به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۲۷۶۶
دكتر حميدرضا جلايي‌پور:

بخدا اصلاح‌طلبان‌ازروحاني‌سهم نمي‌خواهند

گروه سياسي: دكتر حميدرضا جلايي‌پور، فعال سياسي اصلاح‌طلب معتقد است كه حسن روحاني با مشي اعتدال‌گرايي مي‌تواند از پس مشكلات موجود كشور برآيد و پاسخگوي مطالبات باشد. جلايي‌پور در اين گفت‌وگو از بلوغ سياسي جامعه و پختگي اصلاح‌طلبان سخن گفته است.چكيده اظهارات او در گفت و گو با روزنامه اعتماد را مي‌خوانيد:
بخدا اصلاح‌طلبان‌ازروحاني‌سهم نمي‌خواهند
...اصلاح‌طلبان اين انتظار را از آقاي روحاني ندارند كه بيايند و پست‌ها را تحويل بگيرند. اصلاح‌طلبان توقع دارند كه دولت توسط افراد كارآمد و كاربلد تشكيل شود، حتي شايد يك ميانه‌رو كارآمد باشد. كارآمدي دولت در حال حاضر از هر چيزي براي ايران و ايراني واجب‌تر است.
...هم چهره‌هاي برجسته اصلاحات مانند آقاي خاتمي، هم گروه‌هاي سياسي اصلاح‌طلب و هم مردمي كه به آقاي روحاني راي داده‌اند هرگز به دنبال سهم خواهي نيستند. به خدا اصلاح‌طلبان نگران كشور بودند و براي همين هم ائتلاف كردند. مساله اصلاح‌طلبان وضعيت عمومي كشور است كه اين به وضعيت عادي بازگرددتا از شر اين همه بحراني كه بي‌جهت براي ملك و ملت ايجاد كرده‌اند خلاص شويم. واقعا بايد به دولت آقاي روحاني كمك كرد تا ريال ارزش واقعي خود را به دست آورد، پاسپورت ايراني براي خارجي‌ها قابل احترام شود.

...براي نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب اين موضوع اهميتي ندارد كه چه كساني اعضاي كابينه دولت يازدهم خواهند بود. اگر مهم بود كه از آقاي عارف حمايت مي‌كردند. اين مساله خيلي مهمي است كه دوستان صميمي آقاي عارف آمدند و از آقاي روحاني حمايت كردند. اين نشان‌دهنده يك پختگي است.

...آقاي روحاني مي‌توانند از پس مطالباتي كه از ايشان وجود دارد بربيايند. به دو دليل؛ يكي پشتوانه اجتماعي قوي و ديگري تجربه خوبي كه ايشان دارد، البته تجربه اين ۱۶ سال هم همراه ايشان است و من به آينده خوشبينم.

...كساني كه به آقاي روحاني راي داده‌اند اين تشخيص را داشتند كه دولت دهم بحران‌هاي فراواني را براي كشور به وجود آورده و بايد فرمان دولت را در اختيار كسي قرار دهند كه توانايي راندن صحيح ماشين دولت را داشته باشد و نه آنكه بحران‌هاي موجود را ريشه كن كه حداقل مهار كند. يعني كساني كه به ايشان راي دادند خودشان انتظارات خودشان را به نوعي تعديل كرده بودند و اين يكي از ويژگي‌هاي دوره اخير پس از دوره‌هاي گذشته به ويژه دوم خرداد ۷۶ است. بر همين اساس بحث امروز ديگر كف و سقف مطالبات نيست.
...دو مطالبه از ايشان وجود دارد؛ يكي اينكه دولت در چنين وضعيت بحراني به سرعت به سمت كارآمدي حركت كند تا بتواند مشكلات خارجي و مصايب اقتصادي داخلي، سامان‌يابي جامعه كه در هشت سال گذشته منهدم شده بود را مجدد احيا كند. روندهاي نظم‌آور و نهادي زنده شود. آقاي روحاني به اين سمت حركت خواهد كرد تا خرابي‌هارا دوباره بازسازي كند. دومين مطالبه‌يي هم كه وجود دارد تامين امنيت فضاي كسب و كار است و در كنار اين موضوع امنيت جامعه مدني يكي ديگر از مطالبات موجود است. اين انتظاراتي است كه وجود دارد و نمي‌توان آن را به كف و سقف اختصاص داد.

...من خيلي به آينده خوشبينم. در حال حاضر شرايطي به وجود مي‌آيد كه جامعه و توده‌هاي اجتماعي يك ميانه‌روي را انتظار دارد و فكر مي‌كنم دولت آقاي روحاني هم يك دولت كارآمد را سر كار بياورد تا اميد متولد شده در جامعه نه تنها از بين نرود كه هر روز بيشتر و پررنگ‌تر از روز قبل شود.

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۱
قابل توجه دوستان جوان و کم تجربه ای که صحبت از سهم خواهی میکنند و به مصاحبه دیروز روحانی میتازند. (79509)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۰
عزیزان اصلاحات اگر سهم می خواست عارف را خودش معرفی می کرد و رای هم می آورد منتها نمی دانم پشت گرده چه چیزی بود که ما نمی دانیم، به هر حال اصلاحات سشهمی نمی خواهد ولی لااقل انتظار دارد در زبان یک تشکری از نقش غیرقابل انکارشان در پیروزی روحانی بشود (79576)
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۶
بله ما هم معتقدیم که اصلاح طلبان دنبال سهم خواهی نیستند و سربلندی ایران هدف اصلیشونه ولی ظاهرا عده ای از حضرات که هر جا روحانی سخنرانی داره اونا هم هستند دنبال سهمند! یه بوهای بدی میاد فقط خدا کنه من اشتباه کرده باشم چون تا الان هم هیچ تماسی با دکتر عارف برای پیشنهاد معاون اولی گرفته نشده!!! (79512)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۳۵
بابا تازه دو روز گذشته چی میگی تو؟
2 ماه دیگه باید کابینه معرفی بشه.

ضمنا من احتمال میدم خود عارف هم چندان علاقه ای به پست گرفتن نداشته باشه، چون الان خیالش راحته که یه عاقل رییس جمهور شده و به اندازه کافی متخصص دور و برش هست. (79595)
فرزین
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۹:۳۶
تو چی چی میگی واسه خودت............ حالا فرض بر اینکه دکتر عارف میلی به پست نداشته باشند آیا نباید از ایشون تقدیر میشد؟ (79748)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۹:۴۸
نه عزيزم ما هم همين بورا إحساس كرديم ظاهرا باز هم اصلاح طلب ها بأيستي با أخلاق باشند و مثله عارف بأيد بشينند خونه اخه ما هميشه هيزم تنوريم (79759)
مهم نیست
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۸
موافقم ولی از رایی که به روحانی دادم پشیمون نیستم چون سیدمون گفته بود به روحانی رای میده راستی بهار یه سوال چرا همه تبریک گفتند ولی سید تبریک نگفته پیروزیه آقای روحانیو؟سید نگرانتیم ناقلا نکنه خودتم دلت به عارف بوده؟ (79844)
sina
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۸
راست میگه بخدااااا.
بعضیا هی میان میگن فلان شخص باید بشه معاون و فلان شخص باید بشه وزیر و فلان شخص باید بشه مشاور!!!
اینکه نشد... هرچی رهبران اصلاحات تصمیم بگیرن همون بهترینه....
تورخدا تفرقه ایجاد نکنید با این کاراتون.
دو روز دیگه اگر کسای دیگری معاون و وزیر شدن در اذهان مردم شبهه پیش نیاد و لطفن با حمایت از عزیزمون آقای روحانی و حمایت از رهبران عزیز اصلاحات در پیشرفت روند امور کشورمون سهیم باشیم....
تا هیچ گونه تضاد و اختلافی در بینمون نباشد که رمز پیروزی وحدت کلمه هست... (79514)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۸
سلام ...بسیار عالی بود
به نظر من هم جامعه امروز ایران از همه بیشتر به آرامش نیاز داره
شما نگاه کنید زمانی که ما از حقوق اولیه زندگی که داشتن کار و قدرت خرید متوسط و... هست، محروم هستیم نمی تونیم دنبال مطالبات جناحی باشیم
خیلی ها محتاج نون شب هستن و این عاقلانه نیست در این وضعیت "انتظارات فضایی!!" داشته باشیم
من خودم از طرفداران اصلاحاتم ...اما برای رای که دادم "منت" نمی گذارم.
و نمی گم چون من رای دادم به آقای روحانی اون هم باید فقط به اصلاحات بپردازه
من به بهبود معیشت و عقلانیت و تخصص محور بودن کابینه رای دادم
نه به چیز دیگه ای
این رو هم در نظر بگیرید که تا دوهفته پیش همه از ترس آقای جلیلی حاضر بودن به هرکی شده رای بدن که ایشون نیان! یادتون رفت؟ (79515)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۹
کاملا موافقم. شان اصلاحات بسیار بالاتر از سهم خواهی است. مسلما همه ی ما باید کمک کنیم که دولت تدبیر و امید از پس مشکلات فراوانی که سر راهشه بربیاد، و این اصلا به معنای پذیرش و حمایت بی چون و چرا نیست. به قول یکی از بزرگان اصلاح طلب شهر ما ، از فردای انتخابات اصلاح طلبان از بزرگترین منتقدان دکتر روحانی خواهند بود. (79516)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۳۲
احسنت به اقای جلایی پور کاش همه این طرز فکر رو داشتند. (79518)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۳۷
"راي نيروهاي سياسي اصلاح‌طلب اين موضوع اهميتي ندارد كه چه كساني اعضاي كابينه دولت يازدهم خواهند بود. اگر مهم بود كه از آقاي عارف حمايت مي‌كردند. اين مساله خيلي مهمي است كه دوستان صميمي آقاي عارف آمدند و از آقاي روحاني حمايت كردند. اين نشان‌دهنده يك پختگي است."
بسیار موافقم ! (79519)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۳۸
بهار خواهش میکنم چاپ کن، آقای جلائی پور عزیز، این کاملا آشکار است که اصلاح طلبان سهم نمی خواهند، اصلاح طلبانی که از جنس خاتمی هستند پاک ترین ها بودند، اصلا مساله این نیست، مساله این است که چرا مواضع روحانی قبل و بعد از انتخابات تا این حد عوض شده؟ ایشان قبل از انتخابات هم می دانستند در صورت انتخاب شدن رئیس جمهور کل مردم هستند، چرا آن وقت تندروی میکردن و حرفهای مردم پسند می زدند؟ همه میدانیم که سطح توقعات مردم الان دیگر در حدی نیست که ایشان می فرمایند، مردم دیگر تحمل یک اصولگرای دیگر را ندارن، ایشان باید آن موقع میگفتند ای مردم بنده نمی توانم خواستهای شما و اصلاح طلبان را پاسخ دهم، این است مساله الان ما، جشن و شادی مردم به خاطر عشق به روحانی نبود، مردم تصور میکردند ایشان لااقل روی حرفهای قبل از انتخابات خود می ایستند، فضا کمی باز میشود، اقتصاد بهتر میشود، مردم فکر میکردند خودشان پیروز هستند نه سایت مشرق و صدا و سیما، من به شخصه از دیروز تا الان به شدت اعصابم خورد شده است و هزاران بار با خود گفته ام که شاید گول خورده ام و پشیمانم. (79520)
رزمنده
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۴
واقعا هم همینطور است اگر از عارف ابه عنوان معاون اول ستفاده نکند ما دیگر به ایشان رای نخواهم داد. دوم قرار مون نبود دوباره چهره اینها استفاده کنیم حالا میشود از چهره معتدل مثل آقای ولایتی استفاده کرد .
سوم این که ریس جمهور کل مردم ایران هست درست ولی اقای روحانی علنا اعلام کند که با حمایت خاتمی و رفسنجانی توانسته است اعتماد مردم را جلب کرده است . و نظرات ایشان برایش اهمیت دارد . (79841)
مهم نیست
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۰
موافقم دوست من (79847)
یک اصلاح طلب معتدل
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۰
من با نظر اقای جلایی پور کاملا موافقم. اقایان اصلاح طلب تندروی ممنوع! لطفا!
صبور باشید. زمان بدهید. (79522)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۲
...من خيلي به آينده خوشبينم.
به امید ایرانی آباد
:) (79523)
هادی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۲
چرا خاتمی تبریک نمیگه ؟ (79524)
جانم فدای خاتمی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۴
نشست خبری روحانی رو دیدم
الحق والانصاف لباس ریاست جمهوری برازنده روحانی هست. نمیدونم چرا وقتی جواب خبرنگارها رو با ادبیات شیک و اتو کشیده و در عین حال با زیرکی خاصی میداد یک لحظه یادم به سید خاتمی عزیز افتاد و بعد گفتم اولین مزیت ریاست جمهوری این مرد، این باشه که احمدی نژاد با اون ادبیات کوچه بازاری و سیاست بی سیاستیش دیگه جلوی چشممون نیست. خدا رو واسه این شکر کردم :) (79526)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۱۶
اشکال احمدی این بود که هر چه در دلش بود به زبان می آوررد..نه مثل شیخ دیپلمات ....4 سال بعد نمیگم یک سال دیگه قیافه تون دیدنیه..... (79831)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۸
اصلاح طلبان سهم درکابینه نمی خواهندتنها چیزی که می خواهنداین است که ارزش پول ملی رابرگردانند وگرانی را ریشه کن کنند ودولت اینده به اشتغال وتولید توجه بیشتری کند.دوست ندارند اقای روحانی ازوزرای دوران اصلاحات وسازندگی وحتی وزرای دولت کنونی استفاده کند.ایشان می تواند به عنوان مشاوره ازانها استفاده کندتا ازتجربیات همه ی انهابهره مندشوددرعوض درکابینه ی خودازنیروههای جوان استفاده کند.می تواند درهروزارتخانه اتاق فکری از نیروهای باتجربه وکارشناس وصاحب تئوری داشته باشد تا بتوانندپشتوانه ای برای وزارتخانه ها باشندوبه این شکل اصلاحات موردنظر راپیش ببرند. (79528)
ایوب
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۹
انشاالله اوضاع داخلی و خارجی بهتر شود. (79529)
ا- پاشاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۱
با نظر آقای دکتر جلایی پور موافقم اما امیدوارم ایشان از افرادی که قبلا امتحان خوبی در زمینه مدیریت سیاسی،اقتصادی فرهنگی پس نداده اند در کابینه خود استفاده نکند. (79530)
طیبه
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۱
حتما آقای روحانی در خودشون این توانایی رو دیدن که میتونن به طور صحیح به قانون اساسی عمل کنند و اومدند تو صحنه
اجرای صحیح قانون اساسی مسوایست با عدالت
و عدالت مسوایستت با به کارگیری همه پتانسیل های کشور
و این به کارگیری یعنی مشارکت خرد و کلان عرصه سیاسی اقتصادی
باید صبر کرد
باید کمک کرد
نباید تندروی کنیم
نباید بذاریم تفرقه ایجاد شه و بهش دامن زده شه
الان با 76 و 80 فرق داره
الان دنیای بزرگ اینترنتی رونق پیدا کرده که هم میتونه مخرب دولت جدید باشه و کمکش
پس هر کسی میتونه تو کمک یا تخریب دست داشته باشه
باید دست به دست هم بدیم تا دولت رو به هدفش برسونیم

یا حق (79531)
نادری
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۶
واقعیت را بیان کرده وانتظار هم این است که همه باهم دست در دست ایرانی آباد وآزاد بسازیم حال هر کس تواناتر باشد باید بکارگیری شود اعم از اصلاح طلب یا اعتدال گرا ویا اصلاح طلب ( که این یکی بعید است چون هشت سال عملکرد آنرا نظاره کردیم وسرنوشتی داریم که بخاطر آن این حماسه اتفاق افتاد ) یا کارگزار یا . . . به هرحال ایران نیازمند توانائی مدیرانی است که کاردان وکاربلد وجسور باشند . (79533)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۱
کسانی که میگن عارف باید معاون اول باشه بدونند ایشون به خاطر قدرت کنار نکشید .
به خاطراین رفتند کنار مه دروغگویی ریا عوام فریبی توهین یک دندگی خودکامگی برای 8 سال دیگه تو این کشور ساکن نشه.
انشاالله هر تصمیمی که دکتر روحانی میگیرند به صلاح مملکت باشه حالا چه عارف معاون اول باشه چه جای دیگر مشغول به کار باشه. (79534)
واقع بین
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۴
کاملا درسته قبول داریم ......... قابل توجه اوناییکه هیچی نشده پشیمونن از رأی دادن به آقای روحانی بابت حرفای کنفرانس خبریشون (79535)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۹
بهار جان برو فرارو ببین افرادی که به اصطلاح خودشونو اصلاح طلب میدونن تو نظرات چطوری واسه روجانی خط ونشون میکشن (79536)
حواس جمع
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۲۸
اونا اصولگراهای منافق اندکه مبخوان تفرقه بندازن،هوشیار باشیم.ما باید بدونیم که روحانی قدر عارف رو بهتر از ما میدونه و با عقلانیت داره پیش میره. (79845)
آزاده
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۱۶
چی میگی ؟
اتفاقا باید اکثر کابینه اصلاح طلبها باشن
این همه زحمت کشیدیم که تندروها بیان سره کار
باز روز از نو روزی از نو!!!! (79539)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۴۰
اول بگو چند سالته، بعد نظر بده
احتمال میدم دوران خاتمی رو در کودکی سپری کرده باشی، وگرنه الان تندروی نمیکردی
بهت پیشنهاد میکنم یه مطالعه راجع به دوران خاتمی و اینکه چگونه اصلاح طلبان تندرویی مثل شما کمر اصلاحات رو شکستند داشته باشی آزاده خانوم... (79598)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۱۷
قربونت برم جلائی پور جان، مستر روحانی حتی اسمی از ائتلاف نیاورد که شما میگی اصلاح طلبان به خاطر سهم ائتلاف نکردند! سخنرانی اول مواضع یک رئیس جمهور رو تعیین میکنه، از الان اینطوریه وای به حال بعدش... (79541)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۲۰
باید سعی کنیم این پیام رو به همه برسونیم که اصلاح طلبان به دنبال اخلاق، اعتدال، پیشرفت همه جانبه و از همه مهمتر اصلاح هستند و نه به دنبال قدرت. اصلاح طلبان صبور هستند، توی این سالها این اصلاح طلبان بودند که تهمت، تحقیر و زندان رو تحمل کردند و مردم هم این رو متوجه شدند و نتیجه انتخابات هم این رو نشون داد. (79542)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۳۳
درسته!
اگه می خواستیم حداکثری باشیم که می گفتیم یا خاتمی یا اصلا انتخابات بی انتخابات!
وقتی آمدیم به حسن روحانی رای دادیم یعنی اولویت اول و دوم ما خروج کشور از شرایط بحرانی است . چه داخلی چه خارجی. تا موقعی که شرایط بحرانی باشه هر گونه تغیر ساختاری کشور را می لرزاند. همان طور که پیش تر آقای خاتمی گفتند مشکلات کشور آنقدر زیاد است که اگر شخصی رئیس جمهور شود و همه نهاد ها و سازمان ها و .. هم با او همکاری کامل کنند 4 سال لازم است که به نقطه 0 باز گردیم. پس به قول آقای هاشمی :
هاتف آن روز به من مژده این دولت داد / که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند. (79546)
آرش روشن
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۷
مدتی دست از نقادی برداریم و بگذاریم شیخ حسن. روحانی کابینه مورد نظر خودش رابچینه.
به آینده خوشبین باشیم و منتظر (79548)
وحید
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۰۱
درست است که اصلاح طلبان از روحانی سهمی نمی خواهند اما رمز موفقیت روحانی در این است که در کابینه اش از اشخاصی سالم و درستکار و قاطعی استفاده کنند که در میان مردم دارای پایگاه اجتماعی مناسب هستند و به صفت شجاعت و جسارت شناخته می شوند. اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز یکی از این اشخاص است که در میان روشنفکران و آذری ها از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و نظرسنجی های روزهای انتخابات هم همین واقعیت را نشان می داد. حضور اعلمی در کابینه این فرصت را برای روحانی ایجاد خواهد کرد که از سواد و شجاعت و قاطعیت و سلامت وی برای افزایش محبوبیتش استفاده کند (79550)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۱۶
نرود میخ آهنی در سنگ (79557)
توسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۳۰
افرین موافقم (79561)
حسام
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۴۹
به نظر من دوستان اصلاح طلبي كه از كنفرانس ديروز دكتر روحاني و عدم جبهه گذري ايشون كمي نا اميد شده بودند با خوندن اين مقاله كمي آرام شده باشند، دوستان عزيز چند نكته جلب مي كنم:
- هرگز از رهبرانمان جلو نزنيم كه نتيجه آن را يكبار متاسفانه چشيده ايم
- مطمئنأ آقايان خاتمي و هاشمي هماهنگي هاي لازم را انجام داده اند،
- مواظب باشيم امثال شريعتمداري ها و كيهاني ها اعتداليون و اصلاحات را از هم جدا نكنند كه اين روزها عجيب زخمي و سردرگم هستند و زهردار
- اوضاع يك شبه به اين وضع نرسيده كه يك شبه بشود درستش كرد
- ما جمعيت كثير اصلاح طلب به تفكر و تعقل و تدبير مسلح هستيم نگذاريم بي صبرمان كنند كه بي اعتبار ميشويم،
در آخر؛ ياد آن نامه ي دانشجوي عزيز افتادم به عارف محبوبمان (( راي ام عارف ، نوشتم روحاني، خواندم اصلاحات)) ، و اما افراطيون تماميت خواه ما ( اصلاح طلبان) به آنچه ميكنيم و كرده ايم آگاهيم و به مكرهايتان و درد بي درمان امروزتان آگاهتر
تازه شد اصلاحات (79572)
آزادی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۵۸
بابا چندبار بگیم رفسنجانی رهبر اصلاحات نیست، چند بار باید بگیم؟! (79609)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۱:۵۸
احساس میکنم سرمونو با این حرفا شیره می مالن تا کارشونو بکنن (79823)
مهم نیست
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۴
اگه آقای خاتمی هماهنگه پس چرا تبریک نمی گه من فکر می کنم یه خبرایی هست. (79849)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۵۶
فقط كوتوله هارو بندازه بيرون. كسايي كه اين 8 سال خون به دلمون كردند . فقط ديديمشون و هيچي نتونستيم بگيم هعمينا پدرونو درمياوردن . (79574)
داود
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۴:۵۷
درود به شرافتت اقای دکتر جلالی پور
نکته:
اقای حداد عادل گفت به نفع اصولگرایان کنار میروم
اما
اقای عارف فرمودند به نفع کشور و ملت عزیز کنار میرم
اینم منش و تفکر اصلاح طلبها (79575)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۷:۳۷
دقیقاً (79648)
یک ایرانی
Europe
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۳
طرف صحبتم با کسانی است که به خاطر رایشان به روحانی دچار شک و یا پشیمانی شده اند
دوستان، من هم مثل شما ارمان ها و اهداف بسیار بلندی دارم .من خودم به شخصه دوست داشتم به تاجزاده رای می دادم نه روحانی.
اما شرایط حاضر چاره ایی جز رای دادن به روحانی نگذاشت
به عقیده ی پیروزی روحانی را نباید به عنوان هدف در نظر گرفت بلکه وسیله ای است برای تلطیف فضا تا بتوان رئیس جمهور ارمانی را به قدرت رساند.
دوستان، خواهش می کنم صبر داشته باشید و انتظارتان را پایین بیاورید .
به عقیده ی من همین که توانسته ایم کسی را رئیس جمهور کنیم که عزیزان ما را فتنه گر نخوانده و اعلام کرده برای رفع حبس با قوای دیگر گفتگو می کند دستاورد بزرگیست
توجه داشته باشید که قبل از اقای روحانی بهترین اظهارنظر از سوی افراد در حاکمیت توسط اقای عسگراولادی درباره وقایع 88 اعلام شده بود که البته بازهم ایشان را مفتون یا فتنه زده انگلیس و بقیه خوانده بود
خواهش می کنم نامید نشوید توقعتان را پایین بیاورید و شرایط حکومت را در بی تاثیر نبینید
من امیدوارم چرا که رئیس جمهوری ارمانی من یعنی تاجزاده ی دلاور و استوار خودش در زندان به اقای روحانی رای داده (79580)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۵۷
رئیس جمهور آرمانی من خاتمیه، ای خدااااااااااااااااااااااااااااا به کی بگم (79608)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۱:۵۹
به من بگو (79824)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۵
جانا سخن از زبان ما می گویی:))))) (79851)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۳
باز این بهارو خریدن، بابا چند بهتون میدن ما دوبرابرشو بدیم؟ درسته وضع اقتصادی خرابه و شما هم به پول احتیاج دارید ولی دیگه تا اینقدر؟ (79581)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۴۳
خجالت بکش (79599)
فردوسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۷
انشاا... در انتخابات اتی اصلاحات با قوت بیشتر بحقش میرسه (79593)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۹:۲۳
ان شاءالله (79731)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۶:۲۵
والا ما دیگه راضی بودیم به هر چیز کمی از یه پدیده تو کشورمون اما همونم نبود و مردم خودشون با هزار بدبختی داشتن چرخ زندگیشونو میچرخوندن، حالا چه برسه به جایگاه!!
بهار چرا نظر نذاشتی واسه صفحه ای که مصاحبه شجونی رو زدی!!!!! نکنه میترسید!
باید ملت جوابشو میدادن.آخه حرفای یک طرفه اینا تا کی باید بی جواب بمونه وتحمیل شه؟!! (79623)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۶
من صحبت ایشون رو کامل قبول ندارم اصلاح طلبان اگه حمایت نمیکردن روحانی رای نمیاورد (79626)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۰۱
برو بابا (79825)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۹
یعنی چی برو بابا؟مگه حرف ناحقی زده که میگی برو بابا برو بابا به امثال شما که وقتی خرتون از پل گذشت مارو فراموش می کنید در ثانی من مطمئنم آقای روحانی حامی اصلاحاته در ضمن دوستان انتظار نداشته باشید دوران طلائیه سیدمون دوباره بیاد چون سید اصلاح طلب کامل بود ولی آقای روحانی اصولگراست بالاخره ما خودمون به آقای روحانی رای دادیم و باید تا آخرشم بایستیم یا علی. (79856)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۶:۳۶
من فكر ميكنم كه تا زماني عارف معاون اول نشه يا حداقل بصورت رسمي روحاني ازش تشكر نكنه خاتمي هم به روحاني پيام تبريك نميفرسته
عجب از اين كارهاي خاتمي خوشم مياد
رادمرديه (79628)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۶:۴۸
صبر بزرگترین خصوصیت یک فرد آشنای با سیاست است آقای روحانی دیروز با درایت پاسخ دادند دیپلماسی پنهانی که متکی به حمایت مردم باشد بهتر جواب می دهد ، آقای روحانی با منش اعتدالی خود حنما به پیشبرد پروژه اصلاحات که همان حامیت مردم است کمک خواهند کرد با ناامیدی خود آب به آسیاب اقتدارگرایان نریزیم و همین سه مطالبه ای که آقای جلایی پور فرموده اند یک صدا از آقای روحانی بخواهیم فرقی نمی کند چه کسی کار را انجام دهد مهم این است که کار انجام شود. (79632)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۰۵
من فقط یک سوال در مورد جهت و سمت و سوی موضع گیری اصلاح طلبان در برابر آقای روحانی دارم؟
آقای خاتمی با توصیه به عارف مبنی بر کناره گیری و انصراف از انتخابات موجبات این پیروزی را برای آقای روحانی فراهم کردند، حال آن که با گذشت بیش از چهار روز خبری از تبریک و یا حتی یک اظهار نظر از سوی آقای خاتمی نبودیم...آیا ما جوانان اصلاح طلب در رای دادن به آقای روحانی به توصیه آقای خاتمی مرتکب خطا شدیم؟؟؟؟؟ (79826)
اتحاد
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۲۳:۵۶
ما با اتحاد و یکرنگی پیروز انتخابات شدیم،با اتحاد و یکدلی به جام جهانی صعود کردیم...این هفته هفته اتحاده تو رو خدا خرابش نکنین...کنار هم باشیم با اتحاد با یکدلی.کلید موفقیت ما اتحاداست و این چیزی است که اصولگرایان را به وحشت انداخته...اتحاد اتحاد اتحاد (79901)