به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۷۸۹۵۳
لغو جلسه تعیین مالکیت سرخآبی‌ها

2-3 روز دیگر نتیجه مزایده اعلام می‌شود

گروه ورزشی: اعلام برنده مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لغو شد اما مشاور سازمان خصوصی سازی می‌گوید که بی تردید برنده مزایده چهارم اعلام خواهد شد و تعویق اعلام برنده به معنای متوقف کردن خصوصی شدن 2باشگاه نیست.
2-3 روز دیگر نتیجه مزایده اعلام می‌شود
در شرایطی که خبرنگاران خود را آماده حضور در سازمان خصوصی سازی و مخابره آنلاین خبرهای مربوط به مزایده چهارم می‌ کردند، دقایقی پیش از سازمان خصوصی سازی خبر رسید که جلسه تعیین نام برنده مزایده چهارم لغو شده است.

این در حالی است که از صبح امروز اخبار دقیقی مبنی بر احتمال از دستور کار خارج شدن خصوصی سازی دو باشگاه به بیرون مخابره شده بود. ظاهرا روز گذشته جلسه ای با حضور سران این پروژه برگزار شده و نتیجه آن، همین به تعویق انداختن جلسه اعلام نام برنده بوده است. در حال حاضر مشکل این است که وزارت ورزش با وجود اینکه با موضوع خصوصی سازی دو باشگاه که از سوی مجلس به این مجموعه تکلیف شده بود، با آن مخالفتی نکرد اما به نظر می‌ رسد ابهام های مالی شدید خریدار شماره یک یکی از دو تیم عامل اصلی تصمیم گیری خصوصی سازی برای لغو جلسه اعلام نام برندگان مزایده چهارم است.

در شرایط فعلی دو خریدار برای پرسپولیس و یک خریدار برای استقلال در جدول باقی مانده بودند که خریدار استقلال (شرکت سمند وابسته به ایران خودرو) نیز با مخالفت جدی نمایندگان مجلس، از حضور در مزایده انصراف خواهد داد. دو نامزد خرید پرسپولیس، شرکت استیل آذین ایرانیان و بهنام پیشروی کیش هم هر کدام به دلایلی برای خرید پرطرفدارترین تیم ایران چندان مطمئن به نظر نمی‌ رسند و بنابراین فعلا تصمیم بر این شده که برای بار دوم اعلام نام برنده مزایده چهارم به تعویق بیافتد تا دولت در این باره تصمیم نهایی را بگیرد. در حال حاضر جدی ترین راه پیش رو ادامه کار با وزارت ورزش با یک فرمول تازه و تزریق به موقع منابع مالی به دو باشگاه برای حضور جدی و فعال سرخابی ها در فصل نقل و انتقالات است.

سبحانی:2، 3 روز دیگر نتیجه مزایده اعلام می‌شود
مشاور سازمان خصوصی سازی ادعا می‌ کند که بی تردید برنده مزایده چهارم اعلام خواهد شد و تعویق اعلام برنده به معنای متوقف کردن خصوصی شدن 2باشگاه نیست.

جعفر سبحانی در این باره به "ورزش سه" گفت: واقعا ما فکر می‌ کردیم که امروز مصوبه هیات واگذاری به دستمان خواهد رسید و به همین دلیل اعلام کردیم که ساعت 14 برنده مزایده را اعلام می‌ کنیم. اما همه دیدند که ما چقدر صداقت داریم و به محض اینکه متوجه شدیم مصوبه امروز به دستمان نمی‌ رسد، به خبرنگاران اعلام کردیم که اعلام نتیجه مذاکره به وقت دیگری موکول شده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا مصوبه هیات واگذاری امروز به سازمان خصوصی سازی نرسید هم گفت: دلیل آن این است که وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر دادگستری در سفر استانی بودند و به همین دلیل نتیجه مذاکره به امضای هیات واگذاری نرسید.

مشاور سازمان خصوصی سازی در مورد اینکه گفته می‌ شود اراده ای برای خصوصی شدن دو باشگاه وجود ندارد هم گفت: اصلا همچین چیزی نیست. با اطمینان می‌ گویم که همه برای واگذاری دو باشگاه بسیج شده اند و هیچ کس مخالف واگذاری دو باشگاه نیست. سبحانی در پایان گفت: انشاالله ظرف دو، سه روز آینده نتیجه برنده مزایده را اعلام می‌ کنیم تا همه حرف و حدیث ها تمام شود. ما می‌ خواهیم این دو باشگاه در یک مسیر خوب واگذار بشوند.

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۱۸:۲۰
اصن دوباره برای بارپنجم مزایده برگزارکنید. (304869)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۲۳:۵۳
عمرا خصوصی بشن (304888)
هموطن با دو چشم بینا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۰۲:۲۵
خیلی واضحه که دلشون نمیخواد این دو باشگاه که سکوی پرتاب سیاسیون هست رو مفت مفت از دست بدن آخه صحبت 30 میلیون طرفداره یعنی همه کاری میتونن با این دو تا باشگاه انجام بدن بجز بدنش بخش خصوصی که محبوبیتش نصیب کسی دیگه بشه . (304891)