به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۵۶۸

کرزاي: طالبان در خدمت دشمنان اسلام‌اند

گروه بين‌الملل: رئيس‌جمهور افغانستان با محکوم کردن حمله انتحاري در مقابل در ورودي دادگاه عالي افغانستان که باعث مرگ ۱۷ نفر و زخمي شدن ۳۹ نفر شد، گفت:طالبان با انجام اين حمله نشان دادند که درخدمت دشمنان اسلام هستند.
کرزاي: طالبان در خدمت دشمنان اسلام‌اند
حامد کرزاي افزود: انفجارها، مين‌گذاري‌ها، سربريدن‌ها و کشتار هم‌ وطنان بي‌گناه، فشارهايي مي‌باشد که دشمنان اسلام و افغانستان مي‌خواهند با آن، افغانستان را به يک کشور ضعيف تبديل کنند تا تن به خواسته‌هاي شوم آنان بدهد.وي گفت: اين دشمنان اسلام و انسانيت دو پسر ده و شانزده ساله را نيز در ولسوالي ژيري ولايت کندهار سربريدند. کرزاي پيش از اين در مواردي، طالبان را برادر خطاب کرده و خواستار پيوستن آنان به روند صلح افغانستان شده بود.رئيس‌جمهور افغانستان به دليل واکنش ملايمش در برابر طالبان همواره هدف انتقاد نيروهاي سياسي مخالف دولت بوده است.گروه طالبان با ارسال نامه‌اي به رسانه‌ها مسووليت حمله به دادگاه عالي را به عهده گرفته است.

طالبان در اين نامه گفته‌اند که آنها چهار اتوبوس حامل ماموران دادگاه عالي و شش خودرو مربوط به قضات عالى رتبه را هدف قرار داده‌است. طالبان در اين نامه خبري، دادگاه عالى افغانستان را هسته فاسد و توجيه‌گر کفر خوانده اند.در بخشي از نامه آنها آمده است: ‌دادگاه عالي افغانستان در به کار گيرى ظلم و برخورد بد با مردم افغانستان و همچنين مجوز دادن به کفر نقش مهمى دارد گروه طالبان سرانجام مجبور شدند که براى از ميان برداشتن اين هسته فاسد، اقدام کند.‌اين نخستين باري است که طالبان دادگاه عالي افغانستان را هدف انتقاد شديد قرار داده و به آن حمله کرده اند.

ldel
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۲۲:۳۲
خدایا هرچه زودتر این انگلان اجتماع مسلمانان را نابود بفرما (73677)