدا و سیما بخوان استفاده کنن هجمه عظیمی علیه آیت الله شکل می گیره. باید کاندیدادهای اصلاح طلب هم تا روز آخر بمانند تا بتووانند از تریبون صدا و سیما، تبلیغات کنند (48441)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۳۴
خدا میدونه که دیروز چ بر من گذشت...ولی اخرش خیلی خیلی اکشن بود...به امید خلق 22 خردادی دیگر.یا علی (48443)
دیگران
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۵۶
آخرش فیلم هندی شد !
ولی قشنگ بود (48639)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۷:۴۷
آمده است تا این کشور را با کمک رهبری از بحران نجات دهد

اگر میخواست رهبری را کمک کنه جلو بچه هاشو میگرفت
بابا تورا به حضرت عباس بیاییم کمی صادق باشیم
خود رهبری گفتند من با ایشان در موارد متعددی اختلاف دارم
حالا با این اختلافات چه گونه میخواهد مملکت را درست کنه (48449)
راستین
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۸:۲۳
در اوج ناامیدی به داداین ملت خسته وناامید رسیدی.خیلی خوشحالم فقط همین+چند قطره اشک شوق (48483)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۱۸:۲۸
...وضعیت شما در افکارعمومی از قبل دارد بهتر می شود خصوصا اینکه مراجع هم دارند به میدان می آیند و آیت الله وحید و آیت الله سیستانی هم برآمدن شما تاکید کرده اند....

اری اینچنین ایت الله را گول زدند و به مسلخ فرستادند.
همه میدانیم که دفاتر مراجع رسما این دعوت را تکذیب کردند.
اگه مردید بذارید گول زنندگان ایت الله (48489)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۰۳
راستي، امانت است و دروغ گفتن خيانت. (48584)
حامد
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۰۴
خوشم میاد باهال به مردم دروغ میگیدحتی اگه نظرمو حذف هم کنید که کردید!صمیمانه میگم دروغ نگیم دیگه! (48585)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۴۴
ان شاء الله که رأی میاره (48624)
بهرام از اهواز
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۵۱
سلام اینکه دیگر نه شهوت ریاست دارد ونه تشنه قدرت است هیچ شکی نیست. در اوج ناامیدی به داداین ملت خسته وناامید رسیدی.زند باد آیت الله.واقعا هیچ جملی پیدا نمی کنم که آیت لله را در آن توصیف کنم. (48632)
بهرام
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۰:۵۸
سلام اینکه دیگر نه شهوت ریاست دارد ونه تشنه قدرت است هیچ شکی نیست. در اوج ناامیدی به داداین ملت خسته وناامید رسیدی.زند باد آیت الله.واقعا هیچ جمله ای پیدا نمی کنم که آیت لله را در آن توصیف کنم. (48641)
۱۳۹۲/۰۲/۲۲ ۲۳:۰۶
باور دارم که انشا الله هاشمی برنده قطعی انتخابات در دور اول خواهد بود. (48721)
امیر
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۰۰:۱۵
عالیه زیره سایه رهبر عزیزمان و ریاست آقای هاشمی (و تدابیر آقای خاتمی )از این دوران سخت هم عبور خواهیم کرد.
به امید خدا (48759)
عليرضا
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۰۰:۲۵
به اميد خدا حماسه دوم خرداد به حماسه ديگري در24خرداد92تكرارخواهدشد ان شاالله (48763)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۰۰:۵۶
در آخرین روز ثبت نام در دفتر هاشمی هر چی گذشت به ما که خوش گذشت. (48770)
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۰۱:۱۶
با کمال احترام به هاشمی و فداکاری ای که در اومدنشون کردن ولی این حرفها رو قبول ندارم!
سندم هم اون مطلبیه که خود سایت شما به نقل از فاطمه هاشمی در مورد بیدار شدن ایشون در ساعت 5و 30 دقیقه اعلام تصمیمش در اون ساعت و ... گذاشتید! در همون ساعات اول پس از ثبتنام ایشان! (48774)
آزیتا
۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۰۲:۰۳
بهترین خبری بود که شنیدم- به امید پیروزی و سعادت ملت ایران با موفقیت آیت اله هاشمی (48779)