به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۵۱۸۱۸
داعش به يك مرکز پلیس مصر حمله كرد، اسارت یک ژاپنی

خليفه از حمله جنگنده‌های آمریکایی جان سالم به در برد

گروه بين‌الملل: گروه دولت اسلامي (داعش) با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به یک مرکز پلیس در شمال مصر را به عهده گرفت.
اسارت یک ژاپنی به دست داعش
اسارت یک ژاپنی به دست داعش
به نقل از بوابه الشروق، داعش با صدور بیانیه‌ای در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر مسئولیت حمله به مرکز پلیس «السنطه» در استان «الغربیه» در شمال مصر را به عهده گرفت. داعش در این بیانیه تاکید کرد که این حمله در پاسخ به سالگرد «کشتار مسلمانان» (حاميان محمد مرسي و اخوان المسلمين) در میدان‌های «رابعه العدویه» و «النهضه» در قاهره صورت گرفته است. یک مسئول امنیتی مصری گفت که تحقیقات درباره صحت این بیانیه آغاز شده است. بنا بر این گزارش، روز گذشته در حمله افراد مسلح به مرکز پلیس السنطه در استان الغربیه یک نیروی پلیس کشته و یک نیروی دیگر زخمی شد.

آماده‌باش امنیتی در کویت در پی اعلام طرح داعش
در همين حال، روزنامه کویتی "الشاهد" گزارش داد که وزارت کشور گروه‌هایی از نیروهای امنیتی، اعضای بخش مدیریت نظارت امنیت بر مرزها، نیروهای امدادرسانی، امنیت عمومی و بخش‌های تحقیقات تشکیل داده است تا این گروه‌ها ایست‌های بازرسی را به صورت 24 ساعته در دو مسیر المطلاع و العبدلی و دیگر مسیرها ایجاد کنند و خودروهای مظنون را متوقف سازند.

همچنین تدابیر امنیتی در مرزهای شمالی کویت تشدید شده است و هرگونه تحرکاتی از طریق دستگاه‌های رادار و خودروهای گشت زنی مرزی زیر نظر گرفته می‌شود. منابع اعلام کردند که وزارت کشور توانایی فنی و کادرهای انسانی آموزش‌دیده‌ای را برای ناکام گذاشتن هرگونه تلاشی برای ورود گروه‌های تروریستی دارد که این اقدام براساس یک طرح امنیتی استراتژیک صورت می‌گیرد که از زمان وقوع رخدادها در عراق تدوین شده است.

در همین حال، روزنامه ورلد تریبون گزارش داد که داعش حضور نظامی آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس را هدف قرار داده و این گروه اعلام کرده است که کویت اولین هدف آن در این حملات خواهد بود. داعش پیشتر در صفحه خود در توئیتر نوشت: ما با آمریکا یک حسابی داریم که باید آن را تسویه کنیم. این گروه اعلام کرد که به کویت به دلیل میزبانی حدود 12 هزار سرباز آمریکایی، حمله خواهد کرد. ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش عنوان داشت: ما نمی‌توانیم به آمریکا برویم، اما می‌توانیم این کشور را به کویت بکشانیم، می‌توانیم به کویت برویم تا پس از آن آمریکا به نزد ما بیاید و در آنجا با آمریکایی‌ها بجنگیم و از آن‌ها انتقام بگیریم.

نبرد سخت با داعش در صلاح الدین

در پی عملیاتی که از بامداد امروز سه شنبه در منطقه عمومی تکریت مرکز صلاح الدین عراق آغاز شده، منابع امنیتی گفتند که اولین یگان های ارتش وارد بخش های جنوبی شهر تکریت شده اند. یک منبع نظامی گفت: عملیات از بامداد امروز از محور العوجه در جنوب و دیگری به سمت منطقه ˈالدیومˈ در غرب تکریت آغاز شد. وی گفت: الدیوم هم اکنون در کنترل کامل نیروها قرار دارد. یک فرمانده ارشد نظامی در منطقه نیز به رسانه های عراقی گفته که نیروهای امنیتی عراق از محور جنوبی وارد شهر تکریت شده و به بیمارستان علوم پزشکی این شهر رسیده اند.

گزارش ها از نبردهای سنگینی در این منطقه خبر می دهد، اما هنوز درباره میزان تلفات و خسارات گزارش مستقلی منتشر نشده است. این عملیات که با شرکت نیروهای داوطلب مردمی، عشایر و نیز یگان های ویژه ارتش عراق آغاز شده، تحت حمایت جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق قرار دارد. برخی منابع هم احتمال فرار جمعی نیروهای داعش را که هفته هاست در تکریت لانه کرده اند، بعید نمی دانند. این منابع گفتند که تعداد 20 خودرو متعلق به داعش را دیده اند که از تکریت در مسیر شهر الحویجه خارج شده اند.

خليفه از حمله جنگنده‌های آمریکایی جان سالم به در برد
از سوي ديگر، یک منبع اطلاعاتی آگاه اعلام کرد که رهبر گروه داعش از حمله جنگنده‌های آمریکایی به مناطقی در مرزهای عراق و سوریه در استان نینوا جان سالم به در برده است.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع اطلاعاتی آگاه اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه "دولت اسلامی" (داعش) از حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی در مرزهای عراق با سوریه در استان نینوا و زمانی که در حال رفتن به سوریه بود و از آنجا وارد استان الانبار شد، جان به در برد. این منبع اعلام کرد که حمله مذکور دو روز پیش در چارچوب حملات مشترک نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی و جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت و جنگنده‌ها هدف را به طور دقیق مشخص کرده بودند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که یک تیم عالی رتبه از عراق، اقلیم کردستان و آمریکا در حال حاضر تحرکات بغدادی و چند تن از رهبران برجسته داعش را با دستگاه‌های کنترل و از طریق هواپیماهای دوربرد، تحت نظر قرار داده‌اند. به گزارش منبع مذکور، در حال حاضر نیروهای عراقی و کرد بر وارد کردن ضربه‌های دقیق و منحصر به فرد به پایگاه‌های داعش که در نینوا و مناطق دیگر مشخص و شناسایی شده‌اند، متمرکز هستند. به گزارش این منبع، این پایگاه‌ها از طریق ماهواره‌ها و جنگنده‌های آمریکایی شناسایی و کنترل می‌شوند. این منبع افزود: بیشتر رهبران داعش از جمله بغدادی و شاکر وهیب در حال حاضر به خارج از مرزهای عراق فرار کرده‌ و حدود 15 تن از آن‌ها به سمت شهر "الرقه" در سوریه رفته‌اند.

اسارت یک ژاپنی به دست داعش

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای صحت تصاویر منتشره در رسانه‌های گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مورد اسارت یک تبعه این کشور مورد تأیید قرار داد. در تصاویر منتشر شده از سوی داعش فردی ژاپنی ملبس به لباس شبه‌نظامی و مسلح به سلاح‌های انفرادی نشان داده می‌شود که از سوی تروریست‌های گروه داعش تحت بازجویی قرار گرفته است. وی خود را با نام "هارونا یوکاوا" معرفی کرده است. در بررسی‌های رسانه‌ای خبرنگار مشرق مشخص شد که نامبرده در ظاهر، از مسئولان یک شرکت امنیتی در کشور ژاپن است که در دو سال اخیر در کشورهای عراق و سوریه حضور نظامی داشته است.