به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۸۸۸۴

ترکان: هرکس ثبت نام کرده، یارانه می‌گیرد

گروه اقتصادي: مشاور ارشد رییس‌جمهور گفت: «همه افرادی که سرپرستان آنها برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند از این پس یارانه دریافت خواهند کرد.»
ترکان: هرکس ثبت نام کرده، یارانه می‌گیرد
به نوشته روزنامه اعتماد، اکبر ترکان که درباره شرایط روز و چگونگی تعامل دولت با مردم از مسیر فعالیت‌های اقتصادی و راه‌های بهتر شدن این تعامل گفت‌وگو می‌کرد درباره دلایل روش اتخاذ شده گفت: این کاری بود که باید انجام می‌شد. دولت مطابق مصوبه مجلس باید به کسانی یارانه دهد که نیازمند و خواستار دریافت یارانه باشند. دولت چه کاری می‌توانست کند؟ واقعیت این است که دولت آمار دقیقی از میزان و شمار خانوارهای فقیر دراختیار ندارد.آنچه دولت در اختیارش بود آمارهای مربوط به هفت میلیون نفر از افراد خیلی ضعیف از نظر درآمدی است که تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی‌اند. این هفت میلیون نفر از کمک‌های دو نهاد یاد شده استفاده می‌‌کنند. همچنین هفت میلیون نفر افراد ضعیف نیز شناسایی شده‌اند که کمیته امداد و بهزیستی منابع کافی برای پرداخت به آنها ندارند.

ترکان درباره اینکه آیا توانایی شناخت افراد پردرآمد هم وجود نداشت، گفت: در این باره اختلاف‌نظر وجودداشت. به طور مثال وقتی در دولت گفته شد که صاحبان درآمدهای سه میلیون تومان در ماه جزو گروه‌های پردرآمد محسوب شوند، معاون اجرایی گفت شاید این افراد بدهی و قسط داشته باشند و یا آنها مستاجرند و فقط درآمدشان این رقم است.

مشاور ارشد رییس‌جمهور دولت یازدهم، از طرف دیگر به موضوع تکافوی درآمدهای دولت برای پرداخت یارانه اشاره کرد که به شدت تحت فشار است. دولت در سال 92 حدود 42 هزار میلیارد تومان یارانه به خانواده‌ها داد اما فقط 28 هزار میلیارد تومان درآمد از طریق اجرای قانون یارانه‌ها به دست آورده بود. این وضعیت نمی‌توانست و نمی‌تواند ادامه یابد. در حال حاضر با توجه به قیمت‌های جهانی نفت و گاز و میزان مصرف داخل، ارزش سوخت مصرفی ایران فقط در دو عنصر یاد شده 140 میلیارد دلار است که رقم فوق‌العاده‌یی است. دولت الان سوخت را با قیمت هر دلار 2500 تومان دراختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. ترکان اظهار امیدواری کرد طرح‌های عمرانی دولت امسال از رخوت خارج شود و اقتصاد از رکود بیرون آید.

مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۰:۲۷
سلام،دولت تدبیر،شدت ضعف وتسامح وتساهل خودرادرجریان قضیه یارانه هاازاولین روزفعالیتش تاکنون نشان داد!
اگرسایت شماهمه اخبارواظهارنظرهای ضدونقیضِ مسؤلین دولت آقای روحانی راکنارهم منتشرکند؛خدمت بزرگی به مردم خواهیدکردوشایددولت هم متوجه اشتباهات خوددراین روندبشود. (220063)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۰:۴۲
به نظر مي رسد دولت همچنان مي بايد در مسيري گام بگذارد كه فاصله طبقاتي بين فقر و غني بيشتر شود در ضمن تعارض فراوان بين اظهار نظر معاونان و مشاوران و وزراي دولت بسيار شبهه ناك است علت چيست ؟ (220065)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۹
اقای ترکان حرف شمادرست ولی قطر10سال است که درپارس جنوبی سرمایه این مردم رابه یغما میبره ودرداخل هم که ماشاالله بعضی ها اشتهاشون بالاست چه دربیمه چه درشرکت مس چه دران ماجرای 3000میلیاردتومان.که اقایان قوای دیگر چه درمجلس چه درقضاییه هیچ راه حلی هم ندارندفقط شماها چراگیردادیدبه اون 45تومان؟بابامشگل جای دیگراست اقای ترکان (220072)
پریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۱:۵۲
اگرازفقراآماری نداریدازثروت مندان که بایدداشته باشیدافرادی رامیشناسم که باوجودداشتن خانه چندمیلیاردی وکارگاه تولیدی برای یارانه هاثبت نام کرده آیادولت فرقی میان فقراوثروت مندان نباید بگذارد؟وبه هردوبه طور،یکسان یارانه پرداخت کند؟ (220073)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۲:۰۵
یعنی کسی که ماهی 20 میلیون تومان درآمد دارد مالیات درستی هم نمیدهد و 3_4 خودرو در خانواده دارد و با بنزین ارزان بقیه مردم را با ایجاد آلوده گی مریض می کند باید یارانه هم بگیرد ! این مسخره ترن اتفاق است که فقط در ایران با پول بقیه مردم قشر فقیر رخ می دهد و ثمره این سیاستها وضع ناهنجار کشور در همه زمینه هاست (220078)
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۲:۱۶
ملت و دولت تو بد مسئله ای گیر کردن از یک طرف امریکا دست از سر ما بر نمی دارد و به بهانه های مختلف به ما گیر میده.امروز اگه تمام هسته ای را هم جمع کنیم باز بهانه ای می تراشند/مشکل کجاست بنظرتان لطفا کامنت بزارید (220080)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۲:۱۸
فريب مجلس را نخوريد. به همه يارانه بدهيد هر چند ناچيز باشد. مردم ما هميشه نجيب و قانع هستند. از بي عدالتي شديدا تنفر دارند. (220082)
هیراد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۰
یعنی رسما ثبت نام دوباره فقط برای سرگرم کردن مردم بود! (220084)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۶
ثبات نسبي بازار ناشي از همدلي مردم با دولت مردمي است.اميدواري عمومي باعث شده كه هيچ جهش قيمتي بوجود نيايد. انگار همه دولتي شده اند. نكند با اصرار سياسي كاران وضع را خراب كنيد.بدانيد كه اختيار هميشه باجو حاكم در جامعه است.والا دولت قبلي بافشار وزور وتعزيرات هيچكاري نتوانست انجام دهد. وويرانه اي تحويل مردم وشما داد. (220085)
جوان شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۳:۰۰
من ثبت نام کردم و با موفقیت ثبت شد . ولی هیچ پیامکی به موبایلم فرستاده نشد.
حالا تکلیف چیه ؟ (220086)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۸
آقا چرا در این مملکت اسلامی کسی جرأت معرفی کردن دونه درشتها رو نداره؟
چرا؟
چرا؟
چرا؟ (220091)
من نادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۲۰:۱۳
متاسفانه مردم نادان فرض شدند .در بدترین شرایط فروش نفت در سال91 درامد دولت شامل فروش نفت وگاز ، خصوصی سازی ، اوراق مشارکت ودرامد مالیاتی به میزان 979میلیارد دلار بوده است اگر جمعیت کشور 70 میلیون فرض شود یعنی سهم هر ایرانی سالیانه 14000 دلار می شود . یارانه ماهیانه 45000 تومان سالیانه فقط 180 دلار می شود یعنی حدود 1 درصد از درامد دولت .  قدیما می گفتند شاه همه پول نفت را خورده . پس الان باید چه بگیم ؟ اون هم در شرایطی که خود دولت میگه تورم 35درصده . یعنی دست دولت تو جیب همه است متاسفم (220113)