به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۱۱۱۶۵

موافقان گشت ارشاد بی‌قانونی می‌خواهند!؟

موافقان گشت ارشاد بی‌قانونی می‌خواهند!؟
گروه سیاسی: سایت امتداد در گزارش دیگری نوشت: چند روز قبل تصاویر حمله به یک کافه منتشر شد که در آن دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه تهران حضور داشتند. دو روز قبل فیلم تصاویر افرادی منتشر شد که به کنسرت «لیان» در تالار وحدت و سالن رودکی حمله کردند. مطلع شدیم که قرارگاه حجاب و عفاف وزارت کشور بی اطلاع از ماجرا نیست. در جریان این حمله عکاس زن مجموعه رودکی آسیب دیده که طی آن شکایتی هم تنظیم شده است. (دراین باره امیدواریم مسئولان این قرارگاه توضیحات لازم را منتشر کنند)
حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سرنوشت لایحه حجاب و عفاف به گفته: «صادقانه به مردم بگویید که این مجلس در حوزه حجاب و عفاف دیگر مصوبه‌ای نخواهد داشت، چه موافقین و چه مخالفین خیالشان راحت باشد. بگویید این لایحه را به ناکجاآباد فرستادند و دیگر کسی سراغ این لایحه را نگیرد.» واقعیت این است که انگار هیچ کدام از افراطی ها نمی خواهند در این زمینه اساسا «قانونی» وجود داشته باشد. چراکه این قانون همانطور که کیهان و کیهان نشینان همان روز اول اعلام کردند، دست کسانی که می خواهند به بهانه امر به معروف و نهی از منکر «هزینه بی حجابی را بالا ببرند» می بندد.
اوائل این ماه حجت الاسلام همدانی امام جمعه کرج  در مراسم نماز جمعه  5 خردادماه گفته بود: «لایحه حجاب نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد.» او تاکید کرده است که «قالیباف به وظیفه خود عمل نکرد. لوایحی که ارائه می‌شود و به تصویب می رسد باید نقش بازدارندگی قانونی داشته باشد» در همان روز آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی توصیه می کند با این وضعیت لایحه ای اصلا تصویب نشود: «در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد».
حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه خوزستان می‌گوید: «ما شهید دادیم، انقلاب اسلامی از حجاب کوتاه نمی‌آید. این مطالبه امام زمان(عج) است، مطالبه مقام معظم رهبری است. ما مردم باید تذکر زبانی خود را داشته باشیم، نگوییم اثر نمی‌کند، اثر دارد. »
مهدی سلحشور مداح مشهور تهرانی در توئیتی نویسندگان طرح را متهم به نفوذی بودن می کند: «انشالله این حرفها درباره لایحه عفاف حجاب شایعه و دروغه. ولی اگه راسته باید اسمش رو گذاشت  لایحه حمایت بیحجابان! مگه میشه دست پلیس رو بست که اگه کسی لخت اومد توی خیابون فقط اجازه داری عکس ازش بگیری و پیامک بهش بزنی تا ما یک میلیووون ریال جریمه ش کنیم؟!!! آقایان امنیتی بررسی کنن ببینیم نکنه خانواده آقایون شامل قانون می شدن یا شایدم نفوذی داریم توی نظام! با این قوانین فقط شرمندگیش می مونه واسه انقلاب»
یک هفته قبل از آن حسین شریعتمداری در کیهان می نویسد: «انگار لایحه عفاف و حجاب برای گسترش بی‌حجابی تهیه شده، مطابق این لایحه، نیروی انتظامی باید برای کشف‌ حجاب‌ کننده پیامک بفرستد. اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم، آیا این ماده خنده‌دار نیست؟ آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌ حجاب سرنشینان مسئولیتی ندارد؟»
تلاش مخالفان این است که اولا قانونی تصویب شود که بسیار سختگیرانه باشد. آنها به هیچ وجه به تبعات اجرایی و یا عدم اجرای قانون هم توجهی ندارند. با این حال اگر نتوانند قانونی را تصویب کنند، آنچه آنها می خواهند «بی قانونی» است. به این معنا که وقتی «همه هست و نیست» خود را به حجاب گره زدند، می خواهند دستشان برای هر نوع برخوردی در خیابان با کسانی که این قانون را رعایت نمی کنند باز باشد. آنها به خوبی می دانند که نوشته شدن یک قانون به این معناست که دست عوامل خودسر بسته خواهد شد.
این دسته همانطور که ماه پیش رجانیوز پایگاه متعلق به جریان پایداری نوشته بود، خواهان ایفای نقش «پلیس بد» و «شلوغ کاری» در خیابان هستند. واقعیت این است که انگار هیچ کدام از افراطی ها نمی خواهند در این زمینه اساسا «قانونی» وجود داشته باشد.
برچسب ها: گشت ارشاد

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۵
قانون بایدقاطع سریع وبی ملاحظه وسخت وبازدارنده باشدچون حکم الهی جاری شود (432683)
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۵۶
موضوع حجاب را به جامعه واگذارید تا نتایج چند دهه بمباران تبلیغاتی و فشارهای اجتماعی و تهدیدهای مختلف علیه زنان را ببینید. ممنوعیتها و محدودیتهای متضاد با نیازهای فطری افراد هرگز نهادینه نمیشوند و در شرایط مناسب طغیان و اساس باورها را درهم میشکنند. ایا حکومت اسلامی غیر از حجاب حرفی برای گفتن دارد؟ نه عدالت و نه مسئولیت و نه پاسخگویی در عین اقتدار مطلق! حکومت دینی هیچ اقدام اساسی و بنیادی ارزشمند نداشته و انچه انجام داده بطور شعاری و غیراصولی و حول محور اقتدارگرائی جهانی با هر قیمت و شیوه ممکن با (432686)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها