به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۷۹۰۵۰

عارف: در انتخابات اسفند مشخص می‌شود که اصلاح‌طلبان 8 درصد رأی دارند یا 80 درصد؟

گروه سیاسی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد اصلاح طلبان در اسفند امسال نشان خواهند داد که هشت درصد رای دارند یا هشتاد درصد.
عارف: در انتخابات اسفند مشخص می‌شود که اصلاح‌طلبان 8 درصد رأی دارند یا 80 درصد؟
این سخنان محمدرضا عارف، واکنشی به ادعای روزنامه کیهان بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری بارها بر رای هشت درصدی اصلاح طلبان تاکید کرد. به گزارش امید، دکتر محمدرضا عارف در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان بر ضرورت پشتیبانی از تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد. مهمترین فرازهای سخنان عارف به شرح زیر است:

* تیم مذاکره کننده هسته ای یکی از خبره ترین گروه های مذاکره کننده است که در چارچوب سیاستهای نظام تاکنون عمل کردند.
* انتقادهای زیادی به عملکرد صداو سیما در جامعه مطرح است.رسانه ملی باید فراجناحی باشد.امیدوارم در مدیریت جدید این رسانه بگونه ای عمل شود که فراجناحی بودن ان حس شود.
* اقدامی که اقای کوچک زاده به عنوان نماینده مجلس در قبال اقای ظریف انجام داد مورد تایید نیست و به همین دلیل تاکید داریم باید اصلاحاتی در مجلس صورت بگیرد که مجلس شریک دولت باشد نه رقیب آن.
* از تصمیمی که در انتخابات ریاست جمهوری گرفتم بسیار خوشحالم چون تصمیمی بود که به نفع کشور تمام شد. البته باید بگویم در فضایی وارد عرصه انتخابات شدم که اصلاح طلبان امیدی به حضور در انتخابات و پیروزی در آن نداشتند و همان زمان هم گفتم اگر بزرگانی مانند اقایان هاشمی و خاتمی وارد شوند به خاطر تعهد اخلاقی که دارم انصراف خواهم داد و تاکید کردم به هر نتیجه ای با محوریت آقای خاتمی گرفته شود تمکین خواهم کرد.
* برخی رفتارهای نمایندگان مجلس شبهه دخالت قوه مقننه در قوه مجریه را دارد.
* دانشگاه تک بعدی هیچ سنخیتی با ارزشها و گفتمان انقلاب ندارد و اگر به این سمت بریم ضرر خواهیم کرد.
* آرامش گورستانی در دانشگاه را نمی خواهیم.

باید از حاشیه‌ها عبور کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رمز پیروزی انقلاب اسلامی را همدلی و همزبانی دانست و تاکید کرد: شعار همدلی وهمزبانی تنها یک شعار یک ساله نیست بلکه راهبرد نظام ما برای دست یافتن به اهداف انقلاب اسلامی است. دکتر محمدرضا عارف در بدو ورود به شهر کرمان با حضور در مزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف سفر خود به کرمان گفت: هدف اصلی از حضور در شهر کرمان دیدار با مردم خون‌گرم و مومن استان کرمان است، البته به دعوت دانشگاه شهید باهنر کرمان، در جمع دانشجویان و دانشگاهیان این دانشگاه حضور خواهم یافت.

عارف سخنرانی در جمع نخبگان استان کرمان را یکی دیگر از اهداف سفر خود اعلام کرد و در پاسخ به سوالی در مورد راهکارهای رسیدن به همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران همدلی و همزبانی بوده است و در مقطع فعلی باید از حاشیه‌ها عبور کرد و به شعار همدلی و همزبانی به عنوان راهبرد اصلی نظام نگاه کرد.

پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۰۲
رای 80درصدی اصلاح طلبان ورای 80درصدی انتخابات با محوریت ائتلاف با چهره شاخص اطلاح طلبان (305005)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۳:۴۰
کاری به هیچی نداریم ولی خدایی محبوبیت اصلاحطلبان قابل مقایسه نیست با بقیه،ولی اصلاح طلبان احتیاط کنن که یه وقت شکم سیری مردم احمدی نژادی دیگر رو علم نکنه (305052)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۲:۵۱
با این عملکرد بد و ضعیف آقای روحانی و ادامه همان سیاستهای احمدی نژاد و فقط شعار و عدم عمل به وعده ها و حتی عمل خلاف وعده ها و جدیدا کاهش دستوری سود سپرده ها بانکی.... افزایش یک شبه قیمت بنزین و سهمیه ها بر خلاف قول و وعده های که داده بود و ناراحتی شدید مردم از این افزایش قیمت و رفتار....اصلاح طلبها به شدت دارن پایگاه خود را از دست می دهند زیرا مردم ای عملکرد بد آقای روحانی را به حساب اصلاح طلبان می بینند... با این وضعیت احتمال همان 8 درصد است !!! (305075)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۲:۵۲
...اصلاح طلبان یا باید از حمایت از آقای روحانی با این روند پایان دهند یا به ایشان انتقاد کنند و به ایشان بگویند این روند و عدم پایبندی به وعده ها بشدت باعث شده مردم ناراضی شده...حتی ریس دولت اصلاحات هنوز ممنوع تصویر است و آقای روحانی هیچ کاری نمی کند....از طرفی آقای جنتی صراحتا دیروز گفته اجازه نمی دهد مجلسها دست غیر همفکران خود بیافتد ! آگر آقای روحانی در مقابل این عدم بطرفی باز سکوت و از حق الناس دفاع نکند شک نکنید همان 8 درصد خواهد شد.... (305076)
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۱۱
دکتر چرا تو انتخابات نموندی که معلوم بشه . (305007)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۱۵
آقای عارف درست فرمودند :18 میلیون 92 بعلاوه 14 میلیونی که در انتخابات شرکت نکردند همان 80% است. (305010)
پوریا ازاهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۱۸
خیلی منتظربودم یکی به این 8درصدهای کیهان واکنشی نشون بده.برای اولین باردرودبرعارف. (305011)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۲۸
از همین الان مشخص شده کی نماینده همین نمایندگان کی الان داریم (305013)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۴۰
آقای عارف
شما فرد با تجربه ای هستید، خوبه که همیشه همراه آرزوی پیروزی، این رو هم به مخاطبان تون گوشزد کنید که اگر شورای نگهبان برخورد سلیقه ای و حذف های سیاسی نداشته باشه، اصلاح طلبان رأی بالایی دارند. در غیر این صورت، فقط افراد رو بی جهت امیدوار می کنید. (305015)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۴۱
محمود خان گفته که اجازه بازرسی و دیدار دانشمندان با آژانس فراهم نبوده،،اگر خاطرتان باشد ایران به آژانس حمله کرد وایراد گرفت که نام و نشانی دانشمندان ما را در اختیار اسرائیل قرار داده تا آنها دانشمندان هسته ای ما را ترور کنند،،پس آژانس اجازه داشته با دانشمندان شهید ما مصاحبه و مصاحفه داشته باشد..روح دانشمندان شهید هسته ای شاد و یادشان گرامی باد. (305016)
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۷:۳۹
و لعنت به ادمهای دروغگو (305088)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۵۱
مجلس عارف به مراتب بهتر از مجلس لاریجانی خواهدبود شک نکنید (305017)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۰:۵۰
چقد ساده ای . بازم لاریجانی رییس میشه . حالا ببین ، البته اگه جلیلی نشهه (305059)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۷:۳۵
بگو نمیذارن عارف ریس بشه و گرنه که سطح اجتماع کاملا موافق تغییر ریس مجلسه اخه این مجلس چه سودی داشت برا کشور انصافا نگاه نماینده هاش کن ادم خجالت میکشه یکی خوابه یکی در حال دعوا یکی در حال پیگیری مسایل شخصی مسولان بالاتر ببینن چه بر سر کشور اومده و راه متخصصین رو برای ورود به مجلس سد نکن هر چن از الان معلومه اولویت مسایل سیاسیه نه حل مشکل کشور و تا باد چنین بادا (305086)
حاج حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۹:۵۵
آره اگه کم رای بیارند میگید: باید به سلامت انتخابات شک کرد!!!!!!!!! (305018)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۰:۳۹
آقای عارف این حرفا چیه میزنین، مجلس باید رقیب دولت باشه تا بر آن نظارت کنه و الا نیازی به مجلس نداریممم (305022)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۰:۳۹
ما از عارف به شدت حمایت میکنیم (305023)
ایراندوست
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۰۸
زمان نشون داد که دوره اصلاحات بهترین دوره بعدارانقلاب اسلامی بود یا حتی شایدیکی از بهترین وزیباترین دوره های تاریخ این مرزوبوم انشاالله با بازگشت دوباره اصلاح طلبان به اون دوره خوب بازگرد یم چه به لحاظ فرهنگی اجتماعی چه به لحاظ اقتصادی (305028)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۱۵
درود خدا بر آقای عارف واقعاً عارف هستی سلام بر سید محمد خاتمی وخدا قوت روحانی (305032)
M.Hossein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۱۶
ان شاء الله اصولگراها به مجلس خواهند آمد تا دولت در انرژی هسته ای خرابکاری نکنه (305033)
لحسان
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۳۲
ایشاالله اصلاح طلبان برنده انتخابات شوند. (305036)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۴۶
انشاا... اگر اکثریت ملت با صندوق رای اشتی کرده و رد صلاحیتها جناحی و بیش از حد نباشد اتحاد اعتدال و اصلاحات پیروز است (305037)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۴۸
رمز موفقیت اصلاح طلبان و اعتدالیون اتحاد اقایان روحانی هاشمی خاتمی ناطق عارف و عبدا... نوری است (305038)
معلم مدرسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۵۱
دکتر عارف برای موفقیت شما دعا میکنم اما معلمان را در عمل فراموش نکنید
معلم ناامید (305040)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۳:۰۴
شما دوستان اصلاح طلب اگر جرات دارید مواضعتون رو دقیق اعلام کنید بگید که جرات مرگ بر امریکا گفتن ندارید اونوقت معلوم میشه کی 0.8 درصد رای داره و کی 80 درصد (305050)
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۷:۳۸
محسن جان اصولا ما اصلاح طلبها ادمهای ترسویی هستیم وقتی اصلاح طلبهارو دارین قلع و قمع میکنید جرات اعتراض و حمایت از یک مظلوم را نداریم و میگیم قانونی برخورد کنیم ولی خدایی شجاعت شما راستی ها قابل ستایش چون رپ و روپ نمی دونین و قانون مانون یوخ و هرکاری هم دلتون بخواد انجام میدین و کسی هم کاری باهاتون نداره تازه اختلاس کردین چکار تون کردن ..
راستی از اسید پاشهای اصفهان چه خبر (305087)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۳:۴۰
اقا مختار اگرعارف در انتخابات92 به نفع اقای روحانی کناره گیری نمیکرد و در انتخابات شرکت میکرد رای ها تقسیم می شدواحتمال شکست اصلاح طلبان وجود داشت ویا به دور دوم کشیده میشد ولی الان دیگر رقیبی برای اقای عارف در جریان اصلاحات وجود ندارد واحتمال پیروزی ایشان واصلاح طلبان بالاست (305051)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۰:۵۱
همتون رد صلاحیت میشین خیال مردم راحت باشه وضعیت بدتر نشه بهتر نمیشه (305061)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۱:۰۲
البته اگر رد صلاحیت ها قدرت انتخاب مردم رو از بین نبرد (305063)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۲:۱۰
با همین مرگ بر آمریکا اینقدر اختلاس کردید (305067)
مانی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۴:۰۹
خواستگاه اصلاح طلبان عموما طبقه متوسط و دانشگاهی روشنفکر جامعه ما است هشت سال دولت اصلاحات نشان اندیشه و منظومه فکری اصلاح طلبان برای اداره جامعه برپایه حرکت در چهارچوب عمل به قانون اساسی وهمواره مبتنی برعقل گرایی و خردگرایی بوده است به همین دلیل است که اصلاح طلبان برخلاف گروه های دیگر سیاسی همیشه مصالح ومنافع ملی را بر خواستهای جناهی ترجیح داده اند زنده باد اصلاحات واعتدال (305082)
نا اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۶:۲۹
شوراي نگهبان چون خوب مي داند كه أصول گرايان وپايداري ها كمترين محبوبيت را در بين مردم ندارند چهر هاي شاخص إصلاح طلبان را رد صلاحيت خواهد كرد تا مردم را مثل دوره هاي قبل نا اميد كند وباز هم همين أصول گرايان با حداقل رأي به مجلس خواهند رفت وأين يعني نابودي ايران (305084)