به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۲۷۹۴

ترکان: روحانی از عارف دعوت کرده است

گروه سياسي: مشاور عالی رئیس جمهور منتخب مردم گفت: آقاي روحانی که در این مدت فقط دیداری با مقام معظم رهبری داشته و به مرقد مطهر حضرت امام (ره) رفته است و هیچ برنامه ریزی برای کابینه نداشته؛ البته ایشان از آقای عارف برای همکاری در دولت دعوت کرده‌اند.
ترکان: روحانی از عارف دعوت کرده است
مهندس اکبر ترکان درباره استفاده از اصولگرایان یا اصلاح طلبان هم گفت: روحانی انسان اعتدال گرایی است. او از افراطیون پرهیز می‌کند و دنبال همان «همه با هم» مورد نظر حضرت امام است. ترکان تاکید كرد: همه باید گذشت کنند چون همه از هم در این مدت کینه داشتند اما این اتفاق بزرگ و این فضای همدلی باید باعث شود همه به فکر ساختن آینده باشند.

وي در باره بحث سیاست خارجی و تحریم‌ها و سيل پیام های تبریک جهانی به روحاني نيز گفت: « به هر حال دنیا مي‌خواهد با ما ارتباط داشته باشد. نباید نگاه منفی به این اتفاق داشت. ما قبلا هم از سوی آمریکا تحریم بودیم اما جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در رژه ۳۱ شهریور سال پایان جنگ همه یگان هوایی مان به پرواز در آمد. در این چند سال با حرف‌ها و بعضی رفتار‌ها باعث شدیم تا آمریکا بتواند همه دنیا را با خود همراه کند و این فشار سنگینی را به کشور تحمیل کرده. آمریکا مي‌خواهد از ما چهره ای خشن نشان دهد و توانسته دنیا را با خود همراه کند و ما باید دوباره این حساسیت‌ها را از بین ببریم.»

او درباره مذاکره با آمریکا هم گفت: «این بحث سطحش فراتر از رئیس جمهور است و نیاز به نظر مقام معظم رهبری دارد. البته من جایی شنیدم که ایشان در یک سخنرانی عمومی فرمودند اگر شرایط گفت و گوی بی تهدید آماده باشد، مشکلی ندارد. حالا این چیزهایی است که نیاز به زمان دارد.»

ترکان در بخشی از حرف هایش گفت دولت باید سازمان برنامه و وزارت راه و ترابری را به دلایل اهمیتی که دارند برگرداند. سازمان برنامه با یک شکل جدید و وزارت راه و ترابری هم به این دلیل که وجه اشتراکش با مسکن فقط در سیمانی است که در آن به کار مي‌رود!
مشاور رئیس جمهور منتخب  همچنين گفت:« باید همه از خدا بخواهیم به دست و بازو و فکر روحانی قوت بدهد تا بتواند به وعده های امید بخشی که به مردم داده عمل کند. من چهارشنبه شب که همه طرفداران همه نامزدها در خیابان‌ها بودند ترسیده بودم اما خدا را شکر خونی از دماغ کسی نریخت. صبح جمعه هم حرف های حضرت آقا خیلی امید بخش بود. این جمله که آرای ملت حق الناس هستند سبب شد تا خیلی از مردم که تردیدهایی داشتند هم پای صندوق‌ها بروند و این مشارکت عالی شکل بگیرد و حاصلش جشن زیبای روز شنبه باشد. ولی همه ما باید بدانیم از حالا روحانی رئیس جمهور همه مردم است نه فقط بچه حزب الهی ها. الان او رئیس جمهور اقلیت‌ها هم هست، رئیس جمهور آنهایی که ما مثلا درباره شان مي‌گوییم بدحجاب و ... پس او باید طوری کار کند که از حق و رای همه صیانت شود.