به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۱۷۸۲۹۵

بازداشت همکار سابق هدایتی در پرونده قتل وکیل

گروه سیاسی: امتداد نوشت: دستگیری مدیر نزدیک به حسین هدایتی در باشگاه استیل‌آذین که در ارتباط با پرونده یک قتل بود تایید شد.  به دنبال قتل مشکوک و مافیایی حمید حاجیان وکیل دادگستری که در پارکینگ دفترش به ضرب هفت گلوله کشته شد، توجهات به سرعت به ابعاد پیچیده پرونده فساد بانک سرمایه و دادگاه حسین هدایتی جلب شد.

اولین بار حسین هدایتی بود که نام این وکیل را برده و گفته بود که او ۵۰ میلیارد تومان از پول‌های او را خورده و پس نداده بود. امتداد در گزارشی همان زمان به این مسئله پرداخته و اتفاقا به فردی که مانند جعبه سیاه پرونده اکنون متواری است، اشاره کرده بود. اکبر یقینی یا همانطور که متهمان در دادگاه از او یاد می‌کردند، «حاج آقا» کسی است که متواری است و به اعتبار گفته‌های هدایتی، حمید حاجیان از محل او اطلاع داشت.

روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۸ خبری مبنی بر بازداشت یکی از مدیران سابق استیل آذین و نزدیکان حسین هدایتی در ماجرای قتل حمید حاجیان دستگیر شد. فردای آن روز وکیل مدیرعامل سابق استیل‌آذین در ماجرای رسانه‌ای شدن این خبر اعلام کرد که این خبر شایعه بوده و در ادامه این مدیرعامل اعلام کرد که من الان بیرون هستم و اصلا بازداشت نشده‌ام و تنها به عنوان مطلع از من خواسته شد تا چند سوال را پاسخ دهم و این اتفاق طبیعی بوده، چون سال‌ها با حسین هدایتی همکاری داشته‌ام.

ا.م همچنین تاکید می‌کرد «این برای اولین بار نبود که بنده احضار شدم. بارها برای مسائل مختلف برای پاسخگویی رفته بودم. این مسئله هم یک صبح تا ظهر طول کشید و همانطور که گفتم اصلا بازداشتی در کار نبود.»

این در حالی است که روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه سایت خبری رکنا گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود‌: «پس از این ادعاها در حالیکه این مدیرعامل نسبت به شایعاتی که درباره‌اش مطرح شده بود تاکید داشت شایع بوده است در آخرین روزهای هفته گذشته مدیرعامل سابق اسیتل آذین دستگیر شد.»

ا. م از مدیران سابق استیل آذین (باشگاه ورزشی متعلق به حسین هدایتی) است. همکاری آنها البته به دعوای علنی کشیده شده بود. آبان ماه سال ۹۷ که او از استیل آذین اخراج شد، در مصاحبه‌ای گفته بود که «هدایتی نامرد است». 

بعدها ا.م که به صورت تلفنی میهمان برنامه نود بود در گفت‌وگویی با عادل فردوسی‌پور حرف‌هایی را مطرح کرد که به سود هدایتی نبود. او در این گفت‌وگو مدعی شد چک‌های برگشتی هدایتی را او پاس می‌کرده است. حسین هدایتی هم ادعا کرده بود که از وی شکایت می‌کند. 

با این حال مشخص نیست ا.م چگونه با این پرونده پیوند خورده است؟ امابه نظر می‌رسد باید سرنخ‌ها را در فوتبال جستجو کرد. هدایتی در دادگاه گفته بود: سراغ افراد با نفوذ بروید و آن‌ها را محاکمه کنید. فیروز دولت‌آبادی سفیر دولت وقت در ترکیه ۲۱ میلیارد تومان از بنده پول گرفته است. چهارسال است از او شکایت کردم، اما هنوز ترتیب اثر داده نشده است. به سراغ حمید حاجیان که یک وکیل با نفوذ است و ۵۰ میلیارد تومان پول بنده را خورده و برده، بروید.»

ادعای هدایتی این است که حاجیان از فرار یقینی هم مطلع است. او جامعه را با این سئوال روبه‌رو می‌کند که «اطلاعات ما که از خارج از کشور متهم را می‌گیرد. الان در سلول ما فردی را از کارائیب آورده‌اند. داعشی و تروریست را از سوراخ موش بیرون می‌کشند؛ آیا نمی‌توانند آن آقا را بگیرند بیاورند تا اینجا صحبت کند.»

حسین هدایتی که جلسات دادگاهش به پایان رسیده است و به ۲۰ سال حبس محکوم شده، در جریان دادگاه به فرار یقینی هم اشاره کرده و گفته بود: «حاجیان به من گفت: اگر اسمش را در دادگاه ببرم از من شکایت می‌کند؛ شاید فرار آقای یقینی نیز دست ایشان باشد.» 

حالا یک نفر در این میانه بازداشت شده است. کسی که سال‌ها قبل با حسین هدایتی همکار بوده. باید منتظر اطلاعات تازه دیگری از پرونده فساد بانک سرمایه و قتل مافیایی آقای وکیل باقی ماند. قتلی که به نظر می‌رسد آنطور که باید در رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفت .
برچسب ها: حسین هدایتی