به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۶۱۴۱
واژگوني اتوبوس راهيان‌نور، بروجن را عزادار كرد

۲۶دانش‌آموزراهیان‌نور کشته شدند، پاسخگوكيست؟

گروه حوادث: واژگونی خونين یک اتوبوس راهیان نور در مسیر اهواز - بروجن، باعث کشته‌شدن 26 دانش‌اموز دختر بروجني و مجروح شدن 20 نفر ديگر از دانش‌اموزان شد تا اين شهر استان چهارمحال بختياري را در عزاي كامل فرو ببرد.
۲۶دانش‌آموزراهیان‌نور کشته شدند، پاسخگوكيست؟
سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: عصر روز گذشته تصادف یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۱۸۵ محور ایذه - لردگان به ماموران پلیس راه اعلام شد.
سرهنگ مهماندار رییس پلیس راه کشور گفت: نیمه شب گذشته یک اتوبوس اسکانیا که از اهواز به سمت بروجن در حال حرکت بود در کیلومتر ۱۸۵ لردگان به دهدز، به دلیل تخطی از سرعت مجاز از مسیر خارج و واژگون شد. به گفته او در این حادثه ۲۱ نفر در دم کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تعداد کشته شده های این تصادف را ۲۶ نفر عنوان کرد و گفت: اتوبوس دانش آموزان شهرستان بروجن هنگام بازگشت از مناطق جنوبی ایران در محور لردگان به دهدز دچار حادثه شد. ستار فرهادی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه جمعه شب بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس در محور لردگان به خوزستان، ۲۶نفر از دانش آموزان شهرستان بروجن جان خود را از دست دادند.
 پیکر دانش آموزان جان باخته به شهرستان بروجن انتقال یافت. به گفته او بلافاصله پس از این حادثه ۲۰ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد و اجساد دانش آموزان جان باخته نیز به این شهرستان منتقل شد. ۱۴دانش اموز مجروح این حادثه با همکاری مدیریت بحران خوزستان به بیمارستانهای این استان منتقل شدند. هم اينك شهرستان بروجن غرق در ماتم و عزاست و پیکر این دانش آموزان امروز در اين شهر تشیيع خواهد شد.
معلوم نيست در حاليكه تاكنون و طي چند ساله اخير اعزام گروهي دانش‌اموزان به سفرهاي اردويي، بارها باعث حوادث خونين رانندگي و عزادار كردن صدها خانواده ايراني شده تداوم گسترده و مستمر اعزام نوجوانان آن هم بدون توجه به مسائل جنبي آن از چه استدلالي برخوردار بوده و در چنين مواقعي، چه مسئول و سازماني بايد جوابگوي خانواده‌هاي داغدار باشد و اصولا هر پاسخي هم آيا نوجوانشان را به آنها باز خواهد گرداند؟ 

حاجی بابایی از پاسخگویی در مورد حادثه مرگ ۲۶ دانش آموز خودداری کرد!

حمیدرضا حاجی بابابی پس از سخنرانی طولانی خود در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان حاضر به پاسخگویی به سئوال خبرنگاران نشد و تنها هنگامی که خبرنگاران از او درباره مرگ دانش‌آموزان راهیان نور سئوال کردند، گفت: بروید از مسئولانش بپرسید. خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در شرایطی که به مدت ۴۵ دقیقه به صورت ایستاده در انتظار وزیر آموزش و پرورش بودند تا به سئوال آ‌نها پاسخ دهد، حمیدرضا حاجی بابایی تنها با گفتن بروید از مسئولانش بپرسید، محل برنامه را ترک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۰:۳۹
بروجن عزاست ... (8688)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۰:۴۰
تعداد کشته ها بیشتر است (8692)
معلم
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۰:۴۲
بسمه تعالی
ضمن عرض تسلیت به خانواده های این دانش آموزان و شفای عاجل مجروحان این حادثه. بنده یکی از دبیران خوزستانی هستم که اعزام دانش آموزان در قالب درس آمادگی دفاعی به این شکل را دارای اثرات نا مطلوب می دانم. زیرا به غیر از روایتی که راوی همراه در مناطق جنوبی برای دانش آموزان می گویند یا لاشه های تانک ها و اداوات به جای مانده را می بینند اثر ماندگاری بر ذهن و رفتار دانش آموزان ندارد. از سوی دیگر کنترلی بر رفتار دانش آموزان صورت نمی گیرد و در خوابگاه ها متاسفانه رفتارهايی چون مسخره کردن، موبایل بازی و سرگرم شدن با آن یکی از معضلات اکثر کاروان ها می باشد. لذا کمتر دبیری حاضر به همراهی با کاروان ها می باشد. تصادف ها نیز که مزید بر علت شده است. امیدوارم آموزش و پرورش فکر اساسی برای درس آمادگی دفاعی یا اعزام ها کند. (8693)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۱:۲۷
سلام خوبه بازم از این کار ها آموزش پرورش انجام بده.......یادشون نره ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (8704)
حبيب
United States
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۵:۴۷
آقای وزیر آموزش پرورش اگر حضور فرزندان در راهیان نوراجباری است برا ی چه رضایت نامه می گیرید، کجای مملکت داری شما دارای نظارت صحیح است که فرزندان ما را به اردوهای خود می برید، معلم سیر دارید؟ ناظم سیر دارید؟ راننده دلخوش دارید؟ جاده درست و حسابی داری؟ مربی تربیتی آدم حسابی داری؟ اتوبوس بی عیب و نقص داری ؟ پس برای چه رضایت نامه می گیری؟ یعنی حتی آنها نمی توانند از پر پر شدن عزیزشان شکایت کنند! (8727)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۱۹:۲۲
درپاسخ به سوال شما که مقصرکیست بایدگفت :آمریکا اسراییل - غرب - امپریالیسم - فتنه گران . بهار جان موفقیت هادرایران هزار تا متولی دارد وشکست ها هیچی .آقای وزیر آموزش وپروش که بالاترین مسئول اجرایی است دراین حوزه فرمودند برویداز مسئولانش بپرسید.بله چون جان ماهاارزشی ندارددوروزدیگرفراموش می کنیم فقط اقازاده هاسالم باشندکافی است. بقیه مردم همه مردند،مردند. یکی باید به فریادآموزش وپرورش برسد این اقای وزیردخل آموزش وپرورش راآورده بدون واهمه وپاسخگویی به هیچ فردونهادی درحال نابودکردن آموزش وعلم و مدیریت و..... است. خدابه داد ما معلمان ودانش آموزان ومردم برسد که چنین مسئولی رابرای دوازده میلیون دانش آموزوبالای یک میلیون پرسنل اداری اش برگزیدند.به مجلس هشتم ونهم بابت تاییدچنین مدیری بایدتبریک گفت وبه این نمایندگان بالیدحتی برای قرن ها. (8738)
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۰۹:۰۵
احسنت منم موافقم آمریکا و امپریالیسم غرب مقصرند!!!!!!! (8790)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۰:۲۸
وزیرومعاونینش بخاطراین کارهاشون بایداستعغابدن مجلس درست وحسابی هم که نداریم که استیضاحش کنه هرروزدرکشورمان حوادث دلخراش میفته ولی کسی حاضرنیست حتی معذرت خواهی کنه اگه بچه های خودشون بودندالان زمین واسمون رابهم میدوختند!!!!!تسلیت به همه عزیزان بروجنی (8752)
ظفریان
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۰:۴۴
ضمن عرض تسلیت به مردم خوب بروجن
سه سال پیش نیز در همین مسیر متاسفانه 20نفر از معلمان سامانی از استان چهار محل بختیاری بر اثر واژگونی اتوبوس جان باختند. (8754)
از سار کاشان
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۱:۱۳
این حادثه اگه در ژاپن اتفاق می افتاد وزیر آموزش و پرورش اش خودکشی می کرد اما جواب حاجی بابایی جگر آدم رو میسوزانه (8755)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۲:۲۸
آقای وزیر 99در صد ایجاد این اشکال مربوط به شماست و یک در صد آنهم
مربوط به مدیر کل آموزش و پرورش منطقه.چطور با آنکه خود شما از مجلسیان بودیدو بعد با تیز بینی آقای دکتر به مقام وزارت رسیدید وقتی اینهمه به شما تذکر دادند که آقا جان
بر گرداندن سیستم آموزش به سیستم
چهل سال قبل بدون کارشناسی کافی نباید انجام شود گفتید که من
وزیرم و همه مسئولیت ها با من است
و مجلس هیچکارست.و هزار و یک سوال بی پاسخ دیگر و حالا چی شده
که دیگر شما مسئول نیستید .باید در
مقابل پدر و مادر وابستگان این کودکان مظلوم. و قانون اگر از شما سئوال کند .پاسخگو باشید .و گرنه این وزارت چه
ارزشی دارد؟و در مقابل خداوند رحمان
چه پاسخی دارید؟ (8758)
فرهنگي
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۳:۰۴
خدايشان بيامرزاد. افسوس كه كسي يا كساني در اينگونه مواقع مسئوليتي بعهده نمي گيرند .
اما وقتي موقع عملكرد و بيلان كاري شد 50 دستگاه و نهاد روي همچو اردوهاي مانور مي دهند.
در اين چند سال تعداد زيادي دانش آموز تلف شده اند .
............. اينگونه مردم الخصوص پدران و مادران اين نوجوانان را دل خون مي كنند . (8765)
hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۳:۳۰
دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد/یاد حریف شهر و یار سفر نکرد
اخه مگه وزیر حرفی هم واسه گفتن داره؟ مگه حرف زدن اون زندشون میکنه؟ مشکل از جای دگس....... فقط میگم خدا صبر بده به خونوادشون....... (8766)
۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ۲۳:۳۵
تسلیت عرض میکنم و برای خانواده هاشون از خداوند صبر می خوام.
جناب وزیر...تا کی ما باید تاوان ندونم کاری های این دولت کریمه رو بدیم.
میشه بگید تو این هشتسال عملکرد مثبتتون چی بوده؟
......................
متاسفم براتون. (8767)
مهم نیست...
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۰۳:۲۷
اقای حاجی بابایی جواب خبرنگاران را ندادی ولی خدا را چکار میکنید.
......کجا امام خمینی اینرا گفت ایا شهدا راضین... شما خود فرزند ندارید... ارمانهای شهدا نجات مردم بود نه گرفتن جانشان.... (8775)
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۱۳:۰۸
من از صمیم قلب به خانواده های بازمانده ها تسلیت می گم (8820)
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۱۳:۴۴
یک زمانی توی شهر ایلام می گفتند یکی از عوامل خودکشی زنان، آثار باقیمانده از جنگ است. حالا که چهره شهرها از آثار جنگ پاک شده بچه هامون رو باید ببریم که آثار جنگ رو ببینند؟ اگر هم خودکشی نکنند ما اینجوری آنها را می کشیم. (8827)
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۱۳:۴۵
اون همه کشته توی جنگ کم بود که هنوز هم به خاطر مسائل جنگ سالیانه دهها نفر را به کشتن می دهیم. (8828)
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۱۹:۴۹
وزير آموزش وپرورش ،معاونين دلسوز ودور انديش وزير ،مديركل همه چيز بلد آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختياري ،روساي مناطق ،شايستگي آن هم در اين حد
خيلي سريع تشيع جنازه ومجلس ترحيم و....پيام تسليت
چه هنري
اما دانش آموزان مظلوم وبي گناه ،
در آغازين روزهاي سال تحصيلي جديد به جاي حضور دركلاس درس ،قطعه قطعه خفته در زير خاك
خانواده هاي داغديده تا ......
جان دانش آموز ومعلم كه در نزد شما ارزشي ..........
پس در واژگاني كه دراين روزها استفاده مي كنيد. اگر ممكنه
نيم نگاهي ......به واژه استعفا داشته باشيد.
تحول وارتقاء آموزش وپرورش تا همين حد برايمان كافي ......... (8849)
سحر
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۲۳:۲۱
آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جون بچه مردم ارزش نداره؟؟؟؟؟دختر دسته گل مردم را پر پر کنند. چرا با قطار که ایمن تر هست این اردوها را نمی برنند؟؟؟؟؟؟ با ماشین دارای نقص فنی باید ببرنند؟؟؟ (8867)
علی
۱۳۹۱/۰۷/۳۰ ۲۳:۵۷
بروید از مسئولش بپرسید همان ترجمه من چی کاره بیدم برره ای ها ست.
آقای وزیر آیا هفت بار حادثه برای توقف حماقت کافی نیست (8872)
۱۳۹۱/۰۸/۰۴ ۲۲:۱۳
تا کی...به خانواده ی این 26نفر تسلیت میگم واقعا ناراحت شدم بعد بعضیا با کمال پررویی جلوی دوربین میگن تقصیر ما نبوده (9287)
پریسا
۱۳۹۱/۰۸/۰۷ ۱۹:۴۴
واقعا بابت این اتفاق ناراحت وحتی موجب گریه ام شد اخه من هم پارسال به اردو راهیان نور رفتم واز این که خوشحالی وشادی دانش اموزان موجب مرگشون شده شدیدا ناراحت ام خداوند به خانواده های عزاردار صبر طولانی عطاکند (9589)