به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۱۲۷۰۳

آخرين ايستگاه تا مقصد جام جهاني برزيل

گروه ورزشي: ملی پوشان فوتبال کشورمان در آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی در اولسان مقابل کره جنوبی قرار می‌گیرند اما شرایط خاص این شهر، بازی را برای بازیکنان کشورمان سخت خواهد کرد.
آخرين ايستگاه تا مقصد جام جهاني برزيل
بعد از باخت کره جنوبی مقابل تیم ملی کشورمان در تهران داشت، کره جنوبی در نامه‌ای به فیفا محل بازی تیم‌شان از سئول به اولسان را تغییر دادند یعنی به شهری که حتی فرودگاه هم ندارد و ۸۰ کیلومتر از فرودگاه بوسان فاصله دارد و فیفا هم این خواست کره‌ای‌ها را پذیرفت. چوی کانگ سرمربی تیم کره جنوبی اعتراف کرده می‌خواهد از ایران انتقال بگیرد. وی بدترین الفاظ را برای تیم رقیب خود به کار برده است به گفته خودشان می خواهند در اولسان برنده بازی باشند. کره‌ای‌ها از باخت در ورزشگاه آزادی کینه به دل گرفتند و می‌خواهند به هر شکلی انتقام این باخت را بگیرند انتقال بازی از سئول به اولسان شاید در همین راستا باشد انتخاب شهر اولسان توجیه خاصی جز سخت‌تر کردن کار ایران ندارد شهری که از هر جهت مناسب برگزاری این مسابقه نیست. اولسان کجاست؟ اولسان در ۷۰ کیلومتری شهر بوسان قرار دارد و هفتمین شهر کره جنوبی است که  بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب شرق کره جنوبی واقع است.

این شهر در کنار دریای ژاپن قرار دارد و همین مساله به تنهایی گویای وضعیت آب و هوای این شهر است. ملی پوشان فوتبال کشورمان در روز بازی با کره جنوبی به احتمال زيراد با مشکلات آب و هوایی سختی روبرو خواهند شد. آب و هوای این شهر در این فصل مرطوب و به شدت شرجی است که تنفس را بسیار مشکل می‌کند اما در مقایسه با شرایط آب و هوایی سئول نشان می‌دهد که هرچند پایتخت کره جنوبی شرایط مرطوبی دارد اما با توجه به فاصله‌ای که از دریا دارد رطوبت کمتری دارد. حال کره‌ای‌ها تا اندازه‌ای خیالشان از بابت صعود به جام جهانی راحت است چرا که بعید به نظر می‌رسد ازبکستان از پس زدن ۴ گله قطر برآیند با این توصیف باید صبر کرد و دید کره جنوبی با یک تساوی هم صدر نشینی و صعودش به جام جهانی قطعی می‌شود و آیا مقابل ایران به دنبال سه امتیاز است یا به یک صعود بی‌دغدغه می‌اندیشد.

یکی از دلایل تغییر محل بازی از سئول برای کره‌ای‌ها این بود که ایران در ۸ سال گذشته در بازی‌های رسمی نه تنها در سئول به این تیم نباخته بود حتی دفعاتی پیروزی را هم در برابر این تیم تجربه کرده است. حال کره‌ای‌ها در اولسان به پیروزی می‌اندیشند در حالی که تیم ملی ایران برای آن بازی با همه نواقصی که در ترکیب دارد، به غیرت بازیکنانش و به دعای خیر ۷۵ میلیون ایرانی که بدرقه راه فرزندان‌شان بوده، چشم دوخته است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۲/۰۳/۲۶ ۱۸:۵۲
من می دونم می بازیم.جام جهدنی هم نمی ریم.اگه این طور نشد. (78452)
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۰۳:۲۱
دوست عزیز نکند خواب نما شده ای ؟ فراموش نکن ما ایرانی ها در انجام کارهای غیر منتظره استاد هستیم.منتظر دومین جشن مردم در این هفته هستیم. (78736)
mohamad hasan
۱۳۹۲/۰۳/۲۶ ۲۲:۳۱
ایشالله به حول قوه ی الهی پیروز میدان خواهیم بود. (78619)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۰۶:۲۹
حتما می بریم و میریم جام جهانی انشاالله (78737)