به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۳۱۶۶
شرق در یک نگاه

عراقچی: میز مذاکره را رها نمی‌کنیم

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز دوشنبه تیترهای خط قرمزهای هسته ای ایران و میز مذاکره را رها نمی کنیم مشاهده می شود.
عراقچی: میز مذاکره را رها نمی‌کنیم
این روزنامه تیتر یک را به عنوان خط قرمزهای هسته ای ایران اختصاص داد و نوشت: ارکی تیومیوی وزیر خارجه فنلاند را باید دهمین وزیرخارجه اروپایی دانست که میهمان دولت یازدهم است. حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار با تیومیوی دورزدن تحریم‌های ناعادلانه از سوی کشورها را امری مطلوب توصیف کرد و گفت: ایران هم به طور مرتب تحریم‌ها را دور خواهد زد. حسن روحانی همچنین افزود: اگر کشورهای 1+5 در چارچوب مقررات بین المللی و به دنبال ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر بخواهند مذاکره با ایران را ادامه دهند، ما نیز با کمال حسن نیت این مذاکرات را که به نفع طرفین است، پیش خواهیم برد. به گزارش ایسنا او ادامه داد: خط قرمز ما ایجاد مانع بر سر تحقیقات و توسعه علمی در زمینه هسته‌ای است و ایران به هیچ وجه درخصوص توان دفاعی‌اش و از جمله موشک‌های دفاعی، مذاکره نخواهد کرد.

روزنامه شرق به عنوان میز مذاکره را رها نمی‌کنیم اشاره کرد. عباس عراقچی مذاکره کننده بلندپایه ایرانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفته که ما برای مذاکرات آمادگی داریم و در رسیدن به راه حل مسالمت آمیز برای پرونده هسته‌ای ایران جدی هستیم و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد حقوق هسته‌ای ایران را محدود یا لغو کند.

این روزنامه در تیتری به موضوع شکست ایتالیا با تعویض‌های طلایی کواچ، پرداخت. ایران در ششمین بازی امسال خود برابر ایتالیا در یک جدال تماشایی، بازی را با نتیجه 3 بر یک برد؛ تیم ملی والیبال کشورمان توانست در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 - 16، 25 - 21 و 25 - 22 از سد ایتالیا عبور کند، اما ست دوم این مسابقه را با نتیجه 25 - 23 به حریف واگذار کرد. کواچ، سرمربی تیم ملی ایران در مواقعی که به نظر می‌رسید بازی برای ایران سخت شده است با تعویض‌های خوب خود و به بازی آوردن مهدوی، محمودی و عبادی پور، روند بازی را به سود تیم خود تغییر داد.

با مظلومان فلسطینی همدردی می کنیم تیتر دیگر روزنامه شرق است. سیدمحمد خاتمی رییس موسسه بین المللی گفت وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در حاشیه دیدار از نمایشگاه آثار دست بافت رضی میری و آثار کهن که در خانه هنرمندان به نمایش درآمد، گفت: ما امروز به دلیل فرهنگ ایرانی و اسلامی خود با آنچه در غزه می‌گذرد، متاثریم و با مظلومان فلسطینی همدردی می‌کنیم؛ ستمی که بر این مردم مظلوم می‌رود و جنایت و درندگی که توسط تروریسم دولتی بر مردم تحمیل می‌شود در فرهنگ ما محکوم است چرا که روحیه ایرانی روحیه همراهی با مظلوم است.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن عنوان شکایتی از سران قوا در دولت یازدهم به رهبری نرسیده است، نوشت: با گذشت یک سال از روی کارآمدن دولت روحانی، رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم قوا گفته که دولت یازدهم با روسای قوای مقننه و قضاییه هماهنگ است و هیچ شکایت یا نامه‌ای از سوی این سه قوه به رهبرمعظم انقلاب و هیات عالی حل اختلاف نرسیده است. آیت الله هاشمی شاهرودی این سخنان را روز گذشته در حاشیه عیادت از آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در بیمارستان شهید رجایی مطرح کرد.