به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۸۱۴۱۹
از ورود خبرنگاران خانم هم جلوگیری شد!

لیگ جهانی واليبال؛ پيروزي قاطع تيم ملي ايران مقابل آمریکا

گروه ورزشي: تیم ملي والیبال ایران با ارایه یک نمایش تحسین برانگیز با حمایت 12 هزار هوادار پرشور، آمریکا را در سه دست متوالی شکست دادند.
لیگ جهانی واليبال؛ پيروزي قاطع تيم ملي ايران مقابل آمریکا
به گزارش "ورزش سه"، مسابقه جذاب ایران و آمریکا از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفری آزادی در شرایطی برگزار می‎شود که از یک ساعت پیش ظرفیت سالن تکمیل شده است. با ورزش سه باشید برای اطلاع کامل از اخبار و حاشیه های جذاب سالن 12 هزار نفری آزادی:

گزارش بازی:
ایران با همان ترکیب برنده مقابل روسیه بازی را شروع کرد و عبادی پور، میرزاجامپور، محمودی، معروف، موسوی و غلامی مردان ابتدایی ایران بودند و مهدی مرندی به عنوان لیبرو در زمین حضور داشت. اولین امتیاز بازی بازی اسپک شهرام محمودی از منطقه دو برای ایران به دست آمد و جو آزادی از همان ابتدا تاثیرش را بر تیم آمریکا گذاشت.

ست اول:
آنها در سرویس و اسپک چند اشتباه داشتند و همان تیم همیشگی نشان ندادند. همین اشتباهات تا جایی ادامه دار بود که تکنیکال تایم اوت اول با امتیاز 8 بر 5 به نفع ایران رقم بخورد. معروف و موسوی همان بازیکنان همیشگی بودند ست اوا تحت تاثیر درخشش این دو بود.

هر چه از بازی می گذشت تعداد اشتباهات آمریکایی ها و درخشش آمریکایی ها بیشتر می شد. شاگردان جان اسپراو گویی تیمی تازه کار بودند و کاملا تحت تاثیر جو آزادی، نه خبری از سرویس های موشکی، اسپک های شلاقی و دریافت های قرص بود نه آرامش همیشگی آنها. هر چه از بازی می گذشت اختلاف بین دو تیم بیشتر می شد و از آن تیم سیستماتیک سایه ای در زمین بود.

ادامه بازی کار را برای مهمان سخت و سخت تر می کرد و دیگر خبری از تصمیمات جادویی سرمربی آمریکا نبود، او هر کاری می کرد به در بسته می خورد چون راه حلی تا به حال برای مقابله با تماشاگران ایرانی پیدا نشده است و آمریکا هم شامل این عادت جهانی شد. تیم شکست ناپذیر چاره ای جز شکست مقابل ایران در ست اول نداشت و امتیازات 25 بر 19 در پایان گویای این مطلب بود.

محمودی امتیازآورترین بازیکن ست اول
پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در اسپک داشت و توانست با 5 یکی از موثرترین عوامل پیروزی ایران در این ست باشد. اما نکته قابل توجه این ست 55 خطای تیمی از حریف بود که نشان دهنده عدم آمادگی ذهنی آنها بود.

ست دوم:
پس از پایان یک ست نا امید کننده از آمریکایی ها آنها ست دوم را برای برد به میدان آمدند اما خبری از تغییر نبود حتی در ارنج بازی. نفرات همان بود و سیستم هم تغییری نکرد اما چیزی که قرار بود تغییر کند شرایط روحی آنها بود. ایران هم با همان نفرات به میدان آمد اما با چند دنده چرخش در ارنج. بازی همان روال طبیعی اش را داشت تا اینکه آمریکایی ها کمی با شرایط سالن آشنایی بیشتری پیدا کردند و با زدن چند سرویس حساب شده و حملاتی مثل گذشته تکنیکال تایم اوت اول را با اختلاف 3 امتیاز مال خود کردند.

این تایم استراحت ایران را به بازی برگرداند و تیم توانست امتیازات از دست رفته را در همان امتیاز 8 جبران کنند و بازی یک بار دیگر به روند طبیعی خودش بازگشت اما با این تفاوت که حریف شبیه به همان تیم همیشگی شده بود و تمام خصوصیات یک تیم قدرتمند را پیدا کرده بود.

بازگشت شاگردان اسپراو بازی را در دست گرفتند و در اواسط بازی اختلافی 4 امتیازی ایجاد کردند تا تغییرات کواچ برای رسیدن به پیروزی آغاز شود. در اولین قدم قائمی جای میرزاجانپور را گرفت تا آمریکا ذره ای از زهر ضربه هایش گرفته شود اما تغییری در روند امتیازگیری حریف ایجاد نشد و هر چه بازی پیش می رفت آمریکا به امتیاز 25 نزدیک می شد. اختلاف تا جایی ادامه دار بود که مهدی مهدوی دیگر پاسور تیم ملی به زمین آمد تا به جای معروف در دفاع روی تور هم به تیم کمک کند. اختلاف در برخی از امتیازات به حداقل می رسید و دو تیم ست را حساس و نزدیک به هم پیگیری می کردند تا اینکه بالاخره در امتیاز 23 توگیری معروف و حمله غلامی بازی را به تساوی کشاند.

حالا تک اشتباهات برنده ست دوم مشخص خواهد کرد چرا که حساسیت قدرت اجرای تکنیک را در بازیکنان کم و کمتر می کند. آن اشتباه را دریافت کننده های آمریکایی انجام دادند و نتوانستند مقابل سرویس های موسوی و قائمی خودی از خود نشان دهند و این خطا در دریافت دلیلی شد تا ایران دومین ست بازی را با نتیحه 29 بر 27 پیروز به نفع خود کند.

ست سوم:
معنی واقعی خطر شکست در ست سوم برای آمریکا معنی پیدا کرد و آنها بعد از متحمل شدن دو ست شکست حالا برای پیروزی به زمین آمده بودند. حضور دیود لی و تیلو سندر، دو ستاره پر فروغ آنها نشان دهنده این موضوع بود. سندر و لی هر کدام یک تیم هستند و توانایی ضمانت حمله، دریافت و دفاع هر تیمی را دارند و جان اسپراو برای پیروزی حضور آنها را چاره دید. حضور این دو ستاره در زمین حداقل در شروع تاثیری بر روند بازی نداشت و همان اختلاف 3 امتیازی مثل سایر ست ها بین دو تیم حاکم بود، ایران تیم برتر میدان.

حالا ستاره بودن بین شاگردان کواچ نوبتی شده است و ست سوم نوبت به شهرام محمودی و عادل غلامی رسیده بود تا بازی را یک تنه در دست بگیرند. اختلاف 7 امتیازی جان اسپراو را مجبور به درخواست تایم استراحت کرد اما هر چه از بازی می گذشت این اختلاف بین دو تیم بود که بیشتر می شد و ایران در آستانه تاریخ سازی. پیروزی مقابل آمریکا در تهران، از بین بردن تمامی رکوردهای برج های شکست ناپذیر، ایجاد تزلزل در جایگاه آمریکا و نزدیک شدن به لهستان تمام اتفاقاتی بود که ایران می توانست با این پیروزی رقم بزند، پیروزی که دور از دست رس نبود. نمایش چشم نواز والیبالیست های ایرانی در آخر تاریخ ساز شد و آمریکا با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25 بر 19، 29 بر 27 و 25 بر 25 بر 21 اولین شکست خود در لیگ جهانی 2015 را تجربه کرد.

حاشيه:
* از جمع 12 هزار و اندي تماشاگر مرد حاضر در سالن، فقط 5 خانم از عوامل اجرايي مسابقات در سالن حضور داشتند! اين در حالي بود كه قرار بود گروهي از بانوان به سالن راه داده شوند اما ...! در عين حال، با توجه به ممنوعیت ورود کلیه بانوان از ورود خبرنگان خانم هم جلوگیری شد. اين امر به دليل اعلام قبلي فدراسيون جهاني واليبال كه اعلام كرده بود موضوع حضور بانوان تماشاگر و قول مساعد مسئولان ورزش ايران را براي حل اين مشكل، زير نظر دارد يقينا براي واليبال ايران تبعات منفي در پي خواهد داشت. گفتني اينكه، سال گذشته، ميزباني ايران در مسابقات جوانان به دليل عدم موافقت با حضور تماشاگران زن در سالن، لغو شد.

* نیروهای یگان ویژه تدابیر شدیدی را برای کنترل جمعیت اتخاذ کرده بودند. به طوری از یک ساعت قبل از شروع مسابقه ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتی برخی از نیروهای حراست و یگان ویژه با خبرنگاران درگیر شدند. برخورد سختگیرانه نیروهای حراست حتی در جایگاه ویژه نیز ادامه داشت. به طوری که دوربین HD مستقر در این جایگاه در شلوغی شکست.

پیروزی تیم والیبال لهستان در زمین روسیه

تیم ملی والیبال لهستان در نخستین بازی خود مقابل روسیه در آغاز دور برگشت به بردی 3 امتیازی دست یافت. تیم‌های ملی روسیه و لهستان در شروع دور برگشت دیدارهای گروه B لیگ جهانی برابر هم به میدان رفتند که در پایان تیم لهستان با حساب ۳ بر یک از سد میزبان خود گذشت تا ۳ امتیاز دیگر را به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کند. روسیه ست نخست این بازی را با امتیاز ۳۲ بر ۳۰ برنده شد اما پس از آن لهستان به خود آمد و در سه ست متوالی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۸ قهرمان المپیک لندن را شکست داد. همچنین کورک از لهستان با کسب 26 امتیاز و موروز از روسیه با 18 امتیاز بهترین بازیکنان دو تیم شناخته شدند.
جدول رده بندي مسابقات 
  تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 آمریکا 17 7 6 1 1 4 1     1 18 9 2.000 641 574 1.117
2 لهستان 14 7 5 2 1 2 2 1 1   18 12 1.500 683 635 1.076
3 ایران 10 7 3 4 2 1   1 3   14 13 1.077 601 608 0.988
4 روسیه 1 7 0 7       1 3 3 5 21 0.238 531 639 0.831

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۰:۳۶
تو مملکت ما همه چی سیاسی شده.بزار بگیرن میزبانی رو تا اینایی که رفته بودن استادیوم یه کم به فکر بیفتن (309558)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۱۴
عمرا به فکر بیوفتند . دلواپسا فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستند و یک درصد هم به اعتبار ایران و این مملکت نمی اندیشند (309676)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۱:۵۹
چرا صدا و سیما رعایت ادب و احترام رو بجا نیاورد و در زمان پخش سرود ملی آمریکا صدای ورزشگاه رو قطع کرد ؟ آقا مثل اینکه ما مسلمونیم و پیامبر ما پیامبر رحمت و مهربانیه. (309763)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۴:۰۰
براستی ک چنین است کاش عینک سیاسی و جنسی نگری را میشد برداشت و ب خانمها هم اجازه ورود ب ورزشگاه را در برخی رشته ها مثل والیبال داد (309922)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۰:۳۷
تا کی این والیبالیستا می خوان با این بازی هاشون فوتبالیست ها رو تحقیر کنند؟
بازم بگید فوتبال !!. مگه از یه ورزش چه چیزی انتظار میره:
افتخار ملی......... والیبال
شادی مردم..........والیبال
سلامت اخلاقی.....والیبال

فساد............فوتبال
بی اخلاقی....فوتبال
ضعف فنی.....فوتبال (309562)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۲:۵۱
نشیم داستان گربه و گوشت !
وقتی شرکت آدیداس اندازه ی کل درامد یکساله ی کشور ما از تبلیغ پیراهن ژرمن ها سود میکنه ! اونوقت ما دنبال چی هستیم ؟والیبال خوبه ولی تو همین آمریکا 500 نفر برای دیدن والیبال اومده بودند ! فوتبال الان صنعته درآمده و حرفه و جنگه ولی چون ما نمیخواهیم وقت بزاریم میگیم فوتبال اخه ! پیف پیف بومیده (309611)
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۲۰:۲۹
هر چیزی پولی میشه پاتوق خوبی میشه برای رشد فساد
فوتبال ما وقتی فاسد شد که توش پر شد از پول
فوتسال هم وقتی پولی شد از نظر ها محو شد
و اگر مراقب نباشیم همین بلا سر والیبال هم میاد، مراقب باشیم انقدر پر و بال ندیم که جلوی راه رفتن این جوونا رو بگیریم... (310118)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۰:۴۰
به امید پیروزی در صحنه دیپلماسی.وموفقیت دکتر ظریف (309564)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۴:۲۳
نسبت یه این تیم و مذاکرات بسیار بدبینم ولی مثبت دادم چون من هم می خواهم موفق باشند، البته اگر اراده و خود باوری داشته باشند و از کدخداشون نترسند!!! (309621)
الار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۰:۴۴
لهستانی های جیغ جیغو رو ببریم خیلی کیف میده تماشا چی هاشون هرچی از دستشون اومد کردند (309568)
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۱:۰۳
مرداهم به نشان اعتراض نبایدمیرفتن (309581)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۴:۲۵
اونوقت کی تشویق می کرد؟
میخواستی ابروشو درست کنی زدی چشمشو کور کردی!!!!!! (309624)
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۱:۲۰
یعنی این واقعا خیلی بده که یه عده ای به جای بانوان کشور تصمیم می گیرن که کجا برن یا کجا ها نرن حتی تحصن هم می کنن واقعا جالبه .کسانی که خودشون اصلا ورزشکاه نمیرن بعد هم بگن کی بره یا کی نره ...... (309592)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۱۳
یعنی دقیقا یک تجمع صد نفره رای و خواسته میلیونها ایرانی رو برد زیر سوال و نادیده گرفت ؟ سوال من اینه که خواسته مردم چی میشه پس ؟؟؟؟ (309675)
مهران
United States
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۱:۳۸
متاسفانه صدا و سیما نشان پخش سرود ملی آمریکا رو حذف کرد !
این اتفاقات در دنیای ورزش نباید بیوفته . واقعا زشته . اگه با خودمون این کار رو می کردند تکلیف چی بود ؟ (309597)
میرمهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۱:۰۲
برای مردم خودمون صداشو قطع کرد که اشکالی نداشت
وگرنه برای لیگ جهانی همه چیز درست بود و سر جای خودش و پخش شد (309732)
دادگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۴
جالبه که مجری به دروغ گفت ارتباطمون قطع شده.!!!! (309790)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۲:۳۶
اصولا ما فقط در این زمینه ها و آتیش زدن پرچمشون میتونیم خنک بشیم. در بقیه عرصه ها حرفی برای گفتن نداریم. (309795)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۱:۴۰
خسته نباشید بچه ها.
جای خالی بانوان محترم در ورزشگاه خالی بود.
خسته شدیم از این همه عقب نشینی دولت روحانی با این رای اکثریت در مقابل تجمع 100 نفره. (309598)
جار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۸:۰۰
100 نفر نبود داداش. 24 نفر بودن ولی نعره میزدن.... (309644)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۹
بازی بی نهایت عالی بود. چقدر لذت بردیم از تماشای بازی.اما بی نهایت متاسفم از این همه رفتارهای افراطی طالبان وار یا بهتره بگم داعش وار! آخه کجای دین و آیین خانم ها رو از دیدن ورزش یا رفتن به مکان های ورزشی منع کرده؟!حال همه داره ازین رفتارهای متحجرانه به هم می خوره.دست بردارین. به جای این کارا یه فکری به حال کودکان کار، زاغه نشینان و نیازمندان بکنید که هر روز داره تعدادشون بیشتر میشه.سعدی عزیز میگه:عبادت به جز خدمت خلق نیست. (309671)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۱۱
درووود بر این غیرت و تعصب ایرانی . واقعا باید افتخار کرد به اینها
تبریک به ملت بزرگ ایران (309672)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۳۷
مشکل اینجاست که خانوم هایی که میخوان برن ورزشگاه قبلش یه سر میرن آرایشگاه شینیون میکنن بعد میان محیط اونجا رو به لجن میکشن.دختر درست و حسابی و دکتر مهندس که اونجا نمیره .آخه تو اون شلوغی که جا برای مردها هم نبود فکر کن چهارتا ازین دخترهایی که تو پاساژ ها و خیابون میچرخن اگر میومدن اونجا دیگه نمیشد جمع کرد. شماهم بجای اینکه بشینید پشت کامپیوتر و شعارهای صدمن یه غاز مثلا اصلاح طلبانه و روشنفکرانه بدین برید دنبال نون که خربزه آبه... (309688)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۸
بردی عالی در استادیوم 12هزار پسری! (309702)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۳
اگه این همه فشار رو مردم بیارید این فشارها یه جایی میزنه بیرون مثل فنر که فشارش میدی . پس یه کم با مردم کنار بیان تا خراب خراب نشده (309704)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۷
بدبختی ما همینه دیگه (309709)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۲۷
کاش محروم بشیم و بازیهای ایرانو بندازن یه
کشور دیگه خیال ما هم راحت میشه واوناییکه
رفتن ورزشگاه یه کم به خودشون بیان،
یا شایدم غییررررتشون اجازه نمیده !!! (309714)
ایرج
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۰:۳۵
عقب نشینی دولت روحانی در برابر عده ای انگشت شمار که افکارشون شبیه قوم مغوله تا کی
باید ادامه داشته باشه؟! (309716)
میرمهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۱:۰۱
مرگ بر آمریکا

البته بر دولت خونخوار و مستکبرش
وگرنه ما با ملت آمریکا دشمنی نداریم (309730)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۱:۰۵
به نظر من باید به این والیبالیست ها تبریک بگیم که برای ما ایرانی ها افتخار می آفرینند وامید وارم موفق باشند وبه آن ها خسته نباشید میگم وامیدوارم که هر چه زود تر حضور بانوان در ورزشگاه ها آزاد بشه و اگه بچه ها همیشه به همین خوبی بازی کنند قطعا در برابر لهستان هم پیروز میشیم. (309735)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۱:۳۹
از بجه هاي واليبال خيلي ممنون هستيم خسته نباشيد آقا محسن انشاءاله اين مطلب هم كه خانم ها در ورزشگاهها حضور داشته باشند درست ميشه آقاي روحاني فعلا اينقدر مشكلات داره كه اين مسئله پيشش گمه (309753)
نهال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۲:۱۶
اگر مایه زندگی بندگیست/دو صد بار مردن به از زندگیست
برای احترام به بانوان ایران زمین که ورود آنها را به باشگاه ها ممنوع کرده و ورود بانوان ایران زمین به باشگاه را هرزه گی و .. القابی که در شان عده ای اهریمن است خطاب کرده اند . ابراز انزجار نموده و آن را محکوم میکنیم
مطمئنا ما مردان ایران زمین از نژاد آن سرداران بزرگی چون آرش و باکری و همتها هستیم که برای دفاع از بانوان ایران زمین توسط اهریمنان زشت سیرت عاشقانه جانشان را تقدیم به حفظ عزت و شرف و ناموس کردند ما مردان هم می توانیم حداقل برای یک ماه ... (309777)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۳:۳۲
خانوما حق رای تو انتخابات دارن یا نه؟پس اینجام حق دارن که برن ورزشگاه (309863)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۳:۴۹
فعلا روحانی رو با انرژی بسته ای سرگرم کردن دلش خوش باشه (309897)
سانسور چی دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۸:۰۲
راستی نمی دونم تلویزیون ما قطع بود یا سراسری سرود امریکا سانسور شد (310062)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۳۰ ۱۸:۲۵
کاش پیام والیبالیست ها به شهدای غواص رو هم میگذاشتید که چگونه از عمق جان از اونها مدد خواستن و خودشون رو مدیون شهدا دونستند که البته رمز پیروزیشون بدون دادن حتی یک امتیاز به آمریکا در همین نکته بود (310081)