به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۲۷۹۳
نامه يك ايراني به رييس‌جمهور منتخب

رای من، رای به زندگی و شادمانی بوده است

گروه سياسي: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال متني به سايت كه خطاب آن آقاي حسن روحاني «رييس‌جمهور منتخب مردم ايران» مي‌باشد چنين نوشته است:
رای من، رای به زندگی و شادمانی بوده است
سلام آقای رئیس جمهور! پیروزی ِ مردمم را به شما شادباش می‌گویم. من هم چون بسیاری به شما رای دادم. چون بر این اندیشه بودم که شما به اعتدال، که روح ِ ایرانی است، نزدیکترید... من به قطره‌قطره خونهایی که برای حفظ ِ این آب و خاک بر زمین ریخته رای دادم. به شما رای دادم که دارو ارزان شود و پدری سرشکسته به خانه نرود؛ و دخترکان ِ زیبای سرزمینم را در "حجره‌ی دلگیر" به زنجیر نکشند. و آسوریان و زردشتیان از سرزمینمان نگریزند.

آقای رئیس‌جمهور! رای من، رای به زندگی و شادمانی است. رای به تعامل با جهان و اندیشه‌هاست. رای به اقتدار ِ سرزمینم و مرزهای آن است. رای ِ من رای به خداوند ِ جان و خرد است. رای ِ من، رای به خلیج ِ همیشه پارسی است که عاجزان ِ از تلفظ ِ آن، می‌کوشند آن را با مشتی دلار به نام ِ خود کنند. رای ِ من، رای به حفظ ِ منافع ِ مشروع ِ ما در منطقه است، بی آن که بهانه‌ای به دست ِ قدرتهای بزرگ بدهیم.

آقای رئیس‌جمهور! من به رهبری رای دادم که در بزنگاه ِ تاریخی روی به مردمش کرد و حتا از آنان که با نظام مشكل دارند، خواست که برای سرزمینشان رای بدهند. من رای به بخشش اما نه فراموش کردن داده‌ام. من رای به پیشرفت و آبادانی داده‌ام. من رای به کودکی‌ام داده‌ام که در سالهای جنگ و سختی نپوسید و بالید من رای به سادگی و صداقت ِ پدر و مادرم دادم که در این سالهای سخت پیر شدند و هنوز نگران ِ میهنشان اند.

آقاي رييس‌جمهور؛ رای ِ من حق ِ زیستن دادن به آن کودک ِ کرد و بلوچ و عرب و آذری است که اگر از من و شما "ایرانی‌تر" نباشند کمتر نیستند؛ و ناپاک بیگانگی سعی در بریدن ِ مهرشان از مادر دارند. رای ِ من، رای به زنده ماندن ِ زنده‌رود و اورمیه است. رای به ماندن ِ یوزپلنگ ِ ایرانی و جنگلهای هیرکانی است.

آقای رئیس جمهور! نام ِ شما برای بسیاری از مردم ِ ایران که شبها سر بر سجده می‌گذارند، نامی است مقدس؛ چرا که این مردم از سپیده‌دمان ِ تاریخ رشته‌ی پیوند با پروردگار ِ یگانه داشته‌اند و از نگاهشان "روحانی" محترم است. ناامیدشان نکنید.

آقای رئیس جمهور! رای ِ من نه به شما، بلکه به اعتدال و صلح بود. من به تمرین ِ دموکراسی رای دادم. من از آن نسلی هستم که جنگ را دیده است و معنای آن را می‌فهمد، با ذره ذره‌ی وجود. من نمی خواهم سایه‌ی شوم ِ جنگ ِ دیگری را بر این فلات ِ کهن ببینم. در این وانفسا که کم نیستند کسانی که سرزمینمان را تکه تکه می‌خواهند، هر یک به سودای خویش.

آقای رئیس جمهور! مردم ِ ایران در این انتخابات تمام ِ نجابت و گذشت ِ خویش را به نمایش گذاشتند. بار ِ سنگینی بر دوشِ شماست. قدر ِ این بار را بدانید که به قول ِ بیدل: "بار بردار ز دلها که در این راه ِ دراز آن رسد زود به منزل که گرانبارتر است"
و آقای رئیس جمهور! فراموش نکنید رای ِ من برای چه بوده است...

۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۹
آری آری
بار بردار ز دلها که در این راه دراز آن رسد زود به منزل که گرانبار تر است (80045)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۵۲
آقاي رييس جمهور من به شما راي دادم تا علاوه بر اينكه مشكلات معيشتي من را حل مي كنيد مشكلات زنداني ها و حصري ها را هم حل كنيد ، آقاي دكتر ما مردم ناسپاسي نيستيم ، دلم برايشان تنگ شده است (80155)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۱:۲۱
لطفا کمی صبر کنین اقای روحانی یه شبه نمیتونه معجزه کنه.بعدشم محدودیت ها هم در نظر بگیرین خیلی از کسایی که در قدرت هستن زندانیای سیاسی رو فتنه گر میدونن پس ازادی اونا کار اسونی نیست (80451)
بچه گیلان
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۲۲
به خدا جمله به جملش حرف دل منه
من یه کارشناس ارشد بیکارم فرزند جنگم زندگی پدر و مادرم سر باطل شدن صنعت چای از عرش به فرش کشید
در ضمن عاشق دکتر روحانی و ادب و اعتدالشم (80047)
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۲۴
آقاي رئيس جمهور و من به شما راي دادم تا خشك شدن درياچه اروميه را سبد برنامه دولت دهم خارج كنيد (80048)
بندری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۲۸
احسنت آفرین به دیدگاه اصلاح طلب واقعی (80049)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۰
آقاي رئيس جمهور به شما راي دادم تا بار ديگر از ته دل بخنديم و شادي كنيم و كسي دلش از اين كارا نگيرد و ناراحت از خنديدن ما نشود (80050)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۱
بسیار زیبا بود. درددل ما را به زیبایی بیان کرد. امیدوارم گوش شنوایی باشد. (80051)
تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۳
درود بر تو واقعاً زیبا نوشتی (80052)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۶
راي به روحاني = راي به تغيير رويه زندگي و درخواست كمك براي خروج از اين حالت (80053)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۷
من یه مقاله نوشتم اما نمیدونم تو کدوم قسمت ارسال کنم که به عنوان مقله وارد شده نمایش داده بشه.لطفا راهنمایی کنید
............................
بهارنيوز: به نشاني ايميل سايت كه در قسمت تماس با ما ذكر شده است. (80055)
بهروز
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۱
... و رای دادیم تا دیگر کسی بخاطر عقیده اش بخاطر رای اش و بخاطر اعتراض مدنی اش هرگز در زندان و حصر نباشد (80059)
حسام
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۲
عالي بود، من هم با اجازه چند سطر به آخر ش اضافه مي كنم: آقاي روحاني فراموش نكن من براي چه راي دادم، من راي دادم براي شرف ايراني كه با تندروي ها لگد مال شد، من راي دادم براي عمل به قانون، من راي دادم تا نظامي هايي كه وظيفه آنها حفظ مرزهاست در اقتصاد وارد نشوند، من راي دادم همه در برابر قانون نه بلكه در پناه قانون باشند (80071)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۴۸
حسام در عین حالی که حرف دلت رو میزنی تند رو نکن و مواظب گفتمان به اصطلاح با تمدن خودتون باشید . (80272)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۰:۳۲
میشه دقیقا تندروی ایشون رو مشخص کنین کجا بود؟ (80375)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۳:۱۷
شما عدم حضور نظامیان در میادین اقتصادی رو تندروی میدونی؟؟ (80503)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۲
خيلي زيبا بود اشكم در امد خدايا به حق مولامون امام زمان كه غايب هست ولي هستش و ما رو ميبينه دست آقاي روحاني رو بگير تا وعده هايش را عملي كنه.الهي آمين (80074)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۳
آفرین بر این دلهای پاک و واقع بین ... به خودم میبالم . درود و درود (80075)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۳۸
دقیقا رای من هم به زندگی و شادمانی بوده است، و تنها کسی را که احساس کردم توانایی انجام آن را دارد جناب دکتر حسن روحانی بود و برای همین به ایشان رای دادم (80086)
رسول
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۳:۴۴
دست مریزاد (80087)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۱
خیلی زیبا (80101)
زاهدان
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۶
ما كه راي نداديم
پشيمون هم نيستيم
دو رو هم نيستيم ! (80104)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۳۱
اقای رئیس جمهور به دو دلیل به شما رای دادم اول حمایت سید بزرگ وعارف عزیز وبعد هم به خاطر سرزمین عزیزم ایران ولی پدری هستم که از صبح تا نیمه های شب کار میکنم ودر آخر خجالت زن وبچه هایم را میکشم ومیدانم مردمانی هستند که شرائط زندگیشان از من سخت تراست امید ما به شماست کار یکنید (80106)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۴۲
سرت رو بالا بگیر که روسیاهی به ذغال می مونه نه به شرافت تو، سرت رو بالا بگیر که دست دراز نکردی و دست به زانو زدی، سرت رو بالا بگیر که ... (80269)
حسین
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۳۷
افرین !رای من هم همینگونه بود . (80108)
naser
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۳
آفرین افتخار می کنم به این هموطن عزیز من تا قبل از انتخابات از ایرانی بودنم از این که با همه دنیا سر جنگ داشتیم از اینکه خیلی اوقات از نزدیک دیدم که بعضی از مردم از سر نداری نیمه های شب یالای سر سطلهای نزدیک میوه فروشیها میروند و کیسه های خود را از سطل زباله پر می کنند از اینکه بانک های ما به آدمهای نیازمند برای ازدواج یا تهیه مسکن و غیره وام نمیدهند ولی به نورچشمیها بدون ضامن وامهای میلیاردی می دهند از اینکه من برای ازدواجم پنج سال صبح تا شب تا دیروقت کار کردم تا بتوانم وسائل اولیه زندگیم و پول پیش خانه را تهیه کنم از اینکه بعد از هشت ماه هنوز نتوانسته ام به یک سفر دوروزه با همسرم بروم از اینکه همه جوانها مشکلات من را دارند از اینکه همه می گویند باید صبر کنید از اینکه سختیها پایان ندارند از اینکه در کشور خودم غریبم از اینکه هیچگونه سرگرمی نداریم از اینکه فقط گشت ارشاد داریم تا جلوی بد حجاب ها را بگیرند انگار که در کشورمان هیچ مشکلی نمانده جز رفع بد حجابی از اینکه امنیت در کشورمان نمانده و........... اما الان چند روزی است که مردم شاد هستند و خوشحالی می کنند امید وارم آقای روحانی دوباره کشورمان را جلا ببخشید و رنگ وبوی تازه ای به زندگی مردم ببخشید تا دوباره ما به کشورمان افتخار کنیم (80118)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۲۴
تمام نوشته هایت را قبول کردم فقط فرق من با شما این است که من چهارسال است که مسافرت نرفتم چند روز پیش حرم امام رضا رانشان میداد که اشک در چشمان خانمم حلقه زد وگفت ای کاش پول داشتیم میرفتیم امام رضا (80137)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۴۷
ای گفتی!! (80271)
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۵
سالها بود که از ته دل خوشحال نبودم . امروز خوشحالم چون احساس میکنم مسولیتم را انجام دادم و رای به عقلانیت و صلح و ارامش داده ام. (80120)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۴:۵۶
شادی -تهران هموطن برخیز تا کاری کنیم /این دیار را مست و پرغوغا کنیم (80121)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۱
سلام اقا یا خانم گرامی که این متن پراز احساس و واقعیتو نوشتی چرا ما مردم ایران همیشه از دیگری توقع درست کردن ایرانو داریم چرا نمیخواهیم قبول کنیم از دست یک نفر کاری برنمیاد چرا نمیخواهیم واقع بین باشیم اچرا از خود مان نمپرسیم چرا ایران این شد !!!!!!!!!! و هزار چرای دیگر...... (80173)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۲:۳۳
فرهاد عزیز سال 88 به کسی رای دادیم که خیلی از این مسایل نباشد ولی به هر دلیلی نشد مردم در شرایطی هستند که تلاش می کنند تا کارشان به بیمارستان و مصرف داروهای چینی نکشد. لازم است بدانید همه کارخانه های که روز به روز در حال تعطیلی است توسط مردم این مملکت ساخته شده است (80485)
نورعلی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۷:۲۲
رای به روحانی رای به عزت و افتخار ایرانی است (80215)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۰۲
من درهردوره به کسی رای میدهم که به افکارواعتقاداتم نزدیکتراست حتی اگر بدانم رایم به سرانجام نمی رسدوچه خوب است که بدانیم هر رایی که به صندوق ریخته میشود قدمی است برای رسیدن به اهداف مورد نظرمان... (80236)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۱۴
دوستان منتظر سوار بر اسب سفید نمانید، ایران به دست من و شما ساخته خواهد شد، او فقط یک نفر است.
اگر به ساختن ایرانی آباد فکر می کنی برخیز و یاری کن. (80243)
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۱:۴۰
شعار نده عزیز... (80462)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۰:۲۲
اقای روحانی بعداز مدتها امید به این مملکت اومده شما دیگه نا امید نکن با اینهمه ثروت ایران برای ایران کار کن نه برای سوریه فلسطین یا لبنان یا روسیه (80360)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۲۲:۲۹
بهار چرا نمی گی؟ چرا سانسور می کنی؟ چرا؟؟!! (80481)