به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۳ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۱۲۶۰۴

كشته‌هاي‌رسمي سوریه به ۹۳۰۰۰نفر رسید

گروه بين‌الملل: سازمان ملل متحد اعلام كرد: شمار تلفات ناآرامی‌های دو ساله سوریه به ۹۳ هزار نفر رسیده است که از این میان دستکم «۶۵۰۰ نفر»، کودک هستند.
كشته‌هاي‌رسمي سوریه به ۹۳۰۰۰نفر رسید
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز پنجشنبه، گفت: از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، مارس ۲۰۱۱، تا آوریل ۲۰۱۳ طبق تحلیل‌های این سازمان، «۹۲ هزار و ۹۰۱ تن» در این کشور کشته شده‌اند. به گفته این سازمان، «شش هزار و ۵۰۰ تن» از قربانیان کودک بوده‌اند که از بین آن‌ها، «هزار و ۷۲۹ تن» در زمان فوت کمتر از ۱۰ سال داشتند. ناوی پیلای تاکید کرده است که مواردی از آزار و اعدام کودکان، کشتار نوزادان و کشتار خانوادگی نیز به ثبت رسیده است.

پیلای افزود: شمار کشته‌شدگان در سوریه به طرز «شوک‌آوری» بالا است و تاکید کرد که از تابستان سال گذشته تا کنون، به طور میانگین بیش از پنج هزار مورد مرگ به ثبت رسیده است. وی در عین حال افزود که به احتمال زیاد رقم ۹۳ هزار کشته، بسیار کمتر از شمار واقعی کشته‌شدگان است. سازمان ملل دولت در عین حال که بشار اسد را متهم کرده که مناطق مسکونی را بمباران و هدف حملات هوایی قرار می‌دهد، افزوده است که گروه‌های مخالف نیز اگرچه از نیروی نظامی کمتری برخوردار هستند، در بمباران مناطق مسکونی دست دارند.

در همين حال "جي كارني" سخنگوي كاخ سفيد روز گذشته اظهار داشت كه استفاده از گزينه تجاوز نظامي خازجي عليه سوريه نامحتمل است. وي در ادامه خاطر نشان كرد كه "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا هيچ گزينه اي را كنار نگذاشته است اما اجراي سناريويي كه در آن آمريكا رهبري تجاوزي نظامي عليه سوريه را برعهده گيرد نامحتمل است.