به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۵۷۱۶۲
«مترف»، مترادف توسعه در رفاه و زندگی است

علم‌الهدی: توسعه رفاه مورد تأیید اسلام نیست!

مذاکرات شکست بخورد قدرت رهبری افزايش مي‌يابد
گروه سیاسی: امام جمعه مشهد گفت: توسعه زندگی در رفاه، دید اسلامی نیست زيرا در سوره مبارکه واقعه در تعریف اصحاب شمال آمده است: اصحاب شمال، قبل از اینکه وارد عرصه آخرت بشوند در دنیا مترفین بودند؛ مترف مترادف توسعه در رفاه و زندگی است.
علم‌الهدی: توسعه رفاه مورد تأیید اسلام نیست!
حجت الاسلام سيداحمد علم الهدي شامگاه سه شنبه در سلسه جلسات فعالان فرهنگی که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد گفت: آخرین ضربه دشمنان تحریم اقتصادی بود اما زمانی که ما مسیر را عوض کردیم آنها فکر کردند که این تاکتیک به نتیجه رسیده‌است و فشارهای خود را افزایش داد، زیرا طرف مذاکره دشمن است و همان طور که در زمان جنگ اگر دشمن حمله می‌کرد و عقب‌نشینی می‌کردیم او جلوتر می آمد در اینجا هم این مسئله وجود دارد ضمن اینکه رهبری نیز با این سیاست موافق نبودند و بارها نیز اعلام کردند که ما مدت ها بر مواضع خود ایستادیم، و این مذاکرات ما به معنی عقب نشینی بود.

اين روحاني حامي گروه پايداري افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری این دوره - جز آقای جلیلی- با ترسیم خطی گفتند که تمام مشکلات اقتصادی در کشور ما معلول روابط سیاست خارجه است و همین نیز باعث موفقیت آنها شد زیرا مردم این حرف را باور کردند و وقتی دیدند که در این موضوع آقای روحانی از همه جلوتر است به او رای دادند. آقای روحانی نیز به این نتیجه رسید که که آمریکا دشمن است و اهل مذاکره نیست و اگر سخنان ایشان در نیویورک را با سال پیش مقایسه و تحلیل کنیم متوجه می‌شویم که موضع و سخنان آقای روحانی کاملا از زمین تا آسمان فرق کرده‌است.

علم‌الهدی عنوان داشت: رهبری -که هیچ کس به اندازه ایشان نبض جامعه در دستش نیست- در این مسئله به روش ائمه (ع) عمل کردند و اولویت خود را، حفظ رهبری ولایی در بین مردم قرار دادند، زیرا نباید این رهبری ولایی برهم بخورد و مردم به خاطر مشکلات، رهبری را زیر سوال ببرند. امروز ایران مذاکرات را رها کرده‌است اما آنها پیگیر ادامه هستند زیرا اگر مذاکرات شکست بخورد قدرت رهبری در کشور، توسعه بیشتری پیدا می‌کند و این به ضرر آنهاست و همچنین این که این‌ها که می‌گفتند ما ایران را بر سر میز مذاکره آوردیم امروز، جواب مردم خود را چه می‌خواهند بدهند؟ و من شنیدم که در نیویورک اشتون تقاضای دیدار و مذاکره با وزیر خارجه ما را داشته است که این مسئله را تایید می‌کند.

باید نسبت به مسائل نگاه کلان داشته باشیم
امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش به مسئله توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چندی قبل در اجلاس خبرگان سخنان خود را با جمله "آقایان باید نسبت به مسائل نگاه کلان داشته باشند" شروع کردند که این یک راهبرد خیلی جالب و قابل توجه ای است. ما در مسائل مدیریتی شهری و کشوری، نگاه بخشی و جزئی داریم، یعنی هم در عرصه مدیریت دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی کارگزاران نظام، مجلس، دولت و همچنین در بینش عزیزان مسئول در قسمت‌های دیگر نگاه‌ها بخشی و خرد است و مثلا می‌گوییم که این کار خوب است و این کار بد و یا فلان کار چرا صورت گرفت و یا چرا آن کار تحقق پیدا نکرد که با این موضع‌گیری‌ها به جایی نمی‌رسیم.

علم‌الهدی افزود: در کارگزاران دولتی البته در هر دولتی نه تنها در این دولت و حتی در مجلس در خصوص وظایف اجرایی خودش، همه نگاه‌های خرد و بخشی است و آن هایی که در برنامه‌ریزی مسائل کشور نقش دارند دارای چنین مشکلی هستند در حالی که باید دارای نگاه کلان باشیم. وی عنوان کرد: در نگاه کلان به مسائل ما اختلاف کلان ریشه‌ای در استان و حتی در کشور داریم و عده‌ای می‌گویند که کشور باید بر مبنای توسعه پیش برود و منظور آنها نه تنها توسعه اقتصادی بلکه توسعه در رفاه و زندگی است و بر این اساس یک عده استنباط می‌گذارند که شما مخالف توسعه هستید در حالی که این بینش واقعی توسعه نیست و بلکه توسعه در رفاه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری از نمایندگان اصولگرا و متدین نیز این بینش را دارند، البته کسی نمی‌گوید کشور باید متوقف شود و از نظر رشد اقتصادی کاملا غیر پویا باشد خیر، هیچ آدم غیرعاقلی هم این حرف را نمی‌زند چه برسد به آدم عاقل، اما این معنای توسعه که عزیزان ما در پی آن هستند با توسعه اقتصادی متفاوت است و منظور آنان توسعه رفاه و زندگی است.

توسعه رفاه در زندگی دید اسلامی نیست
علم‌الهدی گفت: توسعه زندگی در رفاه، دید اسلامی نیست و اگر اصطلاحات دینی را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که قرآن به کسانی که به دنبال توسعه رفاه هستند "مترف" می‌گوید. در سوره مبارکه واقعه در تعریف اصحاب شمال آمده است: اصحاب شمال، قبل از اینکه وارد عرصه آخرت بشوند در دنیا مترفین بودند؛ مترف مرادف توسعه در رفاه و زندگی است. وی ادامه داد: این کلمه چه در معنای لغوی و چه در معنای اصطلاحی، یعنی توسعه اقتصادی و این نگاه خیلی‌ها از اول انقلاب بود که می‌گفتند اگر کشور امنیت، رفاه، داشته باشد و افراد در خوشگذرانی باشند و در آزادی لذایذ قرار گیرند، کشور نمونه می‌شود و این باعث ترویج نظام اسلامی و نظام ولایی می‌‌شود.

خطیب جمعه مشهد افزود: روزی که جنگ تمام شد عده‌ای شعار "شهر ما خانه‌ ما" مطرح کردند و همه فعالیت‌ها متمایل شد به چیزی که اسم آن را توسعه اقتصادی گذاشتند، در حالی که توسعه اقتصادی نبود بلکه توسعه رفاه و زندگی بود و این همان مثال روشن افراد مترفین است. عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: این بینش در مدیریت اقتصادی، مدیریت سیاسی و مدیریت شهری نیز هست و مسئله تساهل و تسامح فرهنگی نتیجه همین بینش است و بر اساس آن می‌گویند که این قدر سخت نگیرید و زیاد گیر ندهید.

خطیب جمعه مشهد افزود: براساس این بینش، خیلی از مدیریت‌های شهری برنامه‌ریزی می‌شود برای مثال مدیریت تهران که در یک تحول، عوض شد و به دنبال اتوبان سازی و افتاح پارک افتاد. آیت الله علم الهدی گفت: آقای سیفیان، شهردار قدیم تهران، در جریان اتوبان کشی، به مسجدی رسید که امام جماعت آن یک پدر شهید بود و جلوی خراب شدن آن را گرفت و گفت در میان این اتوبان یک میدان درست کنید و اجازه دهید مسجد وسط میدان باشد اما مهندسین قبول نکردند و قرار شد برای حل ماجرا به نزد امام بروند و هرچه امام فرمود را عمل می کنند. وقتی خدمت امام رسیدند، امام سکوت کردند و سیفیان گفت که وقتی امام صریحا نمی‌گویند که مسجد را خراب کنید، من مسجد را تخریب نمی‌کنم اما ایشان که عوض شدند آن مسجد را خراب کردند و سه مسجد دیگر نیز تخریب شد.

تساهل و تسامح فرهنگی نتیجه توسعه در رفاه و زندگی است
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این بینش در مدیریت شهری باعث ساخت هتل هفت ستاره، ساختمان 20 طبقه، وسایل تفریحی و عیاشی می‌شود و در مدیریت کشور و نظام، تساهل و تسامح فرهنگی ایجاد می کند. وی ادامه داد: رهبری گفتند که خانم‌های با حجاب که در مسابقات شرکت می‌کنند، می‌توانند ارزش حجاب را منتقل کنند در حالی که تلویزیون می آید و یک خانم جودوکار را که پایش را تا سرش بالا آورده است نشان میدهد و حتی در مدال گرفتن در کنار آقایان هستند و با آنان فرقی نمی‌کنند.

علم الهدی گفت: در این بینش، مسئله حجاب جدی گرفته نمی‌شود و موسیقی حرام در کنار موسیقی شرعی می‌نشیند و کسی به ابتذال آن توجه نمی کند و مترف شدن در جامعه مطرح می شود و کشور محل عیاشی و خوشگذرانی شده و سقوط توسعه اقتصادی کشور را در پی دارد. امام جمعه مشهد افزود: اگر بودجه‌ای که در کشور صرف ساخت مجتمع‌های 40 طبقه و مراکز آبی را در تولید و جریان مولد و درآمدزا قرار دهیم کشور از لحاظ اقتصادی رشد زیادی خواهد داشت واقتصاد بسیار پویا می‌شود. خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: وقتی مسئله "مترف" مطرح شد، شهری که 10 درصد رشد کرده است، توسعه تجاری و اقتصادی آن 100 برابر می‌شود مثلا همین در مشهد، قبلا فقط دو بازار وجود داشت اما امروزه کدام خیابان را می‌بینید که بازار ندارد؟ در بعد از انقلاب توسعه شهری 10 درصد، توسعه تجاری 100 درصد و توسعه جمعیت 6 درصد شده است که این نتیجه همان بینش در مدیریت شهری است.

توسعه در تولید، مشکلات سیاسی را هم حل می کند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما توسعه در حد اقتصاد، در جریان‌های کشاورزی و جریان‌های مولد ساز را قبول داریم، اما توسعه در رفاه باعث رکود توسعه اقتصادی، اختلاف طبقاتی و هم عامل تساهل و تسامح فرهنگی می شود و تا این در بین در کارگزاران نظام اصلاح نشود، این مشکل حل نخواهد شد. علم‌الهدی اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد و این بینش اصلاح شود، همه هزینه‌ها به حوزه کشاورزی و تولید می آید، خیلی از مشکلات فرهنگی ما حل می شود، می توان حدود الهی را بر جامعه حاکم کنیم، و نفوذ فرهنگ بیگانه در مسائل سیاسی حل می‌شود و بدانیم که تمام فرمایشات رهبری برای اصلاح این بینش و براندازی آن است.

امام جمعه مشهد افزود: یک نهاد بسیجی قصد داشت در مشهد ساختمان 20 طبقه‌ای بسازند و من طی نامه‌ای به سردار نقدی گفتم که آیا بسیج اصالتش ایجاد ساختمان 20 طبقه است؟ در جواب گفتند که ما برای زائرین خودمان می‌سازیم، من گفتم که به جای ساختمان بیست طبقه سعی کنید چند زائرسرای ارزان قیمت بسازید زیرا هتل 20 طبقه امکانات، مبل و دکور آن فرق می کند.

خطیب جمعه مشهد گفت: وقتی این بینش رخ می‌دهد، میراث فرهنگی برای یک همایش، 450 میلیون تومان خرج می کند در حالی که اکنون دولت معتقد است پول ندارد و بودجه دچار مشکل است. اگر تمام پرت‌های هزینه‌های تجملاتی و رفاهی خود، چه درعرصه ماموریت‌ها چه در اجرا برنامه‌ها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که چه رقم بالایی می‌شود، اما می‌گویند که کارخانجات ما تعطیل است، پیمانکاران ما طلبکار هستند و کارشان را رها کردند و تمام پروژه ها تعطیل شده است در حالی که این خرج های اضافی صورت می گیرد.

علم الهدی اظهار داشت: در مجلس نمایندگانی هستند که این بنیش را دارند در حالی که ولایت فقیه را قبول دارند و متدین نیز هستند اما درخط رهبری نیستند چون تمام راهبردهای رهبری برای این است که این بینش را درست کنند. خطیب جمعه مشهد یادآور شد: ما در این کشور می‌خواهیم که همه برایمان کف بزنند و تشویق کنیم و هورا بکشند در حالی که نمی خواهیم با این بینش انحرافی مبارزه کنیم و اگر عقیده براندازی این بینش به عرصه تبلیغ و ترویج رسید، ما را به جهنم نمی‌برند اما اگر بنده هم تمکین کنم و به خاطر اینکه کسی به من اهانت نکند سکوت اختیار کنم و اعتراض نکنم در این مسئله سهیم و شریک هستیم. وی گفت: اگر کسی بخواهد این بینش را اصلاح کند باید هزینه زیادی پرداخت کند و حتی شاید لازم باشد تا آبرو خود را خرج کند، اما باید این قضیه را مدیریت کند و جاده را عوض کند و اگر این اتفاق بیفتد مردم هم راضی می شوند، چون اکثر جامعه متدین هستند.

ارجحیت رضایت عموم مردم بر رضایت نخبگان از نگاه امیرالمومنین(ع)

امام جمعه مشهد به نامه امیرالمونین(ع) به محمد بن ابی بکر اشاره کرد و گفت: امیرالمونین(ع) به محمد بن ابی بکر فرمود: که رضایت اکثریت نخبگان جامعه برایت ملاک نباشد و عموم مردم را در نظر بگیر و این مسئله برای جامعه ماهم مصداق می‌کند چون اکثر مردم جامعه ما دین مدار هستند. علم الهدی افزود: باید نشست با افرادی که این بینش را دارند صحبت کرد و بدانید که این بینش به راحتی عوض نمی‌شود و امروز حتی کسانی که در خط ولایت بودند به خاطر دارا بودن این بینش، اکنون آن طرف میز در مقابل رهبری ایستادند زیرا کسانی که در این رفتار گیر می‌کنند دیگر به راحتی نمی‌توانند خود را نجات دهد زیرا برای این کار باید زندگی خود را ابتدا عوض کند و در این حال اولین نفر با خانواده خود مشکل پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اما باید این بینش را درست کنند زیرا شیب تمام دنیای اسلامی به کشور ماست در حالی که کشور با روش اداره می‌شود که می‌گویند بیایید هتل 7 ستاره بسازید و بدانید که این انحراف، در دین است در حالی که ما مسلمانیم و شما برای رسیدن به این هدف در مقابل دین ایستادید؟

خطیب جمعه مشهد بیان داشت: کسانی که به ما تهمت مخالفت با توسعه می‌زنند باید بدانند که ما می‌گوییم که توسعه باید در مسیر اقتصادی باشد و نه در مسیر رفاه و زندگی و باید این مرز مشخص شود تا ما متهم به مخالف توسعه اقتصادی نشویم و منطق ما این است که می گوییم تمام سرمایه‌گذاری که صرف عیاشی و بالا بردن سطح تجملات می شود، اگر صرف توسعه صنعت و کشاورزی شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

علم الهدی اظهار داشت: اگر ما در کشور وسایل عیش و نوش نداشته باشیم پولی که بدست بیاید در دو حالت خرج می‌شود؛ یا این پول بر می گردد در توسعه اقتصادی و یا در عرصه عدالت اجتماعی مصرف میشود. وی در پایان گفت: ما کمونیسم نیستیم که با پولداری مخالف باشیم اما اگر این پول بیاید برای یک ویلای 100 متری صرف بشود و تنها یک خانم، یک آقا، یک بچه و یک سگ در آن زندگی کنند، ما با این مخالف هستیم همانطور که پیامبر با کسی که چنین خانه ای داشت بد برخورد کرد و باعث شد تا آن فرد خانه را خراب نماید.
مرجع : مهر

غنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۶
این آقا کلا با پیشرفت و تمدن و هرچه بوی آسایش و رفاه ملت می دهد مشکل دارد (254603)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۲
بسم الله این دیگه قابل هضم نیست .اگر رفاه بد باید برای همه بد باشد نه اینکه یک سری از راه نامشروع ثروت اندوزی کنند و یک سری برای نان شب محتاج باشد .حاج اقا رفاه خوب نیست .!ساپورت پوشی زنان اقصاد را به این روز انداخته !خدایا صبر عنایت کن (254679)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۷
اگر بر اساس گفته اسلام جلو بریم از نظر اسلام دزدی بدترین کار ممکن است شما در دوران احمدی نژاد اینهمه دزدی شد چرا صدایتان در نیامد .به نون مردم رسیدنی همه چی حرام است؟حاج اقا جامعه ای که رفاه نداشته باشد ،دزدی ،جنایت ، فساد،خیانت و... همه جا را در بر میگیرد انموقع دیگه نمیتونیم بریم بهشتها؟!!!!!!!!!! (254682)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۹
این آقا هر چه را که غیر خودش بیان کند به مثابه دشمنی پنداشته واز آن بیمناک میشود . (254708)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۶
منظور از رفاه در قرآن کسانی بودند که کاخ نشین و قصر نشین هستند و می گساری و شرب خمر و گناهان کبیره میکنند.اما ما از حداقل هم محروم هستیم .بیکاری فقر مطلق نبود هزینه درمان و دندان مهیا نبودن ازدواج و تشکیل زندگی بی پولی بیماری .نبودن شغل رکود کاری خرابی بازار....هدف از مذاکرات رسیدن مردم به این حداقل هاست.باید زمینی باشه تا من برم کشاورزی کنم باید آب باشه گندم باشه.الان قحطی بیداد میکنه....رفاه و مترف بودن بخوره توی سرمون .بعدشم الان رفاه در اختیار مسئولین است ماشینهای مدل بالا غذاهای آنچنانی و.. (254720)
مستعار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۹
به قول امام ، هرکس معاش ندارد ، معاد هم نخواهد داشت حاج آقااااااا (254722)
مستعار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۰۲
من که نفهمیدم چی شد .
مگه میشه یک کشور از لحاظ اقتصادی پیشرفته باشه ولی مردمش گدا گشنه باشند . نتیجه توسعه اقتصادی رفاه مردمه . (254724)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۰۵
به نظرم اول باید روح وتفکروابعادشخصیتی وشان انسانها را توسعه دادکه اگراتفاق بیفتد قیه چیزهاخودبه خودتوسعه می یابد. (254725)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۳:۲۵
حاجی جان تا حالا کسی بهت گفته ریشت بلنده یا کوتاهه یا نمازت طولانیه یا نیست؟تو رو خدا اگه قبول داری در کاری که تخصصت نیست دخالت نکن !!!!!تو رو چی به رفاه و سیاست خارجی و این حرفا؟؟؟؟؟؟برو نمازتو بخون (254836)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۳۲
خدا وکیلی ایشون این ملاحظات رو در زندگی شخصی خودش و خانواده رعایت میکنه یا فقط برا مردم نصیحت میکنه! (254606)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۱
ایشان هنوز در سالهای خیلی دور به سر می برد وقصد ندارد زمان حال را درک کند . (254710)
عجب !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۸:۵۳
اره ميكنه ،حاج اقا خونه گلي روستايي زندگي ميكنه و جز نان خشك وشير گاو چيزي نميخوره واسه اياب ذهاب هم با تاكسي واتوبوس استفاده ميكنند ايشان توخونه نه تي وي دارند نه اينترنت و نه مبايل وتلفن اب لوله كشي ندارند ،هميشه توصف نفت هستند،اب چاه ميكشند ايشان ،وسايل سرمايشي فقط پنكه سقفي دارند و ..... خب حالا ديدي برو خودتو اصلاح كن برادرمن جناب رضايي ايشان دائم رياضت ميكشند ،كدام رفاه را شماميگي اصلا ؟ (254776)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۳۲
خواهش میکنم متن را کامل و با جزئیات بخوانید و حداقل منظور گوینده از مخالفت با توسعه را در صحبت های خودش پیدا کنید. متاسفانه در اغلب نظرات این رویکرد نیست. مثلا این هم بخشی از متنه:

"ما توسعه در حد اقتصاد، در جریان‌های کشاورزی و جریان‌های مولد ساز را قبول داریم، اما توسعه در رفاه باعث رکود توسعه اقتصادی، اختلاف طبقاتی و هم عامل تساهل و تسامح فرهنگی می شود و تا این در بین در کارگزاران نظام اصلاح نشود، این مشکل حل نخواهد شد." (254830)
داودعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۳:۱۹
حاج اقا ، جنابعالی رو به همراه همسر محترمه چند ماه پیش سوار بر ماشین سمند با محافظ و راننده که برای مجلس ترحیم یکی از بستگانتان به یکی از شهرهای شمال تشریف اورده بودید ٬ زیارت کردیم که چگونه در اوج گرمای بعدازظهرشیشه ماشینتان بالا بود و از تهویه مطبوعتان !!!استفاده میکردید البته رفاه اونجوری شما فرمایش کردید زیاد بدنیست!! (254835)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۳۲
این حرفهایی که میزنی ارجحیت عمومی ندارد.نخبه مذهبی. (254607)
یی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۳۶
شما را به خدا ذهنیات خودتان را به دین تحمیل نکنید. با این حرف شما حضرت سلیمان هم مترف بودند. (254608)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۵۱
آقا محترم شما بیاید مانند مولا علی ع زندگی کنید تا ما هم باور کنیم که شما حداقل صادق هستید که توسعه رفا مورد تایید شما نیست ولی اینقدر نسخه برای مردم نپییچد در حالی که خودتون ......... (254612)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۵۲
ما هم قبول داریم توسعه ی رفاه مورد تایید اسلام نیست.خوشحال هستیم افرادی شبیه علم الهدای بزرگ به تفسیر واقعی اسلام می پردازند .
درود بر مفسرین راستین اسلام (254613)
رفاه!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۵۵
معلومه دارید با داعیش رقابت می کنید! (254690)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۳:۴۹
خود داعش در رفاه زیاد با دلار نفتی هستند... (254839)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۲
منظور از ما شما چند نفرید؟1%2%3% بیشتر از این که نیستید .پس این 97% مابقی که رفاه میخواهند چی؟اینا هم باید از شما تبعیت کنند ؟شما همیشه از جامعه فعلی 200سال عقبید عزیزم (254711)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۱۷
تکدیگری چطور؟؟؟؟ (254729)
خلیل الله
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۲۴
اقای احمدی این اقا روباسیدی به نام فاطمی نیا مقایسه کن ببین کدومشون حرفاش به دلت میشینه (254733)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۸:۱۵
آقای احمدی اگه این آقا این سمت فعلی را نداشت به محافل سه نفری هم دعوت نمی شد . این که گاهی حرفهای این گونه افراد تیتر و شنیده می شود مرهون پست و سمتی است که صاحب شده اند و گرنه عقل مردم صد سال از کلام ایشان پیشی گرفته است . (254764)
سمیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۲۳
احسنت آقای علوی. (254827)
مرید امیر المومنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۲:۵۸
تواز کجا میدانی مردم دست ازمذاکرات کشیدن ؟وقتی پیامبر فرمودند اگر فقر از در وارد شود ایمان از پنجره می رود مستاق همین دوره است که همه دین گریز شدندمردم دارن دست وپا میزنند توی بدبختی که برایشان محیا شده تواز شکم سیری خودت حرف میزنی جناب عالی دائم بر ضد منتخب مردم گلو پاره می کنی ایا این فریادها برای این نیست که حزب شما که همان پایداری است منفور ملت هست ایا شما در خانه گلی زندگی میکنی ایا شما راننده شخصی ندارید مگر حضرت علی چاه نمی کند مگر اهل بیت عصمت وطهارت خود نان بازوی خود را نمی خوردن > (254616)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۲۹
مرید جان , (مصداق) درسته در ضمن 100% باهات موافقم (254676)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۰۱
خیلی خوشم اومد.امام علی از زور و بازوی خود برای خانواده اش غذا می گرفت اما شما.... (254695)
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۰۴
آهای مردم اینان نسل دهه شصت و هفتاد کردند سوخته (254700)
لولو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۰۱
مصداق نه مستاق.مهیا نه محیا. (254723)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۴۹
مرید جان، مهیا درسته (254740)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۸:۱۸
اگه اسم مبارکتان را هم نمی نوشتید ، باز از کلامتان می شد فهمید که مرید مولای متقیان هستید جانا سخن از زبان ما و ملت ایران می گویی درود بیکران برشما (254766)
میم جیم انگولکچی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۰۲
بعد خود این آقایون که دست بر قضا یکیشونم فامیل دور (!) ما هستن در چه سطحی از رفاه و آسایش زندگی میکنن؟؟ والا این فامیل دور ما که تو بهترین جای قم خونه داره و با شاه فالوده نمیخوره! (254619)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۰۳
خداوندا به حق همه قدرت و توانایی ات، به حق آبروی همه آبروداران و به حق حقانیت حق و حقیقت، همه مومنین و مسلمین حقیقی ات را در هیچ زمان تنها مگذار و خودت حامی و نگهدار مومنین درگاهت باش. خودت رئیس جمهور متدین، اسلامی، با بصیرت، درستکار، با شرف و . . . حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی و دولتمردانش را در پناه خود حافظ و نگهدار باش و موفق و مویدشان بگردان. الهی آمین (254620)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۰
جناب اقا اگر این فتوای شما برای مردمه ک اونا هشتشون گرو نهشونه و دارن توی فلاکتی ک 8 ساله اقایانی ک شماها حمایتشان کردید دست وپا میزنن پس میمونه همون تازه بدوران رسیده های گدا گشنه ک حالا خدارم بنده نیستن پس همونارو موعضه کن نه مردم بدبختو!!! (254624)
اعلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۳
احسن، بجا و دقیق بود هرچند آخر صحبت با اول صحبت تناقص داشت (254628)
رفاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۷
1- آقای امام جمعه گویا فراموش کرده اند که توسعه اقتصادی لاجرم رفاه در پی خواهد داشت و سطح زندگی عموم مردم را ارتقا می دهدو این دو در واقع و در نهایت یک مقوله هستند 2- شما بجای نگرانی در باره مخارجی که نام برده اید، نگران میلیاردهای دلاری باشید که امثال بابک زنجانی و خاوری از جیب این ملت به سرقت بردند. (254630)
سعید1
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۲۱
نمی دانم این برادران در کدام جهان سیر می کنند؟! اصلا گویی روی کره زمین نیستند.به تبعات حرفهایشان فکر نمی کنند! مترف چه ربطی به توسعه ورفاه دارد؟ یعنی مسلمان باید در فقر وفساد واعتیاد غوطه ور باشد تا این آقایان او را دیندار بدانند.گذشتگانشان هم که بازنشستگی را خلاف اسلام می دانستند! این چه منطقی است؟ باید مردم را فقیر نگه داریم تا دستشان پیش ما دراز باشد و تبعیت کنند آنوقت این فقیران مصداق آیه قرآن نیستند؟! واقعا جای تاسف دارد که این اندیشه ها امروز منادی دین شده اند.آنوقت این افراد داعش را مذمت ... (254631)
شهریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۲۲
..." اگر مذاکرات شکست بخورد قدرت رهبری در کشور، توسعه بیشتری پیدا می‌کند"...
باید برای ایشان تاسف خورد به خاطر ایده‌هایش و البته خدا مردم ما را از شر این ایده‌های خطرناک مصون بدارد. آمین (254632)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۲۹
عجب
حاج اقا شما زندگی راحت نداشته باش
ما میخاییم راحت باشیم

کشور هشت سال دست شما بود
پس چرا کاری نکردید؟؟؟
همش تخریب رانت فساد تورم بی کاری و ....
لااقل بذارید ما ایندفعه امتحان کنیم
فعلا که تورم از 45 رسید به 23.
اما فقط تخریب میکنید (254635)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۷:۴۵
ایول دمت گرم عجب حرفی زدی (254752)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۱
راست میگه ،اسلام دین کفافه.به اندازه نیاز برداشت کردن تا به خاطر زیاده خواهیهای بعضی ،طبیعت بیرحمانه نابود نشه ومیراث ایندگان از بین نره.در ضمن زالوها هم از زیادی خوردن نترکند. (254636)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۶
خدایا.
این دیگه چه جور تفکریه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (254641)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۶
چهره ی ایشان بیانگر ریاضتی است که برای گریز از رفاه دارند؛استخوانی و لاغر و رنج کشیده!! (254644)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۰
عجب!پس بگو چرا عده ای از عزیزان دارن هر روز با اختلاس و ... میخوان ظرفیت جهنم رو پر کنن که ما بریم بهشت!! تشکر!! ببخشید که به این بزرگواران ظن بد داشتیم!! (254651)
امید
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۴
ای کاش ایشون امکاناتی رو ک در اختیارشون گذاشتن اعلام میکردن تا ملتم معیار های رفاه رو متوجه بشن.... (254653)
اریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۶
مرحوم حافظ علیه رحمه چه زیبا گفت :واعظان کین جلوه در محراب ومنبر مکنند چون ............. (254654)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۴۶
بله! ان شاء الله که ایشون اول عامل به نظریات مشعشع خودشون باشند و از لوازم رفاهی استفاده نکنند ، در تابستان کولر روشن نکنند و در زمستان لباس کلفت بپوشند و آتش روشن کنند. ماشین سوار نشن و از پاهای مبارکشون استفاده ببرند و یا حداکثر ، الاغ و اسب و اگر هم رفاه اقتصادیشون اجازه میده شتر! (254655)
عجب!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۵۰
واقعا رفاه خوب نيست راست ميگه اقاي علم الهدي! (254656)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۳:۵۴
اما امام در سخنرانی بهشت زهرا وعده های دیگری دادند و قول توسعه کشور را به مردم دادند (254657)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۰۱
بنده خدا برادر علم الهدی در خرابه های اطراف مشهد زندگی میکنند ورنگ روی پژمرده و سیاه ایشان از کار طاقت فرسای است که ایشان متحمل شده و دل هر دردمندی را بدرد میاورد و جز کدام اصحابند خدا میداند سانسور نکن (254662)
علي وارسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۰۳
و کدام رفاه!؟ کدام آسايش!؟ جناب آقاي علم الهدي! توسعه فقر و بدبختي چطور؟! مردم در اوّليات زندگي مشکل دارند، توصيه اسلام به حکومت ها اين است که به فکر دين و دنياي مردم باشد. و اين همان اعتدال است. (254663)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۰۸
آقای علم الهدا خدایش خودت فهمیدی که چی میخوای بگی دوم حاضری رفاه خودت ازدست بدی وبرگردی به زندگی قبل انقلاب آقا روراست باش مردم میفهمند (254665)
حمید ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۰۹
مرگ بر ضد ولایت فقیه تا این راد مردان عرصه مبارزه هستند که با کلام به جنگ شیاطین سرمایه دار و مفت خور بیکاره و بیعاره میروند و این مردان زحمت کش و با خدا هست و عرصه را بر اجانب تنگ میکنند و ضد مترفین خانه های 100 متری قیام میکنند و خود زاهدانه در کنجی هستند کدام سرمایبه دار خانه دار 100متری جرئت میکند خانه اش را خراب نکند زنده باد علم الهدی (254666)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۹
عزیزم همه این مفت خوریها در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاده که همین اقا از طرفداران پر باقرص ایشان بودند.حرفی بزن زیرش نمانی (254688)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۵۱
سلام مومن
حالت خوب هست؟
نه خدايي حالت خوب هست؟
جدي ميگ حالت خوبه؟ داره نگرانت ميشم؟ (254689)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۹
من نمدانم افرادی مثل شما کجا سیر میکنند هم اکنون بیش از 40% مواد غذایی تقریبا100%مواد اولیه صنعتی با پول نفت و مواد اولیه وارد کشور میشود علم اقتصاد میگوید کشوری که وابسته به مواد اولیه باشد فقیر و عدم رفاء اجتمایی دارد توسعه صنعتی و اقتصادی خودبه خود رفاء را هم به دنبال دارد و اگر توسعه نباشد یعنی فقر عقب افتادگی یکه کم اقتصاد مصالعه کنید بعد حرف بزنید (254707)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۷:۴۸
خداییش خانه ی 100 متری بزرگه ؟؟؟؟
خونه خودتا متر کردی؟ (254753)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۲۱
دوستان متوجه منظور نگارنده‌ی نظر نشدند!
ایشون دارن این حرف جناب علم‌الهدی که خانه‌ی صدمتری رو نشانه‌ی مرفهیت قلمداد کردن رو به طنز نقد می‌کنند. (254825)
داریوش ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۱۸
تفکرات طالبانی! (254668)
حنیف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۱۸
الله اکبر....اعوذ بالله من الشیطان الرجیم...خدا یا به کجا پناه باید برد با اینگونه اندیشه ها و آنگونه اعمال؟...خداوندا، تو خود میدانی که دین تو آن نیست که ...بگذریم.... واعظان که این جلوه در محراب ومنبر میکنند....الخ. تو خود حدیث مفصل بخوان......... (254669)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۲۷
من هیچ حرفی ندارم همه چیز گویاست (254675)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۱
لطف فرموده حضرت‌عالی پیش‌قدم شده و از رفاه خود بکاهید. (254678)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۷
خيلي باحال بود
كلي لذت بردم. ايشون منظورشون فرش ما بود نه فرش خودشون (254681)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۷
ما قبول میکنیم توسعه مال اسلام نیست خودشان چرا توسعه را درپیش گرفتند در ضمن مردم ما را فقیر کردند مردم دیگر کشور ها را توسعه میدهید چرا؟؟؟؟همان سرمایه کشور خودمان را به خودمان بدهید ما راضی هستیم !!! میره به جیب کشورهای دیگه!!!!ایشونم حق داره باید یه حرفی در منبر بزند تا بعضیها احسنت بگند!!!کار نداره مردم چی دارن میکشن!!! خایا خودت بدادمان برس .بدست چه کسای افتادیم!!! (254685)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۸
این آقا با اون صورت آرام و سرحالش اون هم تو این سن و سال بهش می آد که در اوج رفه زندگی کرده باشه. (254686)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۴:۵۸
بیچاره دستاش پبنه بسته (254693)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۲
حاج آقا علم الهدی با هر موفقیت دولت تدبیر و امید مخالفند و همه چی رو به هم میبافند که توجیه کنن. در کل برای ایشون، پذیرش اقبال عمومی به سمت دولت تدبیر بسیار دردناک هست. (254703)
رستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۸
ماشالله اصلا تو زندگي آخ نگفته (254706)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۵:۳۲
ایشان خودشان که وضعشان بد نیست فکر نمی کنم از رفاه و امکانات چیزی کم داشته باشند البته ما مخالفتی با رفاه ایشان نداریم
اما ظاهرا ایشان رفاه حال مردم را بر نمی تابند
در خصوص نگاه اسلام هم بنده تخصصی ندارم اما فکر نمی کنم اسلام محدودیتی برای رفاه و اسایش داشته باشد (254714)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۱۲
منزل ایشون در بلوار موسوی قوچانی مشهد هست . بلوار موسوی قوچانی دو قسمت دارد قسمت بالا شهر و قسمت پائین شهر . منزل ایشون در قسمت بالاشهر این بلوار است . (254727)
یی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۲۲
پس اگر اینجوری فکر میکنن مقامات بالا مردم مطمئن باشید شکست میخوره وروحانی یه خاطر او میسوزد همراه با اصلاحات (254732)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۴۲
کاش درباره اختلاسها در زمانی که مردم را به خوردن اشکنه دعوت می کردند هم چیزی می گفتند (254735)
امیرمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۶:۴۶
امام على عليه‏السلام :
به خدا سوگند، هرگز ملتى در زندگىِ مرفّه و پر نعمتى نبوده‏اند و نعمت و رفاه از آنان زائل نشده است، مگر به سبب گناهانى كه مرتكب شده‏اند، چرا كه خداوند به بندگانش ظلم نمیكند. اگر مردم به هنگامى كه بلاها و سختى‏ها بر آنان فرود میآمد و نعمت‏ها از دستشان میرفت، با نيت‏هاى خوب و دلى مشتاق به پروردگارشان پناه میبردند، بنگمان هر از دست رفته‏اى به آنان باز میگشت و هر فاسدى اصلاح میشد.
تحف العقول، ص ۳۱۹. (254737)
k,k
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۷:۵۹
خیلی حرف بزرگی زد ایشان ضربه ایکه ایشان با سخنان نسنجیده خود مزنند از ضربه داعش به اسلام بدتر است (254758)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۱۸:۴۳
میشه از شرایط زندگی و محلش چندتا عکس بگذارید تا کمی با شرایط زندگی شما آشنا بشیم .
از طرفی شما مخالف سینه چاک دولت هستید و از هر ترفندی برای سیاه کردن اقدامات دولت استفاده کردید!!!!!!!!!!!!!!!
اگر هم نظری دارید بهتره به پا منبری هاتون تو کلاس درس بگید!تا افراد بیشتری برای کوبیدن دولت به صف بشن.
معمولا اینجور اظهارات علیه دولت به عهده معتدلین هست.
شاید هم دوست ندارید مردم رو در رفاه و آرامش ببینیدتا مثل دولت قبل هر روز معترض تر باشن (254773)
امیر
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۱:۳۶
منظور از شهر ما خانه ما اینه که تو شهر آشغال نریزین. یعنی ایشون فرمودن آشغال بریزیم؟ (254810)
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۰۰
ایشون درست میگه حداییش فقط رفاه واسزاف اشتباه گرفته (254816)
جواد
Canada
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۲:۲۵
هميشه باخودم ميگفتم چطورميشه كه وقتي امام زمان دين اصيل اسلام رومياره مردم ازون دين تعجب ميكنن حالاكاملن درك ميكنم.واي برما (254828)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ۲۳:۱۴
دوستان کمی به شکل چینش جملات دقت کنید میخواهند رهبری را در مقابل ریاست جمهوری جلوه دهند ضمنا رفاهمورد نظر اقای علم الهدی تربیت جامعه ویا گروهی به شکل مرفه بی درد میباشد امیدوارم پیامم سانسور ویا گزینش نشه (254833)